Σάββατο 21 Γενάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 38
ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
O Λένιν για τον Πολιτισμό

Στις υποθήκες του Β. Ι. Λένιν για τον Πολιτισμό θα είναι αφιερωμένη η εκπομπή «Ποιητική Αδεία» που επιμελείται και παρουσιάζει ο Γιώργος Μηλιώνης αύριο Κυριακή 6 με 8 το απόγευμα στον «902 ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΤΑ FM».

«Εφόσον λεγόμαστε Κόμμα των Κομμουνιστών, πρέπει να καταλάβουμε ότι μόνο τώρα που τελειώσαμε με τα εξωτερικά εμπόδια, σπάσαμε τους παλιούς θεσμούς, στέκει μπροστά μας για πρώτη φορά όπως πρέπει και σε όλο του το μέγεθος το πρώτο καθήκον της πραγματικής προλεταριακής επανάστασης - η οργάνωση δεκάδων και εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων. Υστερα από την πείρα του ενάμιση χρόνου σ' αυτόν τον τομέα, που αποκτήσαμε όλοι, πρέπει τελικά να μπούμε στο σωστό δρόμο που θα νικούσε την έλλειψη πολιτισμού, την αγραμματοσύνη και τη βαρβαρότητα που μας βασάνιζαν όλο τον καιρό» (Β. Ι. Λένιν: Χαιρετιστήριος λόγος στο Ι Πανρωσικό Συνέδριο για την εξωσχολική μόρφωση, 6 - 19 Μάη 1919).

Κάθε εκδήλωση της κοινωνικής ζωής, την αντιμετώπιζε από την ταξική σκοπιά του προλεταριάτου. Ο Β. Ι. Λένιν ήταν ο πρώτος που διεύρυνε τα όρια της έννοιας «Πολιτισμός», φωτίζοντάς την με το εξαιρετικής σημασίας καθήκον που έμπαινε μπροστά στην εργατική τάξη μετά τον Οχτώβρη: Να γίνει ικανή η εργατική τάξη να διοικεί. Να οικοδομήσει το σοσιαλισμό, μέσα σε συνθήκες σκληρής πάλης, μέσω του συνεχούς ανεβάσματος του επιπέδου του προλεταριάτου και των πλατιών μαζών των εργαζομένων και της αγροτιάς.

Ο Β.Ι. Λένιν δεν είχε καμιά αυταπάτη για την «κληρονομιά» της αγραμματοσύνης, της αμορφωσιάς και των ανθρώπων με τα «γόνατα μέσα στη λάσπη» που άφηνε ο καπιταλισμός, όμως πάντα τόνιζε πως «εμείς θέλουμε να οικοδομήσουμε το σοσιαλισμό με ανθρώπους που τους διαπαιδαγώγησε, τους χάλασε, τους διέφθειρε ο καπιταλισμός και σ' αντάλλαγμα τους ατσάλωσε στην πάλη. (...) Αλλο υλικό δεν υπάρχει. (...) Κι αν δεν οικοδομήσετε την κομμουνιστική κοινωνία μ' αυτό το υλικό θα είστε κούφιοι φρασεολόγοι, φαφλατάδες».

Ο Β. Ι. Λένιν έδινε τεράστια σημασία στον διαπαιδαγωγητικό ρόλο των Σοβιέτ, ενώ υπάρχουν δεκάδες άρθρα του και ομιλίες του στις οποίες τονίζει την τεράστια σημασία των δασκάλων για την καταπολέμηση του αναλφαβητισμού. Κατευθύνσεις για τη μόρφωση των παιδιών και των γυναικών, κάθε είδους βοήθεια για τις σχολικές βιβλιοθήκες, κατευθύνσεις για την αξιοποίηση ό,τι πολύτιμου δημιούργησε η καλλιτεχνική ιδιοφυία του ρώσικου λαού και τονισμός της σημασίας του κληρονομημένου πολιτισμού, αλλά και άντληση οφέλους από τις κατακτήσεις της Επιστήμης, της Τέχνης και της τεχνικής, συνιστούν τη λενινιστική παρακαταθήκη για τα ζητήματα του Πολιτισμού.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η επιστροφή του Λένιν και οι «Θέσεις του Απρίλη» (2017-04-15 00:00:00.0)
Θεωρητικά ζητήματα για τη στρατηγική και τακτική του Κομμουνιστικού Κόμματος (2008-12-21 00:00:00.0)
Θεωρητικά ζητήματα για τη στρατηγική και τακτική του Κομμουνιστικού Κόμματος (2008-12-07 00:00:00.0)
Ο γέροντας της Γιάσναγια Πολιάνα (2008-09-06 00:00:00.0)
Η Κομμουνιστική Διεθνής (2007-12-30 00:00:00.0)
«Η Μεγάλη Πρωτοβουλία» (2007-11-18 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ