Τρίτη 21 Φλεβάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Περιπλανήσεις ζωγραφικής

Εργο της Ειρ. Μπαδόλα
Εργο της Ειρ. Μπαδόλα
Μια καινούρια ενότητα παρουσιάζει ο Παναγιώτης Τούντας στην γκαλερί «Σκουφά» (Σκουφά 4). Μέσα σε μπλε νυχτερινά φόντα εκτίθενται παραθαλάσσια τοπία, λιμάνια και θαλασσινές εικόνες. «Το εξασκημένο βλέμμα», σημειώνει η Ιρις Κρητικού, «εγκαταλείπει το γνώριμο τοπίο, κι ανακαλύπτει τις πολλαπλές αντανακλάσεις του φωτός, τη μετατροπή μικρών φωτεινών κύκλων σε πυρκαγιά, τις κυκλικές ασπράδες που γίνονται λωρίδες από ρόδινο, πορτοκαλί και γκρι. Το χρώμα χτίζεται σε όγκους, ζώνες, γραμμές, κηλίδες. Στην άκρη της μνήμης εμφανίζονται ο Νεραίν ή ο Ντιφί. Στα τελευταία έργα, μοιάζει να ενδιαφέρει τον Τούντα λιγότερο από ό,τι στο παρελθόν η διάκριση της μέρας από τη νύχτα. Τώρα έρχονται τα σύννεφα, γραμμικά περιγράμματα στα κτίρια ή τις βάρκες, μια νύξη μοντερνισμού που προτείνει νέες αναγνώσεις των έργων».

Στην γκαλερί «Αδάμ» (Νεοφ. Βάμβα 5), φιλοξενείται έκθεση ζωγραφικής της Ειρήνης Μπαδόλα, με τίτλο «Τα κτερίσματα της εικόνας», που παρουσιάζει αποσπάσματα κάποιας άγνωστης τοιχογραφίας. Οι μορφές εμφανίζονται σταχυολογημένες από την προϊστορία και την αχαλίνωτη παιδική φαντασία. Οπως σημειώνει η Αθηνά Σχινά «Ρυθμοί και εντάσεις, χειρονομίες και ενδογενείς αλληλουχίες, γραφές και σχήματα, χρώματα και υφολογικές ιδιαιτερότητες, διαμορφώνουν ένα είδος χαλιού, όπου το βλέμμα του θεατή ανιχνεύει σημασίες που χάθηκαν και αισθήσεις που αναβλύζουν, μεταφέροντας μια ζωντάνια ακατάβλητη».

«Αναπνοές» τιτλοφορείται η έκθεση της Ντόρας Ρίζου, που εγκαινιάζεται σήμερα στην γκαλερί «Ατριον» (Θεσσαλονίκη). Πρόκειται για πρόσφατη εικαστική δημιουργία, στην οποία «η ζωγράφος», όπως σημειώνει η Κ. Στεφανάκη, «εικονοποιεί μνήμες και συναισθήματα με μια ικανότητα που αντέχει στο χρόνο και στον εσωτερικό πόνο».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ