Παρασκευή 26 Μάη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΑΙΔΕΙΑ
Προσφυγιά και πόλεμος

Πανελλήνιος διαγωνισμός έκθεσης και ζωγραφικής στα δημοτικά σχολεία

Τα προβλήματα των προσφύγων, είναι το θέμα πανελλήνιου διαγωνισμού έκθεσης και ζωγραφικής για τη Μέρα των Προσφύγων, που διοργανώνει η Επιτροπή για την Ευαισθητοποίηση των Νέων, του τοπικού Γραφείου της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας (Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης),στον οποίο διαγωνίζονται μαθητές των Στ` και Ε` τάξης του Δημοτικού.

Σε σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, που απευθύνεται σε όλα τα δημοτικά σχολεία, στις διευθύνσεις και γραφεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, ζητείται από τους μαθητές της 6ης τάξης να εκθέσουν γραπτά τις απόψεις για τα προβλήματα των προσφύγων, έχοντας σαν αφετηρία απόσπασμα από τις «Τρωάδες» του Ευριπίδη και συγκεκριμένα από το θρήνο της Εκάβης. «Σήμερα, εξαιτίας των πολέμων, υπάρχουν άνθρωποι που αναζητούν σ' άλλες χώρες καλύτερη τύχη», αναφέρει η εγκύκλιος. Οι δε μαθητές της 5ης τάξης καλούνται να εκφράσουν σε μια εικόνα ζωγραφικής τα συναισθήματα της Εκάβης (δηλαδή, του πρόσφυγα).

Πέρσι, αντίστοιχα, είχαν διακινήσει 8σέλιδο φυλλάδιο στα δημοτικά για τους πρόσφυγες. Στην 4η και 5η σελίδα καλούσαν τους μαθητές να παίξουν επιτραπέζιο παιχνίδι πολέμου και προσφυγιάς με ζάρι, πιόνι και μάρκες. Ενα παιχνίδι που έδινε «μαθήματα» για τον πόλεμο, το οποίο είχε προκαλέσει τις αντιδράσεις γονιών και δασκάλων.

«Θα πάρουμε και εμείς τα μέτρα μας»

Στο σχετικό θέμα του διαγωνισμού, για άλλη μια φορά, η Υπατη Αρμοστεία, σε συνεργασία με το ΥΠΕΠΘ, αναφέρει σαν αιτία φυγής από την πατρίδα, τον πόλεμο. «Δηλαδή, ο πόλεμος είναι φυσικό φαινόμενο, που μπορεί να συμβεί σε όλους μας;», μας λέει η Χρυσάφω Παπακωνσταντοπούλου, δασκάλα στο 1ο Δημοτικό Φούσας Ασπροπύργου, για να συμπληρώσει: «Αιτία όμως πολέμου και προσφυγιάς δεν είναι και ο οικονομικός παράγοντας, η συγχώνευση τραπεζικού και βιομηχανικού κεφαλαίου, η χρηματιστική ολιγαρχία, ο ιμπεριαλισμός, που, όταν του χρειάζεται, κάνει εδαφική ανακατανομή του κόσμου;». Οσο για την ευαισθητοποίηση των μαθητών και του λαού, τονίζει ότι «την απέδειξαν έμπρακτα στον πρόσφατο πόλεμο των ισχυρών κατά του λαού της Γιουγκοσλαβίας».

«Εμείς όμως οι δάσκαλοι γνωρίζουμε τι σημαίνει αναδιάταξη συνόρων, ληστεία πλουτοπαραγωγικών πηγών και πόρων μιας χώρας, τι σημαίνουν ζώνες επιρροής και διάδρομοι ζωτικών συμφερόντων της νέας τάξης πραγμάτων, τους πολιτικούς και οικονομικούς σκοπούς που θέλουν να επιβληθούν στους λαούς της περιοχής των Βαλκανίων με το φόβο της πολεμικής τους μηχανής», μας είπε. Καταλήγοντας, αναφέρει η Χρ. Παπακωνσταντοπούλου: «Εμείς θεωρούμε σημαντικό, όπως και εσείς αναφέρετε, οι μελλοντικοί ψηφοφόροι να γνωρίζουν τους πραγματικούς λόγους, για τους οποίους οι άνθρωποι γίνονται πρόσφυγες. Αυτή τη νέα γενιά εμείς θα τη διαπαιδαγωγούμε ενάντια στα σχέδια υποταγής της νέας τάξης πραγμάτων, με τις αξίες της ειρήνης και της φιλίας των λαών. Γνωρίζουμε ότι η ειρήνη δεν έρχεται από μόνη της. Θα πάρουμε λοιπόν και εμείς τα μέτρα μας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ