Σάββατο 16 Ιούλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
Επίσημη πρώτη τη Δευτέρα

Λόγω της οικονομικής ανέχειας των εργαζομένων, οι θερινές εκπτώσεις θα αποδειχτούν για πολλούς (εργαζόμενους και καταστηματάρχες) μια «χαμένη» ευκαιρία. Οδηγίες του ΙΝΚΑ προς τους καταναλωτές, για το τι πρέπει να προσέχουν

Ξεκινούν, μεθαύριο Δευτέρα, 18 του Ιούλη οι καλοκαιρινές εκπτώσεις και δεν είναι λίγος ο κόσμος που τις περιμένει, όπως και μια μεγάλη μερίδα των μικρών εμπόρων. Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι τις 27 Αυγούστου. Σε αυτό το διάστημα, οι αυτοαπασχολούμενοι και μικροί έμποροι εναποθέτουν τις ελπίδες τους για ανάκαμψη του τζίρου, αν και στη γωνία «καραδοκούν» οι μεγάλες αλυσίδες με τις ποικιλόμορφες δυνατότητές τους για την προώθηση των προϊόντων τους και τη μεγάλη διαφημιστική καμπάνια, προκειμένου να μαζέψουν τη «μερίδα του λέοντος» από τα ποσά που θα διακινηθούν αυτό το διάστημα στην αγορά.

Είναι ενδεικτικό ότι οι εκτιμήσεις για τον ετήσιο τζίρο μόνο του νέου υπερκαταστήματος που δημιουργήθηκε στο κέντρο της Αθήνας φτάνουν τα 100 εκατ. ευρώ!!! Κι αν ένα μέρος από αυτό το ποσό αφαιρεθεί από τους επίσης μεγάλους ανταγωνιστές, είναι σίγουρο ότι ένα επίσης υπολογίσιμο τμήμα του θα χαθεί για τους μικρούς εμπόρους. Οσο για τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, το δυστύχημα είναι ότι όλο και λιγότεροι μπορούν να εκμεταλλευτούν ακόμα και την περίοδο των εκπτώσεων.

Στο «διά ταύτα», το ΙΝΚΑ, παραθέτει μια σειρά συμβουλές για το τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές. Μερικές από αυτές μπορεί να θεωρούνται αυτονόητες, άλλες όχι, αλλά σε κάθε περίπτωση η προσοχή είναι απαραίτητη.

Συγκεκριμένα το ΙΝΚΑ επισημαίνει ότι το προϊόν στο οποίο ισχύει η έκπτωση, πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύεται από πινακίδα στην οποία θα αναγράφονται:

  • Η αρχική τιμή του προϊόντος
  • Η ποσοστιαία μεταβολή επί τοις εκατό της αρχικής τιμής.
  • Η τελική τιμή του προϊόντος.

Προσθέτει ότι συμβαίνει, αναφέρει μάλιστα ότι είναι «σύνηθες φαινόμενο»:

  • Η αναγραφή τιμής προϊόντων υψηλότερης της πραγματικής.
  • Η διάθεση στην κατανάλωση ειδών β διαλογής, τα οποία έχουν αγοραστεί γι' αυτόν τον σκοπό.

Επιπρόσθετα, καλό θα είναι πριν την έξοδο στην αγορά να έχουν αξιολογηθεί και καταγραφεί οι ανάγκες, προκειμένου να μην αγοραστούν περιττά προϊόντα. Να αντιμετωπίζονται με επιφυλακτικότητα οι μεγάλες εκπτώσεις και να εξετάζεται η ποιότητα και η τιμή και να συγκρίνονται οι τιμές ίδιων προϊόντων από κατάστημα σε κατάστημα.

Το ΙΝΚΑ επισημαίνει ότι είναι προτιμότερη την περίοδο των εκπτώσεων η αγορά εποχιακών ειδών ένδυσης, υπόδησης. Είδη οικιακής χρήσης, ηλεκτρονικές συσκευές, εξοπλισμός, έπιπλα, είναι προϊόντα οι τιμές των οποίων αυξομειώνονται σε όλη τη διάρκεια του χρόνου και έτσι μπορεί ο καταναλωτής να πετύχει συμφέρουσα τιμή και εκτός της περιόδου των εκπτώσεων.

Ειδική μνεία κάνει το Ινστιτούτο Καταναλωτών στις πιστωτικές κάρτες: «Ειδικά την περίοδο των εκπτώσεων οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα φειδωλοί στη χρήση πιστωτικών καρτών, αφού η υπερχρέωση πλέον αυτών των καρτών αποτελεί τη μεγαλύτερη πληγή για τα περισσότερα νοικοκυριά. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι οφειλές των νοικοκυριών από πιστωτικές κάρτες - σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας Ελλάδας - φθάνουν στο ποσό των 7.374,7 εκατ. ευρώ το 2004, με ποσοστό αύξησης 23,5% από το 2003! Προσοχή λοιπόν στην υπερχρέωση των πιστωτικών καρτών»!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ