Τρίτη 10 Αυγούστου 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΡΟ ΑΓΙΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ενας στην τιμή των... δύο!

Λόγω της υπερπολυτελούς κατασκευής και των ιδιαίτερων... καλλωπισμών του, ο σταθμός του Αγίου Αντωνίου, κόστισε διπλάσια από έναν άλλο σταθμό

Eurokinissi

Πάνω από 10 δισ. δρχ. (29,347 εκατ. ευρώ), δηλαδή το διπλάσιο κόστος από ένα σταθμό στο αρχικό έργο (σ.σ. στην αρχική γραμμή χωρίς τις επεκτάσεις), κόστισε ο σταθμός του Αγ. Αντωνίου στο Περιστέρι, χωρίς να έχει καμία επιπλέον χρηστική δυνατότητα για το επιβατικό κοινό!

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, εγκαινίασε, χτες, το συγκεκριμένο σταθμό, ενώ με τα ίδια χρήματα θα μπορούσε να είναι έτοιμος και ο επόμενος, στην κεντρική πλατεία του Περιστερίου! Είχε γίνει μάλιστα και ξεχωριστή δημοπρασία για την κατασκευή, την οποία είχε αναλάβει η Τεχνική Εταιρεία Καλογρίτσα. Το συνολικό κόστος του σταθμού του Αγ. Αντωνίου μαζί με τα 2.650 μέτρα από τα 3 χλμ. της σήραγγας της επέκτασης του μετρό (Σεπόλια - Αγ. Αντώνιος - Περιστέρι - Θηβών) έφτασε τα 260 εκατ. ευρώ (88,595 δισ. δραχμές).

Το παραπάνω αποτελεί απλά ένα παράδειγμα του ...υπέρβαρου που φορτώθηκαν οι εργαζόμενοι. Το μέχρι τώρα - ενδεικτικό - κόστος του βασικού έργου και των μέχρι τώρα επεκτάσεων ξεπερνάει τα 3, 284 δισ. ευρώ (1,2 τρισ. δραχμές). Σε αυτό το ποσό δεν υπολογίζονται και άλλα έξοδα, όπως η λειτουργία της Αττικό Μετρό, η πληρωμή τεχνικών συμβούλων κ.ά., τα οποία ίσως και να ξεπερνούν τα 150 δισ. δραχμές!

Παραδόθηκε νωρίτερα λόγω Ολυμπιάδας

Ο Γ. Σουφλιάς, μιλώντας στα εγκαίνια, ανέφερε ότι «επιταχύνθηκαν πάρα πολύ οι εργασίες, διότι επιδιώχτηκε να κατασκευαστεί αυτός ο σταθμός προ των Ολυμπιακών Αγώνων, ώστε να εξυπηρετούνται οι θεατές του αγωνίσματος της πυγμαχίας που θα γίνει στο Περιστέρι».

Ο χρόνος που χρειάζεται ο επιβάτης για τη διαδρομή, Ομόνοια - Αγιος Αντώνιος, θα είναι 7 λεπτά. Ο σταθμός προβλέπεται να εξυπηρετεί 50.000 άτομα, ενώ όταν ολοκληρωθούν και οι άλλοι δύο, ο αριθμός θα διπλασιαστεί.

Ο Γ. Σουφλιάς δήλωσε πως «την άνοιξη του 2005 θα ανακηρυχτεί ανάδοχος και επομένως το 2007 θα παραδοθούν και οι σταθμοί της Κεντρικής Πλατείας του Περιστερίου, αλλά και ο σταθμός της οδού Θηβών». Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό και το ΥΠΕΧΩΔΕ «όλοι οι απαιτούμενοι πόροι έχουν διασφαλιστεί και θα καλυφθούν απ' το Γ' ΚΠΣ και συγκεκριμένα από το Ταμειακό πρόγραμμα, το Περιφερειακό πρόγραμμα, καθώς και από εθνικούς πόρους».

Να σημειώσουμε πως στο κόστος του υπόλοιπου έργου - των δύο σταθμών και των 350 μέτρων που απομένουν στη σήραγγα - προστίθενται και τα έξοδα των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, σε όλη τη σήραγγα, απ' τον Αγ. Αντώνιο έως τον σταθμό της οδού Θηβών, δηλαδή περίπου 1,5 χιλιόμετρο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ