Παρασκευή 16 Απρίλη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΑΙΔΕΙΑ
Συσσωρευμένα προβλήματα στα ειδικά σχολεία

Η ανάγκη υπεράσπισης του Ενιαίου Δημόσιου και Δωρεάν χαρακτήρα της Γενικής και Ειδικής Αγωγής που θα κατοχυρώνει την ένταξη όλων των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά και ειδικά σχολεία, αναδείχτηκε κατά τη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες μεταξύ της Ομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Νομαρχίας Πειραιά και του Κέντρου Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΚΔΑΥ). Ενώ στη συνάντηση πήραν μέρος ακόμη Σύλλογοι και Ενώσεις Γονέων, εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε από τον Μηνά Ευσταθίου, προϊστάμενο του ΚΔΑΥ Πειραιά, στο μεγάλο πρόβλημα των ακατάλληλων και επικίνδυνων σχολικών κτιρίων. Σχετικά με την κατάρτιση και εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΑμΕΑ) επικεντρώθηκαν στην ανάγκη να κατοχυρωθεί η παιδαγωγική - εκπαιδευτική κατεύθυνση των ΚΔΑΥ, να ιδρυθούν και να λειτουργήσουν ΚΔΑΥ ανά Δήμο, να στελεχωθούν με τον απαιτούμενο αριθμό εκπαιδευτικών από κάθε βαθμίδα.

«Τα άτομα με εκπαιδευτικές ανάγκες ξεπερνούν τις 200.000 και μόλις 14.000 (7%) περίπου βρίσκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και στις δύο βαθμίδες», είναι ένα από τα στοιχεία που ανέφερε η Μάτα Παπαοικονόμου, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Νομαρχίας Πειραιά, αποκαλύπτοντας το μέγεθος της εγκατάλειψης. Και τόνισε ότι «το κίνημα των γονιών και των εκπαιδευτικών πρέπει να αφυπνίσει ευρύτερες κοινωνικές δυνάμεις». Παράλληλα, επισήμανε ότι πρέπει να αντιμετωπιστούν τα άμεσα προβλήματα, να διεκδικηθούν ουσιαστικές αλλαγές, προκειμένου να αναβαθμιστεί ποιοτικά το σχολείο για ΑμΕΑ και την καθιέρωση ειδικής αγωγής και επαγγελματικής εκπαίδευσης από την προσχολική ηλικία μέχρι την τριτοβάθμια.

Να σημειωθεί ότι τα σοβαρά προβλήματα, που αντιμετωπίζει η Ειδική Αγωγή στα σχολεία, αναφέρονται σε υπόμνημα του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής (ΠΕΣΕΑ), προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Ο ΠΕΣΕΑ ζητάει συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να συζητηθούν σε βάθος «όλες εκείνες οι πτυχές που δυσχεραίνουν την άρση του σχολικού και κοινωνικού αποκλεισμού των ατόμων με ειδικές ανάγκες και την ομαλή ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολικό τους περιβάλλον».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ