Λευκά: Ρα3, Βζ5, Πε7, Αδ3 - Στρ. β4, η3 (6)
Μαύρα: Ρδ4, Ιγ6, Αε5 - Στρ. α6, β6 (5)
Το ισχυρό:
Λευκά: Ρβ6, Πα8, Ιη5, Αβ4 - Στρ. δ2 (5)
Μαύρα: Ρδ7 - Στρ. ε7, η7 (3)
Παίζουν τα άσπρα κομμάτια και αιχμαλωτίζουν το μαύρο Ρουά σε τρεις (3) κινήσεις.
Λευκά: Ρθ5, Βθ3, Πζ3, Ιγ8, Αα2 - Στρ. η4 (6)
Μαύρα: Ρε5 (1)
Παίζουν τα λευκά και κάνουν ΜΑΤ σε δύο (2) κινήσεις. «Κλειδί» του προβλήματος είναι η κίνηση αναμονής 1. Πα3! Ρδ4 2. Βε3+ ματ. αν 1... Ρε4 ή 1... Ρζ4, πάλι 2. Βε3+ ματ. Αν 1... Ρζ6 τότε 2. Βγ3+ ματ!
* Στο διάγραμμα του κειμένου «Σκάκι: παιχνίδι με φαντασία» στις 21 Νοέμβρη 2004, εκ παραδρομής δεν μπήκε ένα πιόνι στο τετράγωνο «ζ3». Ευχαριστούμε τον βετεράνο σκακιστή και αγωνιστή Γιάννη Παπαδημητρίου για την υπόδειξή του.
1. Βθ1! (απειλεί 2. Βα1+ Ρβ8 3. Ρδ5 Πα7 4. Βθ8+ ματ) 1... Ρα8 2. Ρδ5 Ρα7 3. Βθ8 Ρα6 4. Βα1+ ματ! Αν 1... Ρβ8 2. Βθ8+ Ρα7 3. Ρδ5 Πβ8 4. Βα1+ ματ.