Τετάρτη 15 Μάρτη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Θιασώτες της αγοράς

Μια αγορά ...«αγγελικά πλασμένη» παρουσίασαν ούτε λίγο ούτε πολύ χτες οι εκπρόσωποι της Ενωσης Καταναλωτών «Ποιότητα Ζωής» (ΕΚΠΟΙΖΩ), με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή. Εξωραΐζοντας το αποκρουστικό πρόσωπο της αγοράς, οι εκπρόσωποί της: Πρώτον, έβγαλαν «λάδι» τη νομοθεσία σχετικά με τα τρόφιμα, όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι σήμερα από τα δύο μεγάλα κόμματα που εναλλάσσονται στην κυβερνητική εξουσία. Δεύτερον, εμφάνισαν τους επιχειρηματίες να έχουν τις καλύτερες των προθέσεων για την εξασφάλιση της ποιότητας και της ασφάλειας των τροφίμων που παράγουν και διακινούν και τους κερδοσκόπους να αποτελούν τις ...«εξαιρέσεις», τους «αλεξιπτωτιστές» όπως τους χαρακτήρισαν. Τρίτον, εμφανίστηκαν ικανοποιημένοι, γιατί, όπως είπαν, τα αποτελέσματα των δειγματοληπτικών εργαστηριακών ελέγχων που έκαναν σε ορισμένα τρόφιμα είναι καλύτερα από προηγούμενα χρόνια.

Είναι αξιοσημείωτη η άποψη που πρόβαλε η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ Ελ. Αλευρίτου, η οποία υποστήριξε πως οι καθημερινές αποκαλύψεις της ακαταλληλότητας των τροφίμων «δεν μπορεί και δεν πρέπει να αποδοθούν σε πραγματική υποβάθμιση των τροφίμων», αλλά, μεταξύ των άλλων, στην «εφαρμογή συστηματικότερων ελέγχων, αύξηση της διαφάνειας λόγω κοινωνικής επιταγής, συνεπέστερη συμμόρφωση με την κοινοτική νομοθεσία...». Είπαν, ακόμη, οι εκπρόσωποι της ΕΚΠΟΙΖΩ, «υιοθετώντας τη "μοντέρνα λογική"» της πρόληψης κρουσμάτων ακατάλληλων τροφίμων από τις ίδιες τις επιχειρήσεις πως πιστεύουν ότι αυτός είναι και ο αποτελεσματικότερος τρόπος προστασίας των καταναλωτών: «Οταν καταλάβουν οι επιχειρήσεις ότι η ασφάλεια των τροφίμων δεν αποτελεί υποχρέωση αλλά κέρδος»!!

Κατά τα άλλα παρουσίασαν τα αποτελέσματα δειγματοληπτικών ελέγχων που πραγματοποίησε η Ενωση, από τα οποία προέκυψε μεταξύ άλλων ότι πέντε σοκολάτες και μία γκοφρέτα, ενώ περιείχαν αλλεργιογόνα συστατικά (ξηρούς καρπούς), δεν το ανέφεραν στην ετικέτα και ότι σε μια συσκευασία καρυδόψιχας βρέθηκε αφλατοξίνη και ωχρατοξίνη πάνω από τα επιτρεπτά όρια και άρα πρέπει να αποσυρθεί. Λογικά, αναρωτιέται κανείς, γιατί τέτοιες και άλλες παρόμοιες οργανώσεις που αυτοπροσδιορίζονται ως καταναλωτικές, να μην τις εντάσσουν οι ίδιοι οι κυβερνώντες στη δική τους «πολιτική της προστασίας του καταναλωτή» που τόσο πολύ ευαγγελίζονται; Εχουν να φοβηθούν τίποτε;


Μ. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ