Παρασκευή 11 Μάρτη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΠΑΙΔΕΙΑ
Η απάτη της ανωτατοποίησης

Οταν το 2001 ο τότε υπουργός Παιδείας, Π. Ευθυμίου, έφερε το νόμο για τη δήθεν ανωτατοποίηση των ΤΕΙ, το ΚΚΕ είχε διαφωνήσει κάθετα, είχε καταγγείλει στην κοινότητα των ΤΕΙ, αλλά και γενικότερα στο λαό, ότι δεν πρόκειται για αναβάθμιση των ιδρυμάτων, αλλά για ταμπέλα χωρίς περιεχόμενο, που, αντί να βοηθάει στη μελλοντική ανάπτυξη των ιδρυμάτων, τα καταδικάζει να είναι ιδρύματα β` κατηγορίας σε σχέση με τα πανεπιστήμια.

Σήμερα, η εικόνα που παρουσιάζουν τα ΤΕΙ, με τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές, συνειδητά υποχρηματοδοτούμενα, χωρίς επάρκεια σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό κλπ., επιβεβαιώνει πλήρως εκείνες τις θέσεις του ΚΚΕ. Στο θέμα αυτό αναφέρθηκε και η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στη χθεσινή ομιλία της, εξηγώντας τη θέση του Κόμματος με βάση τον ενιαίο χαρακτήρα της επιστήμης. Είπε συγκεκριμένα:

«Το ΚΚΕ έπεσε μέσα, όταν το 2001 αντιστρατεύτηκε το νόμο για τη λεγόμενη ανωτατοποίηση των ΤΕΙ. Είχαμε πολιτικό κόστος από αυτήν τη θέση κι ένα μέρος των εργαζομένων στα ΤΕΙ κι ένα μέρος των φοιτητών δε μας κατάλαβαν. Ακόμα και παιδιά με προοδευτική σκέψη, διότι σκέφτηκαν, έστω τυπικά να πάρουμε τον τίτλο "ανώτατα" και με την πάλη μας το τυπικό θα το κάνουμε ουσιαστικό. Μα, αυτή ήταν η "καραμέλα", η κοροϊδία! Ο αντίπαλος σήμερα έχει κατακτήσει την ικανότητα να φέρνει τα πιο αντιδραστικά μέτρα με έναν τρόπο που να χειραγωγεί τα λαϊκά στρώματα, αυτούς που τα μέτρα στρέφονται εναντίον τους. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος ανάμεσα στην προσπάθεια η τυπική ανωτατοποίηση να γίνει ουσιαστική.

Εμείς τότε είχαμε πει: Τα ΤΕΙ ναι, να γίνουν ανώτατα ιδρύματα, αλλά όταν λέτε τεχνολογική κατεύθυνση σημαίνει ότι τα διαχωρίζετε από τα πανεπιστήμια. Αφού και το Πολυτεχνείο είναι ανώτατο ίδρυμα, γιατί το λέτε πανεπιστημιακό ίδρυμα και το ΤΕΙ το λέτε ανώτατο τεχνολογικό ίδρυμα; Γιατί πρέπει να κάνουμε κατευθύνσεις στην επιστήμη; Η επιστήμη είναι μια, το επιστημονικό αντικείμενο έχει αντικειμενικά ενιαία χαρακτηριστικά. Ακριβώς υποδεέστερη βαθμίδα στην Ανώτατη Παιδεία έκαναν τα ΤΕΙ. Κι αυτό το απέδειξαν με την υποχρηματοδότηση, με τις διακρίσεις σε βάρος του επιστημονικού προσωπικού που δούλευε τόσα χρόνια...

Εμείς είπαμε να γίνει μια εξέταση και σε επίπεδο πανεπιστημίων και σε επίπεδο ΤΕΙ, αν υπάρχουν σχολές που δεν έχουν επιστημονικό αντικείμενο σύμφωνα με τις σημερινές απαιτήσεις. Μπορεί να υπάρχουν. Και στα πανεπιστήμια γίνεται αυτό. Μη φανταστείτε ότι όλες οι σχολές, όλες οι ειδικότητες στα πανεπιστήμια έχουν πραγματικό επιστημονικό αντικείμενο. Εμείς, λοιπόν, είπαμε, με αντικειμενικά, με επιστημονικά δεδομένα, να πούμε: Αυτές οι σχολές των ΤΕΙ πάνε στα πανεπιστήμια, αυτές οι σχολές των πανεπιστημίων βγαίνουν από τα πανεπιστήμια ή και από τα ΤΕΙ και μετατρέπονται, π.χ., σε μεταλυκειακά τεχνολογικά ινστιτούτα, όπου μετά από σπουδές ενός, δυο ή τριών χρόνων θα παίρνουν οι απόφοιτοι ένα πτυχίο με επαγγελματική ειδίκευση υψηλού επιπέδου. Μια τέτοια λύση ήταν η σωστή».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ