Σάββατο 2 Ιούλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Ζητά παρέμβαση για τα 090

Η Γραμματεία εφιστά την προσοχή των καταναλωτών και στις... προσφορές «τηλεηχοεπικοινωνίας»

Την παρέμβαση του Εθνικού Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου (ΕΣΡ) για την προστασία των τηλεθεατών - καταναλωτών από τον κίνδυνο εξαπάτησής τους από την προβολή τηλεπαιχνιδιών με κλήση σε γραμμές 090, ζητά με επιστολή του ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή. Πρόκειται για τις περιπτώσεις κατά τις οποίες οι τηλεθεατές καλούνται να δώσουν τη σωστή απάντηση - σε μια ερώτηση με αυτονόητη απάντηση για κάποιο θέμα που προβάλλεται - προκειμένου να συμμετέχουν σε κλήρωση... για να κερδίσουν κάποιο μεγάλο ποσό χρημάτων! Ομως, όπως επισημαίνει στην επιστολή του ο Θ. Σκορδάς, στο τηλεοπτικό μήνυμα δεν αναφέρεται ούτε ο τόπος ούτε ο χρόνος και ο τρόπος της κλήρωσης, πράγμα το οποίο οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ουδέποτε πραγματοποιούνται οι σχετικές κληρώσεις. Επιπλέον, ο χρόνος αναμονής στη γραμμή είναι τέτοιος που χρεώνεται υπερβολικά ο ενδιαφερόμενος τηλεθεατής.

Επίσης, ενόψει των καλοκαιρινών διακοπών εφιστάται η προσοχή των καταναλωτών στις προσφορές εταιριών τηλεηχοεπικοινωνίας. Πρόκειται για εταιρίες που δίνουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επικοινωνήσουν απευθείας μαζί τους και να λάβει τις προσφερόμενες από αυτές υπηρεσίες είτε ζωντανά είτε μαγνητοφωνημένα. Η επικοινωνία με τις εταιρίες τηλεηχοεπικοινωνίας - γίνεται είτε μέσω τηλεφώνου, είτε μέσω σύντομων γραπτών μηνυμάτων, είτε μέσω Ιντερνετ στις τηλεφωνικές γραμμές που ξεκινούν με το πρόθεμα 90 ΧΧΧ - κοστίζει υψηλότερα τέλη σε σχέση με μια απλή αστική κλήση και χρεώνεται κάθε λεπτό αναμονής στην τηλεφωνική γραμμή πριν απαντηθεί.

Σε κάθε περίπτωση οι καταναλωτές που αποφασίζουν να κάνουν χρήση των υπηρεσιών που προσφέρονται μ' αυτό τον τρόπο, καλό είναι να προσέχουν ώστε να μην παρασυρθούν από παραπλανητικές διαφημίσεις. «Τα πιθανά οφέλη από μια προσφερόμενη χαμηλή τιμή για ένα αγαθό ή υπηρεσία είναι πιθανώς μόνο φαινομενικά, εάν υπολογίσουμε τα υψηλά τέλη επικοινωνίας που αυξάνουν σημαντικά το συνολικό κόστος», καταλήγει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Στο μεταξύ, όπως ανακοίνωσε ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) ολοκληρώθηκαν οι έλεγχοι στα προϊόντα της εταιρίας «Primo» στα οποία είχε γίνει δειγματοληψία. Μετά τη σαλάτα Βουδαπέστης που ήταν το πρώτο δείγμα που είχε ελεγχθεί και είχε εντοπιστεί λιστέρια, τώρα το ίδιο έδειξε η ανάλυση και στη σαλάτα Ουγγαρίας της ίδιας εταιρίας. Ο ΕΦΕΤ ζήτησε την ανάκληση του προϊόντος με ευθύνη της εταιρίας και εποπτεία του ΕΦΕΤ, την απολύμανση των χώρων και του εξοπλισμού της επιχείρησης. Συνιστάται στους καταναλωτές να μην καταναλώσουν το προϊόν «σαλάτα Ουγγαρίας Primo» συσκευασίας 2 kg με Lot 161 και ημερομηνία λήξης 24/08/2005. Στα υπόλοιπα δεκαοκτώ δείγματα από αντίστοιχα προϊόντα δε διαπιστώθηκε κάποιο πρόβλημα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ