Τετάρτη 12 Ιούλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΚΑΝΕΠ ΓΣΕΕ
Ζητούν να χαμηλώσει η βάση του 10...

Βρήκαν αφορμή και για «ζύμωση» της θέσης τους για διαφοροποίηση της εκπαίδευσης

Αφορμή από την πολυσυζητημένη «βάση του 10» στις πανελλαδικές εξετάσεις, πήρε και το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ (το κέντρο όπου ανήκει και η γνωστή ακαδημία εργατοπατέρων της ΓΣΕΕ) για να επαναφέρει την πρότασή του για ταξική διαφοροποίηση της εκπαίδευσης από περιοχή σε περιοχή, στο όνομα της... καταπολέμησης των κοινωνικών ανισοτήτων!

Ξεκινώντας από την κοινότοπη διαπίστωση ότι η «βάση του 10» θα πλήξει περισσότερο τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων και θα εντείνει τις ανισότητες και τους αποκλεισμούς, οι εκπρόσωποι της ΓΣΕΕ και του ΚΑΝΕΠ, πρότειναν να αλλάξει ο τρόπος εισαγωγής, τα εκπαιδευτικά κονδύλια να κατανέμονται άνισα (υπέρ των υποβαθμισμένων περιοχών), να καταπολεμηθεί η παραπαιδεία και τα επιμέρους Τμήματα και οι σχολές να αποφασίζουν τον αριθμό των εισακτέων τους. Βρήκαν αφορμή να μιλήσουν πάλι για σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής ανά νομό και ανά περιοχή, για κατάργηση δηλαδή, της στοιχειώδους αρχής για την ισότητα στη μάθηση ότι: όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από το πού μένουν θα έχουν τα ίδια βιβλία, θα κάνουν τα ίδια μαθήματα.

Γι' αυτό καθεαυτό το θέμα της βάσης, πρότειναν αντί για το 10, η βάση να καθορίζεται κάθε χρόνο σε μόρια και να προκύπτει από τη μέση τιμή του δείκτη πρόσβασης ανά κατεύθυνση και επιστημονικό πεδίο, μειωμένη κατά 1000 - 1400 μόρια. Στην ουσία, προτείνουν η βάση να είναι λίγο χαμηλότερη από 10 και να διακυμαίνεται σε αυτό το επίπεδο ανάλογα με το μέσο όρο των βαθμολογιών των μαθητών. Πρόκειται για μια τεχνική πρόταση του τύπου «να μην είναι Γιάννης, αλλά... Γιαννάκης», που αφαιρείται εντελώς από την ουσία, από το γεγονός δηλαδή ότι οι εξετάσεις αυτές δεν αντικατοπτρίζουν το επίπεδο των γνώσεων των μαθητών, αλλά αποτελούν ένα συγκυριακό τεστ για την κατάταξη των μαθητών στα ΑΕΙ.

Οσο για το μείζον πρόβλημα του τι θα κάνουν οι χιλιάδες μαθητές που φέτος θα βρεθούν εκτός ανώτατης εκπαίδευσης λόγω της βάσης, η πρόταση της ΓΣΕΕ είναι να σχεδιαστούν «λύσεις» στο πλαίσιο της «Διά Βίου Εκπαίδευσης». Μάλιστα το ΚΑΝΕΠ θεωρεί ότι «η υπάρχουσα μετα-λυκειακή εκπαίδευση δεν πείθει αυτή τη στιγμή την ίδια την κοινωνία για την ποιότητα σπουδών και την επαγγελματική εξασφάλιση». Δηλαδή, το πρόβλημά τους είναι το πώς θα διαφημιστεί καλύτερα η κατάρτιση ώστε να πείθει και να προσελκύει, πώς θα πλασαριστεί και θα εφαρμοστεί καλύτερα η κατεύθυνση κυβέρνησης - ΠΑΣΟΚ - ΕΕ για μαζικοποίηση της κατάρτισης, δηλαδή των προγραμμάτων που προσφέρουν δεξιότητες με σύντομη ημερομηνία λήξης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ