Σάββατο 27 Νοέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ
Υποπτος τζόγος με το αεροδρόμιο της «Χόχτιφ»

Τις ολέθριες συνέπειες που έχει για τον ελληνικό λαό η αποικιοκρατική σύμβαση του αεροδρομίου Σπάτων έφερε πάλι στο προσκήνιο η μονομερής απόφαση της γερμανικής κοινοπραξίας «Χόχτιφ», να εκχωρήσει σε τρίτους μέρος των μετοχών που κατέχει στην εταιρία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ).

Η απόφαση που έλαβαν και επέβαλαν (έχουν την απόλυτη πλειοψηφία) στο 9μελές ΔΣ του ΔΑΑ οι Γερμανοί της «Χόχτιφ» προβλέπει τη μεταβίβαση πακέτου μετοχών, σε ποσοστό 13,3% (από το 40% που κατέχουν), κατ' αρχήν σε θυγατρική τους γερμανική εταιρία και στη συνέχεια διασπορά των μετοχών σε διάφορα κοράκια που εμφανίζονται ως «θεσμικοί επενδυτές».

Ανεξάρτητα, πάντως, από τις πραγματικές προθέσεις των Γερμανών, οι οποίοι εκτός του 40% των μετοχών του ΔΑΑ, κατέχουν και τον απόλυτο έλεγχο στη διοίκηση του αεροδρομίου, η ουσία είναι ότι η μονομερής τους απόφαση για διασπορά μετοχών σε άγνωστους και με άγνωστες επιδιώξεις «θεσμικούς επενδυτές» αλλάζει τη μετοχική σύνθεση της εταιρίας του αεροδρομίου. Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ, οι Γερμανοί αποφάσισαν να βάλουν από το ...παράθυρο νέα αφεντικά στο αεροδρόμιο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε εθνικό, πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις αρμοδίων παραγόντων, οι Γερμανοί με τον τρόπο αυτό εκβιάζουν, αποσκοπώντας στην εξασφάλιση ακόμα πιο ευνοϊκών όρων στο κυνήγι του υπερκέρδους.

Η κυβέρνηση, από τους αρχικούς φραστικούς «λεονταρισμούς» περί παράνομης και εξωσυμβατικής απόφασης των Γερμανών, η οποία θα αντιμετωπιστεί με «σκληρά μέτρα», ακόμα και με αναθεώρηση της αποικιοκρατικής σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου, χτες διά του αναπληρωτή κυβερνητικού εκπροσώπου επιχείρησε να υποβαθμίσει το θέμα. Απαντώντας στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων ο Ευ. Αντώναρος, αφού μίλησε για «εσωτερική λειτουργία που αφορά τη διοίκηση του ΔΑΑ», ζήτησε «να μην ανεβάζουμε τους τόνους σε θέματα που είναι πάρα πολύ λεπτά και βρίσκονται σε εξέλιξη».

Από την πλευρά του ο πρώην υπουργός Μεταφορών-Επικοινωνιών Χρ. Βερελής, ο οποίος είναι και από τα κύρια στελέχη του ΠΑΣΟΚ που φέρουν ευθύνες για τον τρόπο που η «Χόχτιφ» αλωνίζει στη χώρα μας, είπε, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό, ότι υπάρχει κίνδυνος αν αυξηθεί το ποσοστό του 13,3% των μετοχών που αποφάσισε να εκχωρήσει η «Χόχτιφ» σε τρίτους.

Απόλυτα αφεντικά

Σημειώνεται ότι η αποικιοκρατική σύμβαση, που υπέγραψε το ΠΑΣΟΚ το 1995, καθιστά τους Γερμανούς «απόλυτα αφεντικά» του αεροδρομίου, καθώς στο άρθρο 5, στην παράγραφο 5.1 ορίζεται ρητά ότι «η παρούσα σύμβαση θα υπερισχύει παντός ελληνικού νόμου, γενικής ή ειδικής φύσεως». Και για να μην υπάρχουν παρερμηνείες, στην παράγραφο 5.4 του ίδιου άρθρου, αναφέρεται: «Το δίκαιο που διέπει τις ελεγχόμενες από το Ελληνικό Δημόσιο εταιρίες ΔΕΝ τυγχάνει και ΔΕΝ ΘΑ τυγχάνει εφαρμογής στην εταιρία του αεροδρομίου και στα ελεγχόμενα από αυτή πρόσωπα, έκαστο των οποίων θα διευθύνεται ως εταιρία ιδιωτικού τομέα με τις διατάξεις της παρούσας σύμβασης και του κυρωτικού νόμου». Επίσης, έχει αξία να επισημανθεί ότι πρόκειται για σύμβαση, σχεδόν ακριβές αντίγραφο της αντίστοιχης σύμβασης που είχε ετοιμάσει η κυβέρνηση της ΝΔ το 1993, με ελάχιστες διαφοροποιήσεις (διάρκεια ισχύος της σύμβασης και ποσοστά μετοχών).

Η «Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση» ΥΠΑ (ΕΣΚ) επισημαίνει ότι η απόφαση των Γερμανών της «Χόχτιφ» εντάσσεται στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του ξεπουλήματος του πρώτου αεροδρομίου της χώρας, με την περαιτέρω διασπορά των μετοχών του.

Η ΕΣΚ καταγγέλλει το ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ και τους κάθε λογής και επιπέδου αβανταδόρους τους, που ευθύνονται αμοιβαίως και αλληλεγγύως και για το ξεπούλημα του αεροδρομίου των Σπάτων, αλλά και για το ξεπούλημα της ίδιας της χώρας. Η ΕΣΚ υπογραμμίζει ότι όσο το ιδιοκτησιακό καθεστώς του αεροδρομίου παραμένει στα χέρια της λεγόμενης ιδιωτικής πρωτοβουλίας και όσο η διαχείρισή του είναι ενταγμένη στην «οικονομία της αγοράς», ο ελληνικός λαός δεν μπορεί να περιμένει τίποτα καλύτερο. Καταλήγοντας η ΕΣΚ επαναπροβάλλει το πάγιο αίτημα για Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενιαία και 100% δημόσια, με όλα τα πολιτικά αεροδρόμια κρατικά. Στο πλαίσιο αυτό απαιτεί την άμεση υπαγωγή του ΔΑΑ στο δημόσιο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ