Τρίτη 7 Φλεβάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Καταδικασμένοι σε καθεστώς ομηρίας!

Αποκλεισμένοι από τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών και με μύρια άλλα προβλήματα εξακολουθούν να είναι οι απόφοιτοι του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ανησυχούν, δε, έντονα για το εργασιακό μέλλον τους, χαρακτηρίζοντάς το αβέβαιο, καθώς η πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ, όπως και η προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ, τους καταδικάζει σε καθεστώς ομηρίας, υποβαθμίζοντας ταυτόχρονα το επίπεδο μόρφωσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες, για το οποίο κατά τα άλλα «κόπτονται» οι κυβερνώντες. Αν και οι κενές οργανικές θέσεις στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής είναι πολυάριθμες και οι ανάγκες τεράστιες και κατεπείγουσες, κανείς από τους πτυχιούχους του τμήματος - οι πρώτοι αποφοίτησαν το 2002, συνολικά φτάνουν τους 320 και κάθε χρόνο θα προστίθενται, επιπλέον, 80 πτυχιούχοι - δεν έχει πλήρη και σταθερή απασχόληση. Μπορούν να εργαστούν μόνο ως αναπληρωτές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το Τμήμα, που είναι το μοναδικό σε όλη τη χώρα, άρχισε να λειτουργεί το Σεπτέμβρη του 1998, με αποστολή την κατάρτιση Ειδικών Παιδαγωγών για την Προσχολική και Πρωτοβάθμια Σχολική Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών του Τμήματος δίνεται στους φοιτητές η δυνατότητα εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση προβλημάτων στους μαθητές με νοητική υστέρηση, προβλήματα ακοής και όρασης, αυτισμό και μαθησιακές δυσκολίες. Παράλληλα, με την κατάρτισή τους ως Ειδικοί Παιδαγωγοί οι απόφοιτοι του Τμήματος διαθέτουν την απαιτούμενη εκπαίδευση για να διδάξουν και στο χώρο της Γενικής Αγωγής, απ' όπου αποκλείονται, επίσης.

Οι Σύλλογοι των πτυχιούχων και των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής καταγγέλλουν ως υπεύθυνους για το καθεστώς εργασιακής ομηρίας τους, τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που δεν έχουν μεριμνήσει για την απορρόφηση και ένταξή τους στο υπάρχον Εκπαιδευτικό Σύστημα ως εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και πως δεν έχουν προβεί σε καμιά ενέργεια όσον αφορά στους διαγωνισμούς που προκηρύσσονται μέσω ΑΣΕΠ, για την πρόσληψή τους. Σχολιάζοντας, επίσης, το γεγονός ότι δίνεται δικαίωμα υποβολής αίτησης σε εκπαιδευτικούς γενικής παιδείας με Τίτλο Επιμόρφωσης 300 ωρών, επισημαίνουν πως πρόκειται για πρόχειρες λύσεις σ' ένα θέμα τόσο ευαίσθητο.

Προτάσεις, βεβαίως, για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι απόφοιτοι του τμήματος και γενικότερα οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής, τις οποίες αρνούνται πεισματικά να υλοποιήσουν οι κυβερνώντες, υπάρχουν. Ορισμένες απ' αυτές είναι:

  • Να δημιουργηθεί κλάδος Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ειδικών Παιδαγωγών στον οποίο ν' ανήκουν οι έχοντες βασικό πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής ή μεταπτυχιακό τίτλο Ειδικής Αγωγής. Να ενταχθούν στον κλάδο πτυχιούχοι με σπουδές στην ειδική αγωγή και όχι με πιστοποιητικά επιμόρφωσης ή απλή παρακολούθηση ελάχιστων μαθημάτων.
  • Να δημιουργηθούν οι απαιτούμενες σε αριθμό Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής σε κάθε νομό.
  • Να τοποθετηθεί σύμφωνα με το νόμο 2817/2000 στη θέση του Προέδρου της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, μέλος ΔΕΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
  • Οι όποιες διατάξεις που θα θεσμοθετηθούν, να μην εξυπηρετούν συντεχνιακά συμφέροντα, όπως «βολέματα» σε θέσεις, αλλά την ίδια την Ειδική Αγωγή.
  • Να θεσμοθετηθεί το Πανεπιστημιακό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ως φορέας μετεκπαίδευσης για τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Να θεσμοθετηθεί η δυνατότητα συμμετοχής των αποφοίτων του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Προκήρυξη διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ για κάλυψη των θέσεων Ειδικών Παιδαγωγών.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ