Τρίτη 20 Σεπτέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΑΥΑΓΙΟ «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»
«Αν γνώριζα δε θα έδινα πιστοποιητικά ασφαλείας»

Ομολογία επιθεωρητή στη διάρκεια της χτεσινής δίκης

Τα νέα στοιχεία έρχονται να επιβεβαιώσουν το έγκλημα
Τα νέα στοιχεία έρχονται να επιβεβαιώσουν το έγκλημα
Νέες αποκαλύψεις, που αποδεικνύουν ότι το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» έπρεπε να ήταν ακινητοποιημένο ως άκρως επικίνδυνο και ότι τα πιστοποιητικά του δεν είχαν καμιά σχέση με την κατάσταση του πλοίου, προέκυψαν χτες κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας της δίκης για το πολύνεκρο ναυάγιο που διεξάγει το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά στην πολυαίθουσα του Εφετείου Αθηνών. Επίσης, οι αποκαλύψεις αυτές αποτέλεσαν ένα ακόμα χαρακτηριστικό «δείγμα» από τα «στεγανά», τη συναλλαγή με τους εφοπλιστές και τη διάβρωση, που κυριαρχούν στον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, στοιχεία που είναι αποτελέσματα της πολιτικής του δόγματος «όλα για τους εφοπλιστές», που εφαρμόζεται όλα αυτά τα χρόνια τόσο από τις κυβερνήσεις της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ.

Ειδικότερα, όπως αποκαλύφθηκε από συγκεκριμένα στοιχεία που κατατέθηκαν, το πλοίο έπρεπε να αντικαταστήσει έλικες και ολόκληρο το σύστημά τους. Ομως, αντί αυτού, η πλοιοκτήτρια εταιρία σήμερα Hellenic seaway (HSW), κατά τη διάρκεια της πολύμηνης μετασκευής του πλοίου που διήρκεσε μέχρι τις 20 Ιούλη 2000 οπότε και άρχισε ξανά τους πλόες του, τις επισκεύασε, χωρίς αυτές οι επισκευαστικές εργασίες να είναι καταγραμμένες στα πιστοποιητικά ασφαλείας του πλοίου! Αυτό, όταν θα έπρεπε οι εργασίες στις έλικες να έχουν επίβλεψη και να πιστοποιηθούν για την καταλληλότητα και την ασφάλειά τους από τον κατασκευαστή, την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων και τον Νηογνώμονα, στην προκειμένη περίπτωση τον ελληνικό.

Η ίδια η φύση των επισκευαστικών εργασιών που έγιναν στις έλικες αποτελεί τρανταχτή απόδειξη ότι ήταν για πέταμα. Πρόκειται για εργασίες όπως είναι η «γενική εξάρμωση ομφαλού έλικος», αναγομώσεις(!), εξάρμωση αφαίρεση και επισκευή πτερυγίων «δεξιάς έλικος» που είναι και η επίμαχη (από στοιχεία που έχουν προκύψει φαίνεται ότι το πτερύγιο της δεξιάς έλικας, το οποίο ακόμα δεν έχει βρεθεί αποκόπηκε πριν την πρόσκρουση του πλοίου στα βράχια) και πάρα πολλές ακόμα, ιδιαίτερα σοβαρές, συνολικού ύψους 20 εκατ. δραχμών! Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι πείροι, μπιέλες και άλλα σοβαρότατα εξαρτήματα του συστήματος των ελικών αντί να αντικατασταθούν με άλλα γνήσια, κατασκευάστηκαν σε μηχανουργείο!

Ωστόσο, κατά το χτεσινό μάρτυρα, τον επιθεωρητή Βαγγέλη Λέκκα, ο οποίος είναι αυτός που είχε αναλάβει να διενεργεί τις επιθεωρήσεις στον ηλεκτρολογικό και μηχανολογικό τομέα στη διάρκεια των επισκευών και εξέδωσε και τα ανάλογα πιστοποιητικά ασφαλείας, η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων γι' αυτές τις εργασίες, οι οποίες διήρκεσαν μήνες, δεν είχε... ιδέα! Γεγονός που δείχνει το ...είδος των ελέγχων που διενεργούνται...

Ο μάρτυρας μετά από πλήθος ερωτήσεων, ορισμένες από τις οποίες τέθηκαν από τον κατηγορούμενο πλοίαρχο Αν. Ψυχογιό παραδέχτηκε ότι «αν γνώριζα γι' αυτές τις επισκευές δε θα έδινα πιστοποιητικά ασφαλείας»! Βέβαια, όταν ρωτήθηκε, επίσης, από τον ναυτεργάτη: «Οταν δεν ισχύει το πιστοποιητικό ασφαλείας του πλοίου, το πλοίο είναι αξιόπλοο;» ο επιθεωρητής απάντησε: «Να ρωτήσετε το λιμεναρχείο».

Σε ό,τι αφορά το γεγονός ότι τις παρατηρήσεις που είχε ο ίδιος ως επιθεωρητής καταγράψει στο πιστοποιητικό ασφαλείας του πλοίου, όπως προβλήματα στην ηλεκτρομηχανή ασφαλείας, τα στροφόμετρα και άλλα, δεν τις είχε καταγράψει και στη σχετική του έκθεση που κατέθεσε στην υπηρεσία του, ανέφερε ότι αυτό οφείλεται σε...«ανθρώπινο λάθος»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ