Η άμεση επέμβαση των συναδέλφων του έσωσαν τον 41χρονο μετανάστη που δούλευε σε βάθος τριών μέτρων χωρίς υποστυλώματα. Παρά λίγο τραγωδία και στο Ναυπηγείο Ελευσίνας
Χτες εξάλλου, έγιναν γνωστά και τα στοιχεία του οικοδόμου που έπεσε την Πέμπτη νεκρός στο μεροκάματο, σε οικοδομή του Αγ. Ελευθερίου. Πρόκειται για τον 38χρονο Εντι Πέτο, αλβανικής καταγωγής, ο οποίος χτυπήθηκε θανάσιμα στο κεφάλι από πλαίσιο σκαλωσιάς.
«Καρμανιόλα» για τις ζωές χιλιάδων εργατοτεχνιτών αποτελεί πλέον το Ναυπηγείο Ελευσίνας. Χτες το πρωί, στον ντόκο που κατασκευάζεται πλοίο της ακτοπλοϊκής εταιρίας «Hellenic Seaways» (HSW) από «θαύμα» γλίτωσαν δεκάδες εργάτες, όταν 100 τόνοι λαμαρίνας και συγκεκριμένα τμήμα της πλώρης που είχε ανυψωθεί από γερανό για να τοποθετηθεί στο πλοίο, έπεσαν πάνω σε χημικές τουαλέτες! Το περιστατικό αυτό έρχεται να αναδείξει τα αποτελέσματα στης σταδιακής μετατροπής του δεύτερου ναυπηγείου της χώρας και ενός από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Ανατολικής Μεσογείου, σε καρνάγιο, όπου αλωνίζουν οι εργολάβοι.
Ο αγοραστής των Ναυπηγείων Ελευσίνας, Ταβουλάρης, περιορίζοντας δραστικά τον αριθμό των εργαζομένων - σήμερα έχουν απομείνει 900 από 1.500 πριν από μία 5ετία - αναπληρώνει το «κενό» με τους εργολάβους, ενώ κυριαρχεί το χάος στον προγραμματισμό, η άγρια εκμετάλλευση των εργαζομένων και η πλήρης έλλειψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο συγκεκριμένος ντόκος έχει νοικιαστεί από την ακτοπλοϊκή εταιρία. Ανάδοχος του έργου είναι εργολάβος του οποίου το συνεργείο έχει την ονομασία ΜΑΡΕΓΚΟ. Ο ίδιος με τη σειρά του έχει αναθέσει την κατασκευή σε τρεις υπεργολάβους!
Επιπλέον σε ό,τι αφορά το «ατύχημα», το πλοίο αυτό «χτίζεται» εδώ και μία 5ετία. Ξεκίνησε η κατασκευή στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Το συγκεκριμένο κομμάτι της πλώρης είχε ετοιμαστεί στο Ναυπηγείο του Σκαραμαγκά. Οι κολλήσεις που είχαν γίνει τότε στις λαμαρίνες του κομματιού αδυνάτισαν από τη σκουριά και την καταπόνηση από τις συνεχείς μεταφορές. Ομως επειδή τα χρονοδιαγράμματα είναι περιορισμένα, οι κολλήσεις δεν ανανεώθηκαν με ευθύνη τόσο των εργολάβων όσο και των τεχνικών ασφαλείας. Επιπλέον ενδεικτικό στοιχείο του καθεστώτος που επιδιώκει να επιβάλει ο Ταβουλάρης, είναι ότι μία περίπου ώρα πριν το ατύχημα οι εργατοτεχνίτες των συνεργείων είχαν κάνει στάση εργασίας απαντώντας στην προσπάθεια του αγοραστή να απαγορεύσει την παρουσία των κλαδικών ταξικών σωματείων στο ναυπηγείο.