Τετάρτη 16 Ιούνη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Νέα προνόμια και «μπόνους» την αύξηση των εισιτηρίων

Οι εκλογές τελείωσαν και τα γραμμάτια της ΝΔ προς τους εφοπλιστές ήρθε η ώρα να ξεπληρωθούν. Τα αποτελέσματα της χτεσινής συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής, με θέμα τη ναυτιλία, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για παρερμηνείες. Τα νέα σκανδαλώδη υπερπρονόμια και της κυβέρνησης της ΝΔ προς το εφοπλιστικό κεφάλαιο είναι έτοιμα! Ηδη μαγειρεύεται η παραπέρα αύξηση τουλάχιστον κατά 10% των ήδη πανάκριβων εισιτηρίων των ακτοπλοϊκών πλοίων. Ταυτόχρονα, αρχίζει και η γνωστή επιχείρηση για την εξαπάτηση των ναυτεργατών και συνολικά του εργαζόμενου λαού ότι δήθεν με τις νέες προκλητικές παροχές προς τους εφοπλιστές θα έρθουν νέα πλοία στην ελληνική σημαία και συνεπώς θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας.

«Η κυβέρνηση εργάζεται, ώστε η εμπορική ναυτιλία να διατηρηθεί στην πρώτη θέση που κατέχει διεθνώς», δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης αμέσως μετά τη λήξη της συνεδρίασης. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Θ. Ρουσόπουλος, είπε: «Οι στόχοι της κυβέρνησης είναι δεδομένοι: Ναυτιλία κερδοφόρος και ανταγωνιστική. Ναυτιλία υψηλών προδιαγραφών, ασφαλής και φιλική στο περιβάλλον. Ναυτιλία με αυξανόμενο εθνικό νηολόγιο, με αυξανόμενη προστιθέμενη αξία, που δημιουργεί νέες θέσεις δουλιάς».

Το μέγεθος της απάτης το έχει αποδείξει περίτρανα η ίδια η ζωή. Την τελευταία 20ετία, τα φιλοεφοπλιστικά μέτρα που έχουν πάρει οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ δεν έχουν ιστορικό προηγούμενο. Είναι ενδεικτικό ότι πριν ενάμιση χρόνο, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μείωσε τη φορολογία των πλοίων κατά 70%! Επιπλέον, τα κέρδη που συσσωρεύουν οι εφοπλιστές είναι ανυπολόγιστα, καθώς οι τιμές των ναύλων έχουν εκτιναχτεί στα ύψη. Αποτέλεσμα, όχι μόνο νέα πλοία δεν έχουν έρθει στο ελληνικό νηολόγιο, αλλά η ανεργία στους ναυτεργάτες συνεχώς διογκώνεται. Ακόμα και τα αναξιόπιστα στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας δείχνουν 2.300 άνεργους ναυτεργάτες για τον Μάη του 2004, όταν τον αντίστοιχο περσινό μήνα έδειχναν 1.457. Και αυτό όταν τον Μάη αρχίζει η θερινή περίοδος και όλα τα πλοία μπαίνουν σε κίνηση.

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Ειδικά για την υπόθεση της αύξησης των εισιτηρίων και των ναύλων στα ακτοπλοϊκά πλοία, ο Μ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι σήμερα θα συναντηθεί με την Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ), η οποία να σημειωθεί ότι στην τελευταία συνεδρίασή της αποφάσισε ότι η αύξηση θα γίνει ανεξάρτητα με τις αποφάσεις της κυβέρνησης!

Για το θέμα της αύξησης των εισιτηρίων και την προκλητική απόφαση των εφοπλιστών, σε κοινή ανακοίνωση - καταγγελία που εξέδωσαν ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ επισημαίνουν ότι είναι πρόκληση η ανακοίνωση της ΕΕΑ να προχωρήσει «στη μονομερή εφαρμογή του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών». Το ποσοστό του 10% επιπλέον στα εισιτήρια που αξιώνουν οι εφοπλιστές, όπως αναφέρουν, έρχεται να προστεθεί στην αύξηση κατά 60% που έχει γίνει τα δύο τελευταία χρόνια και να συμπιέσει ακόμα περισσότερο το πενιχρό εισόδημα των εργαζομένων.

«Οι εφοπλιστές - συνεχίζει - εκτός από την αύξηση των ναύλων, απαιτούν και την απελευθέρωση στις οργανικές συνθέσεις των πλοίων, το διώξιμο χιλιάδων ναυτεργατών, την κατάργηση του ορίου ηλικίας των πλοίων και τη χωρίς περιορισμούς, δρομολόγηση και αποδρομολόγηση των πλοίων». Η προκλητικότητα των εφοπλιστών, σημειώνουν ότι τροφοδοτείται από τον κανονισμό 3577, αλλά και από τη στάση της κυβέρνησης της ΝΔ. Τα σωματεία τονίζουν ότι οι εξελίξεις αποδεικνύουν πως η πρόταση για δημόσιο Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αποτελεί τη μόνη διέξοδο προς όφελος των εργαζομένων και δηλώνουν την απόφασή τους «σε συντονισμό και με άλλα σωματεία και εργαζόμενους να αγωνιστούμε, για να αποκρούσουμε και αυτή την επίθεση».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ