Τρίτη 25 Μάη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΡΙΟ - ΑΝΤΙΡΡΙΟ
Ζεύξη με τσουχτερά διόδια

Αναρτήθηκε το τελευταίο κομμάτι της γέφυρας. Γύρω στα 10 ευρώ τα διόδια που θα πληρώνουν οι οδηγοί ΙΧ για κάθε διάβαση!

Τοποθετήθηκε χτες το πρωί με τη βοήθεια γερανού το τελευταίο κομμάτι, μήκους 8 μέτρων και βάρους 430 τόνων, της ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου και απομένουν πια τα έργα κατασκευής του οδοστρώματος, προκειμένου να παραδοθεί στην κυκλοφορία, κάτι που υπολογίζεται να γίνει τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτέμβρη. Σημειώνεται ότι τα επίσημα εγκαίνια θα γίνουν στις 8 Αυγούστου με φαντασμαγορική - και πανάκριβη, σύμφωνα με πληροφορίες - τελετή κατά την οποία θα περάσουν πεζοί, οι λαμπαδηδρόμοι της Ολυμπιάδας.

Το έργο που κατασκευάστηκε με τη μέθοδο της συχρηματοδότησης από γαλλοελληνική κοινοπραξία στοίχισε 740 εκατ. ευρώ (252 δισ. δρχ.) από τα οποία περίπου 20 με 25 δισ. δρχ. κατέβαλε η κοινοπραξία που θα το εκμεταλλεύεται για τα επόμενα 35 χρόνια, ενώ τα υπόλοιπα είναι συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου, το οποίο εγγυήθηκε και τα δάνεια από τις ιδιωτικές τράπεζες και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Με την ολοκλήρωσή της οι οδηγοί θα χρειάζονται τέσσερα λεπτά της ώρας για να περνούν από το Ρίο στο Αντίρριο και το αντίστροφο, ενώ κάθε ΙΧ, σύμφωνα με τη σύμβαση θα πληρώνει διόδια γύρω στα 10 ευρώ, ενώ μεγαλύτερο θα είναι το αντίτιμο για τα φορτηγά, λεωφορεία κλπ. Σημειώνεται ότι με βάση τη σύμβαση οι κατασκευαστές θα μπορούν να αυξάνουν την τιμή των διοδίων σε περιπτώσεις μεγάλης κίνησης, όπως τα εορταστικά τριήμερα και οι καλοκαιρινές διακοπές!

Η γέφυρα, που θα πάρει το όνομα «Χαρίλαος Τρικούπης», έχει συνολικό μήκος 2,252 μέτρα και αποτελεί τη μεγαλύτερη καλωδιωτή γέφυρα πολλαπλών ανοιγμάτων του κόσμου, με τρία κεντρικά ανοίγματα των 560 μέτρων και δύο πλευρικά των 286 μέτρων, ενώ είναι η μοναδική που εδράζεται σε βάθος 65 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Το κατάστρωμά της έχει πλάτος 27,2 μέτρα και θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία βοηθητική ανά κατεύθυνση. Σχεδιάστηκε για να αντέχει σε επιταχύνσεις του εδάφους 48% επί της βαρύτητας (δηλαδή σε σεισμούς μεγαλύτερους των 7 Ρίχτερ), σε ανέμους με ταχύτητα μεγαλύτερη των 265 χιλιομέτρων την ώρα (τυφώνες) και σε σύγκρουση με δεξαμενόπλοιο 180.000 τόνων με ταχύτητα 16 κόμβων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ