Στην έκθεση, ο επισκέπτης διαπιστώνει τις ριζικές αλλαγές που επιφέρουν τα νέα υλικά κατασκευής, ευαίσθητα στα ατμοσφαιρικά φαινόμενα και στην ανθρώπινη παρουσία. Οι αρχιτεκτονικές δημιουργίες παραμένουν μετατρέψιμες, βάσει των αναγκών του ανθρώπου και του φυσικού περιβάλλοντος. Οι κατασκευαστικές επιλογές καθορίζονται από τις κοινωνικές και πολιτισμικές συνθήκες, καθώς και τις αισθητικές τάσεις της εποχής.
Το πρόγραμμα της φετινής Μπιενάλε εξελίσσεται σε δύο βασικούς εκθεσιακούς χώρους.
Στα πρώην σχοινοποιεία στο Αρσενάλε επιχειρείται η ιστορική ανασκόπηση της αρχιτεκτονικής των τελευταίων τριάντα ετών, με παρουσίαση γνωστών αρχιτεκτόνων (λ.χ. Peter Eisenman, Frank O. Gehry Aldo Rossi, James Stirling), οι οποίοι κυριάρχησαν στην εποχή τους και επέδρασαν στις μετέπειτα τάσεις, καθώς και οι σύγχρονες προτάσεις και παρεμβάσεις, που μεταβάλλουν την υπάρχουσα τοπογραφία και το φυσικό περιβάλλον.
Στους Κήπους της Βενετίας αναπτύσσεται η θεματική της Μπιενάλε μέσα από τα εθνικά περίπτερα. Η φετινή ιδιαιτερότητα είναι ένα «πλεούμενο» περίπτερο 900 τ.μ., με τίτλο «Πόλη του νερού», σε επιμέλεια του Ρίνιο Μπρουτομέσο, όπου εκτίθενται 20 αρχιτεκτονικές προτάσεις και ολοκληρωμένες εργασίες σε πόλεις (μεταξύ αυτών και η Αθήνα), στις οποίες η παρουσία του νερού είναι καθοριστική. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα περίπτερα των Φινλανδίας, Ολλανδίας και Ιαπωνίας.
Το ελληνικό περίπτερο, με έργα των αρχιτεκτόνων Αριστείδη Αντονά, Χαρίκλειας Χάρη, Φίλιππου Ωραιόπουλου και του εικαστικού Ζάφου Ξαγοράρη, με τίτλο «Παραδείγματα», απέφυγε τη στατική παρουσίαση συγκεκριμένων και ολοκληρωμένων κατασκευών και στράφηκε στη διαμόρφωση ενός σκεπτικού. Επιλέχθηκαν ως «παραδείγματα» συγκεκριμένοι ελληνικοί τόποι και οι πιθανές αρχιτεκτονικές μεταμορφώσεις τους, με συμμετοχική διαδικασία και διεπιστημονική προσέγγιση. Η θεωρητική βάση της ελληνικής έκθεσης είναι ο «διάλογος» και ο αλληλοεπηρεασμός μεταξύ διαφορετικών αρχιτεκτονικών πραγματικοτήτων, με ταυτόχρονη διατήρηση της τοπικής τους «ταυτότητας».
Δυστυχώς, παρά την επιτυχημένη επιλογή του θέματος, η ελληνική έκθεση παρουσίασε ελλείψεις και αδυναμίες στην παρουσίαση του σκεπτικού. Πάντως, τα εγκαίνια του ελληνικού περιπτέρου σημείωσαν επιτυχία. Να σημειωθεί η συμβολή στη διοργάνωση του ελληνικού περιπτέρου του Ελληνα προξένου στη Βενετία, Γεωργίου Στυλιανόπουλου.