Τετάρτη 16 Νοέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Αποφάσισαν τον «ενταφιασμό» της!

Παραμένει ο στόχος παράδοσης της περιουσίας της σε ιδιώτες. Νέο χτύπημα σε βάρος των εργαζομένων και της ασφάλειας πτήσεων

Οριστική «ταφόπετρα» στις «Ολυμπιακές Αερογραμμές» (ΟΑ) αποφάσισε να βάλει η κυβέρνηση της ΝΔ. Στη θέση της σκοπεύει να ιδρύσει μια μικρή ιδιωτική αεροπορική εταιρία. Σ' αυτή θα εργαστούν σε καθεστώς σκληρής (ιδιωτικής) εκμετάλλευσης ορισμένοι από τους εργαζόμενους στις ΟΑ. Οι υπόλοιποι, παρά τις υποσχέσεις των κυβερνώντων, μοιραία θα παραμείνουν μετέωροι, όπως γίνεται σε κάθε ιδιωτικοποίηση!

Την απόφαση «λουκέτου» στις ΟΑ πήρε σε χτεσινή της συνεδρίαση η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, στην οποία προηγουμένως άναψε «πράσινο φως» η Κυβερνητική Επιτροπή.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπη, μετά τη συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής:

  • Τις αμέσως επόμενες μέρες θα κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή, για την ίδρυση από το Δημόσιο, νέας αεροπορικής εταιρίας, η οποία θα λειτουργεί με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Στην εταιρία αυτή θα συμμετάσχουν ιδιώτες επενδυτές, που θα έχουν την πλειοψηφία και την ευθύνη της διοίκησης και λειτουργίας της.
  • Διεθνής οίκος ανέλαβε ήδη την εκπόνηση νέου επιχειρησιακού σχεδίου, με βάση το οποίο η νέα εταιρία θα λάβει τις απαραίτητες άδειες από την ΥΠΑ για να μπορέσει να λειτουργήσει. Μέχρι τότε οι ΟΑ θα εξακολουθούν να λειτουργούν.
  • Αρχίζει... διάλογος με τους εργαζόμενους ώστε να ρυθμιστούν τα ζητήματα που τους αφορούν. Για όσους εργαζόμενους δε θα απασχοληθούν στη νέα εταιρία, ισχύει η κυβερνητική δέσμευση ότι θα διασφαλιστούν τα εργασιακά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα.

Πάντως, παρά τις διαβεβαιώσεις Λιάπη, αποκαλυπτικό είναι το «non paper» της Ρηγίλλης, με το οποίο κυνικά ξεκαθαρίζεται ότι η νέα εταιρία «θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικές αρχές, με αμοιβές και εργασιακούς όρους της αγοράς και ιδιώτη μάναντζερ». Επίσης, διευκρινίζεται ότι ο «διεθνής οίκος» θα καθορίσει εάν η νέα εταιρία θα είναι αμιγώς πτητική ή εάν θα συμπεριλάβει την επίγεια εξυπηρέτηση και την τεχνική βάση. Αν όχι, οι δύο αυτές κερδοφόρες δραστηριότητες θα ιδιωτικοποιηθούν, με την ίδρυση νέων εταιριών μεικτού σχήματος ή τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων.

Οπως είναι αυταπόδεικτο, με τη χτεσινή της απόφαση η κυβέρνηση της ΝΔ, επιφέρει διπλό και ισχυρό πλήγμα: Πρώτα και κύρια σε βάρος των εργαζομένων στον όμιλο εταιριών της ΟΑ. Και δεύτερον σε βάρος της ασφάλειας πτήσεων.

Ανακοινώσεις - «καρμπόν»

Συντονισμένες ανακοινώσεις εξέδωσαν η ΟΣΠΑ και οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, «πρωτομάστορες» στη συρρίκνωση και απαξίωση της ΟΑ, Ευ. Βενιζέλος και Χρ. Βερελής.

Η ΟΣΠΑ αφού εγκαλεί την κυβέρνηση για παλινωδίες, αναφέρει ότι στόχος ορισμένων κυβερνητικών παραγόντων δεν είναι η επίλυση ενός σοβαρού προβλήματος, αλλά η «ηθελημένη ή αθέλητη εξυπηρέτηση συμφερόντων που δε θέλουν να υφίσταται ο εθνικός αερομεταφορέας».

Για «παλινωδίες», αλλά και για «αδυναμία στρατηγικού σχεδιασμού» κατηγορεί την κυβέρνηση ο Ευ. Βενιζέλος, ο οποίος, ωστόσο, σπεύδει να ξεκαθαρίσει ότι το ΠΑΣΟΚ θα στηρίξει «κάθε θετική προσπάθεια η οποία έχει προοπτική και είναι συγκροτημένη».

Ο Χρ. Βερελής εγκαλεί την κυβέρνηση επειδή δεν ακολούθησε το «επιχειρησιακό σχέδιο» που είχε επεξεργαστεί ο ίδιος, χαρακτηρίζει «τυφλή πτήση» τη νέα προσπάθεια της κυβέρνησης με το μεικτό σχήμα και καταλήγει: «Αυτό που δεν επετεύχθη με την εκκαθάριση εν λειτουργία, επιχειρείται να γίνει και πάλι υπέρ του ανταγωνισμού με τον μακρόσυρτο συνεχή ακρωτηριασμό στον οποίο υποβάλλει η κυβέρνηση την Ολυμπιακή».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ