Κυριακή 18 Δεκέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΠΑΙΔΕΙΑ
Το έγκλημα επαναλαμβάνεται

Ο «Ρ» προχώρησε το προηγούμενο διάστημα σε μια σειρά αποκαλύψεις σχετικά με την εισβολή των επιχειρήσεων σε σχολεία και σχολές, τις περισσότερες φορές με την πλήρη κάλυψη της κυβέρνησης. Αξίζει να θυμηθούμε μερικές από αυτές τις αποκαλύψεις, γιατί βλέποντάς τες όλες μαζί γίνεται φανερός ο κοινός τους στόχος.

Επιχειρηματικότητα

Το λεγόμενο πρόγραμμα «επιχειρηματικότητας» που εφαρμόζεται πιλοτικά στα σχολεία (με διακηρυγμένη την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να γενικευτεί) συνδιοργανώνεται από το Σύνδεσμο Ελλήνων Βιομηχάνων (ΣΕΒ) και το υπουργείο Παιδείας. Πρόκειται για έναν κύκλο διαλέξεων από στελέχη επιχειρήσεων που συνοδεύεται από σχετικά εγχειρίδια και πραγματοποιείται στις δυο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού(!), σε Γυμνάσια, Λύκεια και ΤΕΕ.

Στόχος του είναι να κατανοήσουν οι νέοι «τη σημασία των οικονομιών που καθορίζονται από την αγορά, το ρόλο των επιχειρήσεων σε μια παγκόσμια οικονομία...» και γενικότερα την «ηθική» του καπιταλισμού. Δηλαδή, οι μαθητές από τα 10 τους χρόνια και πριν καλά καλά μάθουν... ορθογραφία, καλούνται να ενσωματώσουν στο λεξιλόγιο αλλά και στη συνείδησή τους έννοιες όπως «χρηματιστήρια αξιών», «έρευνα αγοράς», «καινοτομίες... που μπορούν να αξιοποιηθούν προς όφελος της επιχείρησης» κλπ. Και φυσικά οι μικροί μαθητές δεν εκπαιδεύονται προκειμένου να γίνουν όλοι επιχειρηματίες! Αυτό που ενδιαφέρει την κυβέρνηση και το ΣΕΒ είναι να μάθουν να σκέφτονται υπέρ των συμφερόντων των επιχειρήσεων, έτσι ώστε να γίνουν στο μέλλον πειθήνιοι εργάτες, να κάνουν δική τους υπόθεση την αύξηση των κερδών του κεφαλαίου.

«McDonald's»

Ενα τρανταχτό παράδειγμα για τις στρεβλώσεις που μπορούν να δημιουργηθούν όταν οι επιχειρήσεις εισβάλλουν στην εκπαίδευση, ήταν η αποκάλυψη του «Ρ» για την πολυεθνική γρήγορου φαγητού «McDonald's» (Μακ Ντόναλντς), η οποία καλεί μαθητές δημοτικών σχολείων για να τους διδάξει ισορροπημένη διατροφή!! Τα γνωστά φαστ - φουντ, όπως αποκάλυψε ο «Ρ» (8/10/05) έχουν εκπονήσει «εκπαιδευτικό» πρόγραμμα με τίτλο «McDonald's: Πόρτα Ανοιχτή», που γίνεται σε κεντρικό τους κατάστημα και απευθύνεται σε μαθητές των τριών τελευταίων τάξεων του Δημοτικού. Στόχος της εταιρίας, μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος, είναι να διαφημίσει τα ...«μπιφτέκια» της και «να τονίσει στους συμμετέχοντες την αξία ενός ολοκληρωμένου και ισορροπημένου τρόπου διατροφής»! Αλήθεια, πώς είναι δυνατόν να τα διδάξει αυτά μια εταιρία «fast food», δηλαδή του φαγητού που ο λαός μας εύστοχα ονομάζει συχνά «πλαστικό»; Για τους μικρούς μαθητές όμως, και μόνο το γεγονός ότι το σχολείο τους πάει στα «McDonald's» καθιστά την επιχείρηση και τα προϊόντα της «καλά». Να πώς από πολύ τρυφερές ηλικίες οι ίδιες οι πολυεθνικές διαμορφώνουν τις νεανικές συνειδήσεις!

«Samsung»

Λίγο μετά, αποκαλύφθηκε ότι ο Δήμος Αθηναίων από κοινού με το υπουργείο Παιδείας καλούσαν τους μαθητές στη λαμπαδηδρομία που οργάνωσε η πολυεθνική εταιρία «Samsung» (Σάμσουνγκ) για να εξυμνήσει «το Ολυμπιακό κίνημα» των χορηγών, εθίζοντας τους νέους στη λογική της πλήρους εμπορευματοποίησης του αθλητισμού. Μάλιστα, για να μάθουν στους μαθητές να τρέχουν για τη φανέλα - σήμερα της «Samsung» και αύριο οποιουδήποτε άλλου χορηγού - προσπάθησαν να κάνουν ακόμα και τους καθηγητές συνένοχους, προσφέροντας στα σχολεία που θα έστελναν τους περισσότερους μαθητές στη λαμπαδηδρομία, διάφορα «δωράκια» της εταιρίας (π.χ. ένα πολυμηχάνημα γραφείου)!

«Citibank»

Κατά τον ίδιο τρόπο, η τράπεζα «Citibank» (Σίτιμπανκ), εισήγαγε στη χώρα μας ένα πρόγραμμα οικονομικής εκπαίδευσης για τα δημοτικά σχολεία, με τίτλο «Οικονομία: Γνώση με... αξία» που υλοποιείται μέσω του «Ελληνικού Παιδικού Μουσείου» (ένα από τα λεγόμενα «μη κερδοσκοπικά Σωματεία»). Σύμφωνα με την τράπεζα, σκοπός του προγράμματος είναι να «διδάξει» στους μαθητές του δημοτικού σχολείου «βασικές έννοιες της οικονομίας», όπως η διάκριση μεταξύ «αναγκών» και «επιθυμιών», η διαχείριση του χαρτζιλικιού(!), ο ρόλος της διαφήμισης στη διαμόρφωση της καταναλωτικής συνείδησης, η έννοια της κοινωνικής επικουρίας στα πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Δηλαδή, η γνωστή προπαγάνδα περί «αποταμίευσης» και «επένδυσης», πλασάρεται στα παιδιά σε πολύ μικρές ηλικίες, για να μάθουν από την κούνια τους ακόμα ότι... η τράπεζα είναι δήθεν ένας οργανισμός που θα φυλάξει και θα αυξήσει τις οικονομίες τους κι όχι μια εταιρία που θα πατήσει πάνω στις ανάγκες τους και θα τους τσεκουρώσει με υπέρογκα επιτόκια για να θησαυρίσει!

Ασφαλιστικές

Και δεν είναι μόνο τα διάφορα προγράμματα, μέσα από τα οποία ανοίγουν οι πόρτες των σχολείων στις επιχειρήσεις και οργανώνεται η επίθεση στις νεανικές συνειδήσεις. Οπως αποκάλυψε ο «Ρ» (10/11/05) η κυβέρνηση ξεκινάει ...ζύμωση για το Ασφαλιστικό, ανοίγοντας τις πόρτες των σχολείων στις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρίες και υποτάσσοντας ολόκληρο το διοικητικό μηχανισμό του υπουργείου Παιδείας στην Ενωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας (ΕΑΕΕ) που διεξάγει πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας για το ...«αγαθό» της ιδιωτικής ασφάλισης.

Το θέμα του διαγωνισμού στο Γυμνάσιο είναι «Ποιο αγαπημένο μου πρόσωπο και ποιο αντικείμενο θα ασφάλιζα κατά προτεραιότητα και γιατί;» και στο Λύκειο «Η αξία της Ιδιωτικής Ασφάλισης και της μέσω αυτής αποταμίευσης για την οικογένεια». Δηλαδή, η κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο στις ασφαλιστικές να παρέμβουν απευθείας στη συνείδηση των μικρών μαθητών, για να θεωρήσουν απαραίτητη την ιδιωτική ασφάλιση, να ξεγράψουν την υποχρέωση του κράτους και το δικαίωμά τους στην ιατροφαρμακευτική, νοσοκομειακή περίθαλψη και τη σύνταξη, να θεωρήσουν δική τους «αποταμίευση» το θησαύρισμα των ασφαλιστικών εταιριών, κλπ.

Οι μαθητές, προκειμένου να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό «πρέπει απαραιτήτως να συμπληρώσουν όλα τα στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο, τάξη, σχολείο, πλήρη διεύθυνση σπιτιού και τηλέφωνο)».Ετσι, εκτός από την άμεση παρέμβαση στη συνείδηση των μαθητών για να αποδεχτούν ως «αγαθό» το τσάκισμα του δημόσιου συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης, με το συγκεκριμένο διαγωνισμό δημιουργούν τις προϋποθέσεις για τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρίες να βρουν ένα έτοιμο πελατολόγιο(!) κοντά μισού εκατομμυρίου οικογενειών, από τα στοιχεία που θα συλλέξουν.

Και δεν ήταν μόνο αυτά, η εταιρία «Σίσκο Σίστεμς» διοργάνωνε σεμινάριο στα Τρίκαλα έχοντας στην υπηρεσία της το δήμο και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η «ΝΟΥΝΟΥ», η «ΖΙΜΕΝΣ», η «Coca - Cola» και άλλες εταιρίες έχουν ήδη μπει ως χρηματοδότες σε πανεπιστημιακές έρευνες και ο κατάλογος όλο και μακραίνει...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ