Πέμπτη 4 Μάη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Επιτρέπει 12ωρες βάρδιες

Σε 12ωρα οι ναυτεργάτες του ταχύπλοου «ΑΙΟΛΟΣ» με την άδεια του ΥΕΝ

Στο βωμό του εφοπλιστικού υπερκέρδους θυσιάζεται η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, συνολικά της ναυσιπλοΐας, στην ακτοπλοΐα, από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Με ευθύνη του υπουργού Χρήστου Παπουτσή καθορίστηκαν νέα δρομολόγια για το ταχύπλοο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «ΑΙΟΛΟΣ», της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ), με τα οποία οι ώρες εργασίας του πληρώματος υπερβαίνουν τις 12 ώρες ημερησίως!

Το νέο πρόγραμμα των δρομολογίων του εν λόγω πλοίου, που ξεκίνησε από χτες και θα ολοκληρωθεί στις 9 Μάη, καθορίστηκε παρά τη γραπτή διαβεβαίωση της αρμόδια υπηρεσίας του ΥΕΝ, προς τα ναυτεργατικά σωματεία, ότι τα ταξίδια του «ΑΙΟΛΟΣ» θα σταματούσαν την 1η Μάη. Η διαβεβαίωση αυτή είχε δοθεί μετά τις έντονες διαμαρτυρίες των ναυτεργατικών σωματείων για τις ελλιπείς συνθέσεις στα ταχύπλοα ακτοπλοϊκά πλοία, όπως και στο «ΑΙΟΛΟΣ», καθώς και επειδή είχε καθοριστεί για τις 2 Μάη συνάντηση μεταξύ παραγόντων του ΥΕΝ, εκπροσώπων της ΠΝΟ και της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοίας (ΕΕΑ) για την υπόθεση των ωραρίων και των οργανικών συνθέσεων των ταχύπλοων. Η συνάντηση - υπενθυμίζουμε - αναβλήθηκε λόγω... κωλύματος της εφοπλιστικής ένωσης και προσδιορίστηκε για την ερχόμενη Δευτέρα. Ωστόσο η αρμόδια υπηρεσία του ΥΕΝ, με ευθύνη του υπουργού, έσπευσε να καθορίσει τα νέα δρομολόγια του «ΑΙΟΛΟΣ», υπακούοντας προφανώς στις αξιώσεις του Σ. Βαρδινογιάννη, μεγαλομετόχου της ΑΝΕΚ, στην οποία πλέον ανήκει το 40% περίπου των μετοχών της ΝΕΛ.

Η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού με χτεσινή επιστολή της προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος και τη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας χαρακτηρίζει ως «απαράδεκτη μεθόδευση του ΥΕΝ, της ΕΕΑ και της πλοιοκτήτριας εταιρίας ΝΕΛ» τον καθορισμό νέων δρομολογίων στο «Αίολος» «αδιαφορώντας - όπως υπογραμμίζει - για την ασφάλεια πληρωμάτων και επιβατών». Επισημαίνει την παραβίαση της γραπτής διαβεβαίωσης και τονίζει ότι ο σκοπός όλων αυτών είναι να επιβληθούν «οι εξωφρενικές αξιώσεις των εφοπλιστών σε βάρος των ναυτεργατών, του επιβατικού κοινού και γενικότερα της ναυσιπλοΐας».

Η Ενωση Μηχανικών επισημαίνει ότι «είναι επιτακτική ανάγκη άμεσα να σταματήσουν τα ταξίδια του "ΑΙΟΛΟΣ". Να καθοριστούν ωράρια εργασίας για τα ταχύπλοα, καθώς και η οργανική σύνθεση του "ΑΙΟΛΟΣ", σύμφωνα με την πρόταση των ναυτεργατικών σωματείων και με βάση την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ