Τετάρτη 6 Ιούλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΑΙΔΕΙΑ
12ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΛΜΕ
Πώς γεννήθηκε η «Εκπαιδευτική Κεντροαριστερά»

Την Παρασκευή 1/7/05, μεσάνυχτα και κάτι, έκλεισε τις εργασίες του το 12ο Συνέδριο των καθηγητών της Μέσης Εκπαίδευσης που γίνεται κάθε 2 χρόνια.

Το Συνέδριο έγινε μέσα σε περίοδο που οι μηχανές της επίθεσης είναι στο φουλ. Τα αντιλαϊκά νομοσχέδια διαδέχονται το ένα το άλλο.

Ιδιωτικοποίηση και υποβάθμιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με πρόσχημα την ποιότητά της και εργαλείο την «αξιολόγηση», που θα έχει συνέχεια στις κατώτερες βαθμίδες, κατάργηση του 8ωρου και δουλιά ήλιο με ήλιο για όλους τους εργαζόμενους και κατά πώς θέλουν τα αφεντικά, δουλιά μέχρι τα βαθιά γεράματα, γιατί ζούμε πολύ, κατά πώς δηλώνουν οι εκπρόσωποί τους, με μια σύνταξη - βοήθημα για όσους αντέξουν.

Παράγοντας και μακρύ χέρι του ιμπεριαλισμού για την ενσωμάτωση της εργατικής τάξης στις χώρες της ΕΕ είναι η ΣΕΣ και στη χώρα μας οι πλειοψηφίες στα ανώτατα όργανα του συνδικαλιστικού κινήματος στη ΓΣΕΕ, την ΑΔΕΔΥ, σε αρκετές Ομοσπονδίες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Στην ΟΛΜΕ, την Ομοσπονδία των καθηγητών του Δημοσίου, εδώ και αρκετά χρόνια, 8 για την ακρίβεια, με το ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση, οι αποφάσεις παίρνονταν από μια πλειοψηφία στην οποία συμμετείχαν οι δυνάμεις της ΝΔ (ΔΑΚΕ), οι δυνάμεις του Συνασπισμού (Αγωνιστική Συνεργασία) και οι αριστεριστές (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ). Οι δυνάμεις αυτές διαχειρίζονταν μια εκπαιδευτική πολιτική που ήταν στα όρια της «αγωνιστικής συνεννόησης» (!) με τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.

Θέσεις και προτάσεις που τοποθετούνται μετά αυτούσιες στο πρόγραμμα της ΝΔ. Απεργίες τουφεκιές, διαλυτικές, μέτρα επίθεσης και υπονόμευσης κάθε αντεπίθεσης που ξεκινούσε από τη βάση των καθηγητών ενάντια στην πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.

Πέρσι, δειλά στην αρχή, ξεκίνησε η σύγκλιση της ΠΑΣΚ και της ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ, με την άνοδο της ΝΔ στην εξουσία, καινοφανές για το χώρο των καθηγητών, αλλά φυσιολογικότατο για όλες σχεδόν τις Ομοσπονδίες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Σ' αυτό οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ δε συμμετείχαν μια και είχαν οι άλλοι (ΠΑΣΚ-ΣΥΝ) την απαιτούμενη πλειοψηφία.

Στο 12ο Συνέδριο επετεύχθη η σύμπλευση αυτή με μια συμφωνία, μια magna - χάρτα των δυνάμεων της «Κεντροαριστεράς», στην οποία αυτοτοποθετήθηκαν και οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ. Αυτό που εκυοφορείτο εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά δεν έβγαινε στην επιφάνεια, επειδή έβρισκε αντιστάσεις από τα κάτω, τελικά βγήκε με ένα κείμενο πλατφόρμα, που τα έχει όλα και για κάθε χρήση. Θέσεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΝ, αλλά και των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ. Εξυπηρετεί όλα τα γούστα και η καινούρια πλειοψηφία της συναίνεσης μπορεί να τσαλαβουτά μέσα στο βρώμικο καζάνι της συναλλαγής, να παίρνει όποιο αίτημα θέλει με πολιτικό σκεπτικό διαχείρισης της καπιταλιστικής εκπαιδευτικής πολιτικής, για να το παρουσιάσει σαν θέσεις της στους εργαζόμενους. Οταν εδώ και έναν αιώνα ο Λένιν χαρακτήρισε τις τότε δυνάμεις του οπορτουνισμού (δεξιού και αριστερού) πράκτορες της αστικής τάξης μέσα στο εργατικό κίνημα, δε θα μπορούσε να φανταστεί πόσο επίκαιρος θα ήταν και σήμερα.

Μέχρι τώρα φοριόταν στην ΟΛΜΕ το μοντελάκι της «εκπαιδευτικής αριστεράς», από σήμερα θα φοριέται της «Εκπαιδευτικής Κεντροαριστεράς», μια και κοντά στους δύο προστέθηκε η μεγάλη δύναμη του ΠΑΣΟΚ, με θέσεις υπέρ της «αξιολόγησης», της αποκέντρωσης των σχολικών μονάδων, των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Αποκαλύφθηκαν μάλιστα και κάποιοι από το χώρο του ΝΑΡ, που «πολεμούσαν σφόδρα» την πολιτική του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ, όταν ψήφισαν τελικά αυτό το κείμενο, καθώς και εκείνοι που έλαμψαν διά της αποχής τους. Μια θέση στο ΔΣ της ΟΛΜΕ είναι φαίνεται ένα σημαντικό αντίτιμο που δικαιολογεί κάθε συμβιβασμό.

Οι δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ, εκείνες που υπηρετούν και προπαγανδίζουν με «προοδευτικό προσωπείο» την «αξιολόγηση», τον ταξικό διαχωρισμό των παιδιών στους 2 τύπους σχολείων, τα Λύκεια και τα ΤΕΕ, το άθλιο ολοήμερο και τα ευρωπαϊκά προγράμματα εξαγοράς των συνειδήσεων, βρέθηκαν στο ίδιο μετερίζι με τις δυνάμεις του οπορτουνισμού (ΣΥΝ και ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ), να ψηφίζουν αυτό το έκτρωμα, την πολιτικο-συνδικαλιστική πλατφόρμα της κεντροαριστερής υποταγής που θα την πηγαινοφέρνουν για 2 ακόμη χρόνια στα σχολεία, μέχρι το επόμενο Συνέδριο.

Εννοείται ότι τις 3 μέρες του Συνεδρίου έκοβαν και έραβαν για να φτιάξουν τον καινούριο «εκπαιδευτικό Φρανκενστάιν», συμβάλλοντας οι δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΝ, του Μ-Λ ΚΚΕ, αλλά και του ΝΑΡ (πάντα οι τελευταίοι με τις «αντιστάσεις» τους). Αυτός θα είναι και ο κεντρικός άξονας πάνω στον οποίο θα κινηθούν και οι 3 του ΠΑΣΟΚ, οι 2 του ΣΥΝ και ο 1 της ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ, είτε το θέλουν ατομικά είτε όχι. Τα υπόλοιπα είναι για λαϊκή κατανάλωση και για να κοροϊδεύουν τους αφελείς.

Πρέπει να αναφέρουμε για την ιστορία ότι στα γεννητούρια αυτής της πλατφόρμας της «Εκπαιδευτικής Κεντροαριστεράς» βοήθησε και η «μαμή» ΝΔ, παράξενο, αλλά οδυνηρό για τη «μεγάλη αριστερά», γιατί διαφορετικά δεν τους έβγαινε με τίποτα.

Οι ψηφοφορίες είχαν τη δική τους ιστορία.

Αρχικά από το απερχόμενο ΔΣ υπήρχε ένα κείμενο θέσεων (ΠΑΣΚ και ΣΥΝ) που στην πρώτη ψηφοφορία καταψηφίζεται παταγωδώς.

Κατόπιν ξαναφέρνουν το ίδιο κείμενο, το παρουσιάζει ο απερχόμενος πρόεδρος (ΣΥΝ) με κάνα δυο φραστικές αλλαγές και καταψηφίζεται και αυτό, γιατί δεν το ψηφίζει το ΠΑΣΟΚ.

Μετά από όλα αυτά, σαν τα δημοψηφίσματα της ΕΕ, φέρνουν την πλατφόρμα της «εκπαιδευτικής κεντροαριστεράς» που δεν έχει ουσιαστικές αλλαγές με τα προηγούμενα, με δήλωση της ΠΑΣΚ ότι θα το ψηφίσει, αποδεικνύοντας ταυτόχρονα ότι χωρίς αυτούς, οι δυνάμεις του ΣΥΝ και των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ δεν μπορούν να βγάλουν τίποτε, ενώ συγχρόνως «διώχνει» η ΔΑΚΕ τους αντιπροσώπους της, που από 160 και κάτι στην 1η ψηφοφορία κατεβαίνουν τώρα στους 114 στην 3η μέσα σε μισή ώρα. Χωρίς τη «βοήθεια» της ΔΑΚΕ διακήρυξη δεν έβγαινε με τίποτα.

Με αυτούς τους τρόπους γίνονται πρακτικά άλλοθι οι δυνάμεις του οπορτουνισμού στην αστική πολιτική που εκφράζεται από το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ, βάζουν πλάτη στον εξωραϊσμό και την υλοποίηση της αντεργατικής - αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.

Το 12ο Συνέδριο ήρθε να επιβεβαιώσει πανηγυρικά τη θέση πως η διέξοδος βρίσκεται στην ανάπτυξη του ΠΑΜΕ, τοπικά και πανελλαδικά. Που θα συνδέσει τον κόσμο της εκπαίδευσης με τον εργατικό συνδικαλισμό μέσα από τη συνειδητοποίηση των κοινών προβλημάτων και των ταξικών συμφερόντων με έναν τέτοιο τρόπο και σε ένα τέτοιο βαθμό, που να μπορεί να δίνει άμεσες απαντήσεις με όρους λαϊκού κινήματος και ρήξης στην άγρια αυτή συνολική επίθεση, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την ανατροπή.


Κώστας ΣΜΠΟΝΙΑΣ
Στέλεχος του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ