Παρασκευή 14 Μάη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 30
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΓΡΑ ΚΑΥΣΙΜΑ
«Φουλάρει» δισ. ο Λάτσης

Κυνικές ομολογίες του προέδρου των ΕΛΠΕ

Η βενζίνη δεν μπορεί να είναι πιο φτηνή γιατί έχουμε και «στρατηγικό επενδυτή...», λέει ο εκλεκτός της κυβέρνησης, ομολογώντας την ουσία, το περιεχόμενο και τις συνέπειες της πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων των κρατικών εταιριών
Η βενζίνη δεν μπορεί να είναι πιο φτηνή γιατί έχουμε και «στρατηγικό επενδυτή...», λέει ο εκλεκτός της κυβέρνησης, ομολογώντας την ουσία, το περιεχόμενο και τις συνέπειες της πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων των κρατικών εταιριών
Τα όρια της αντοχής του ελληνικού λαού δοκιμάζουν το τελευταίο διάστημα η κυβέρνηση και οι εμπλεκόμενοι φορείς της παραγωγής και διακίνησης των υγρών καυσίμων. Μετά από τη νέα άνοδο που κατέγραψαν οι μέσες τιμές - όπως εμφανίστηκαν από το προχτεσινό δελτίο των υπηρεσιών του υπουργείου Ανάπτυξης - εκτιμάται με βεβαιότητα, ότι το ράλι ανόδου θα συνεχιστεί και πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι η τιμή της αμόλυβδης θα αγγίξει και το ένα ευρώ ανά λίτρο.

Παρά το γεγονός όμως ότι οι ανατιμήσεις στα καύσιμα έχουν δημιουργήσει ασφυκτικό κλοιό ειδικά για τα πλατιά λαϊκά στρώματα, τόσο η κυβέρνηση όσο και τα διυλιστήρια που αυτές τις περιόδους καρπώνονται τεράστια υπερκέρδη, δεν προτίθενται να πάρουν κανένα μέτρο για τη συγκράτηση των τιμών.

Αποκαλυπτικός ήταν χτες ο πρόεδρος των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ) Ευθ. Χριστοδούλου. Ερωτηθείς, σε ραδιοφωνική συνέντευξη, για το αν μπορεί η βενζίνη να πουληθεί φθηνότερα στην Ελλάδα, απάντησε χαρακτηριστικά: «Δε νομίζω, εκτός αν θέλουμε κάποιος να πάρει αυτό το πρόσθετο κόστος (...) και σας θυμίζω ότι τα ΕΛΠΕ είναι εταιρία εισηγμένη στα χρηματιστήρια, με πολλούς ιδιώτες μετόχους και με ένα στρατηγικό επενδυτή...»! Ο πρόεδρος των ΕΛΠΕ ομολογεί κυνικά ότι σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να μειωθούν τα υπερκέρδη των «θεσμικών» επενδυτών και του Λάτση.

Ο ίδιος φρόντισε να ξεκαθαρίσει ότι οποιοδήποτε αγορανομικό μέτρο θα μπορούσε να ληφθεί, δε συνάδει με τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς. Μάλιστα, αποκάλυψε και με ποιες μεθόδους κερδοσκοπούν τα διυλιστήρια και οι εταιρίες! Οπως είπε «για να έχεις τεράστια κέρδη πρέπει να έχεις πηγές αργού πετρελαίου (...) ενώ ένας άλλος τρόπος, μικρότερος βέβαια, και όχι τόσο ορθόδοξος, είναι οι ευκαιρίες που υπάρχουν είτε στο επίπεδο της άμεσης εμπορίας είτε στο επίπεδο της αποθηκεύσεως και διατηρήσεως αποθεμάτων με την αναμονή ότι η τιμή θα πάει παραπάνω»! Παραδέχτηκε επίσης για μια ακόμη φορά ότι η... εκπτωτική πολιτική της ΕΚΟ, αποσκοπεί στο να αποκτήσει μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά και όταν το πετύχει «τότε θα πρέπει να εναρμονιστούμε κάπως με την προηγούμενη κατάσταση» δηλαδή με ακόμη πιο υψηλές τιμές.

Την ίδια στιγμή, που η κυβέρνηση σε όλους τους τόνους διαμηνύει ότι δεν πρόκειται να λάβει κανένα μέτρο για να μη «στρεβλωθεί η αγορά και ο ανταγωνισμός», χτες απολογήθηκαν οι πρατηριούχοι της Θεσπρωτίας στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, κατηγορούμενοι για εναρμονισμένη τακτική. Οι πρατηριούχοι δήλωσαν ότι δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα, αφού οι τιμές με τις οποίες πουλάνε, καθορίζονται από τις εταιρίες εμπορίας...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ