Πέμπτη 27 Ιούλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΓΙΑ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΟΥΛΙΑΣ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ
Παίρνουν την υπόθεση στα δικά τους χέρια

Πρόγραμμα κινητοποιήσεων ενάντια στην κραυγαλέα αυθαιρεσία των ακτοπλόων εφοπλιστών

Στην ακινητοποίηση των πλοίων, προχωρούν οι ναυτεργάτες (φωτ. από παλιότερη ανάλογη κινητοποίηση)
Στην ακινητοποίηση των πλοίων, προχωρούν οι ναυτεργάτες (φωτ. από παλιότερη ανάλογη κινητοποίηση)
Συμβολικές ακινητοποιήσεις ακτοπλοϊκών και πορθμειακών πλοίων και άλλες πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις ξεκινούν οι ναυτεργάτες, απαντώντας την ασυδοσία των εφοπλιστών, οι οποίοι πλήρως «απελευθερωμένοι» από την εφοπλιστόδουλη πολιτική των ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, εκτός όλων των άλλων, θέτουν σε άμεσο κίνδυνο και την ασφάλεια της ζωής ναυτεργατών και επιβατών. Πρόκειται για απόφαση που πήρε χτες η πενταμελής επιτροπή που έχει συγκροτηθεί με πρωτοβουλία των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» στα πλαίσια της ΠΝΟ για τον έλεγχο της τήρησης των Συλλογικών Συμβάσεων και της υποτυπώδους ναυτεργατικής νομοθεσίας, στα ακτοπλοϊκά, τα επιβατηγά - μεσογειακά πλοία και τα πλοία που εκτελούν πορθμειακές γραμμές.

Σύμφωνα με την απόφαση, θα ακινητοποιούνται τα πλοία στα οποία διαπιστώθηκε, κατά τη διάρκεια των ελέγχων, ότι επικρατούν εξαντλητικά ωράρια εργασίας, οργανικές συνθέσεις που παραβιάζουν τη σχετική νομοθεσία ή δεν ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες των πλοίων, όπως είναι η παλαιότητά τους, παραβιάσεις στη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και πολλές ακόμα αυθαιρεσίες των εφοπλιστών.

Στη σχετική επιστολή που εκδόθηκε χτες σχετικά με τις διαπιστώσεις της Επιτροπής Ελέγχου προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη, τις Λιμενικές Αρχές, την Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας, τονίζεται ότι «στο πρόγραμμα των δρομολογίων των πλοίων υπάρχει συστηματική παραβίαση των μέγιστων ωρών εργασίας όπως αυτές αναφέρονται στη ΔΣ (Διεθνή Σύμβαση) 180, ενώ δεν τηρείται ο αντίστοιχος χρόνος ανάπαυσης». Καταγγέλλεται ακόμα ότι «δε γίνονται ουσιαστικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες αρχές θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια επιβατών, πληρωμάτων και πλοίων» και ότι οι λιμενικές αρχές «τηρούν απαράδεκτη στάση, διότι ενώ διαπιστώνουν πράγματι την κατάφωρη παραβίαση της νομοθεσίας (...) εντούτοις βεβαιώνουν παραβάσεις στις εταιρίες, επιτρέποντας τον απόπλου των πλοίων».

Ως ενδεικτικό παράδειγμα αναφέρεται το εξής γεγονός, που αποτελεί κανόνα σε όλα αυτά τα πλοία: «Σε μια διακοπή δρομολογίου 6 ωρών, οπότε εκεί εμφανίζεται ότι υπάρχει το υποχρεωτικό 6ωρο ανάπαυσης, αυτό το 6ωρο παραβιάζεται διότι δε λαμβάνεται υπ' όψιν ο χρόνος που απαιτείται μετά τον κατάπλου του πλοίου στον τερματικό λιμένα για την εκφόρτωση οχημάτων, τον καθαρισμό του πλοίου, τη συντήρηση και τυχόν επισκευή των μηχανών, την παραλαβή καυσίμων και κατά την επόμενη μέρα, την ώρα έγερσης του πληρώματος, για την παραλαβή επιβατών και τη φόρτωση οχημάτων τουλάχιστον 2 ώρες προ του απόπλου»!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ