Σάββατο 8 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Η διαρροή του μαθητικού δυναμικού συνεχίζεται

Διαρροή του μαθητικού δυναμικού από τη δημόσια εκπαίδευση, της τάξης του 15% εμφανίζεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, ως αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής «μεταρρύθμισης», σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση - συζήτηση που διοργάνωσε το βράδυ της Πέμπτης το Τμήμα Παιδείας της Κομματικής Οργάνωσης Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ, με θέμα την προοπτική του Ενιαίου 12χρονου Βασικού Υποχρεωτικού Σχολείου, μπροστά στα αδιέξοδα της εκπαιδευτικής «μεταρρύθμισης».

«Παράδοξη» χαρακτήρισε την αντικατάσταση του υπουργού Παιδείας, ο πρόεδρος της Α΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης Θ. Κρουστάλης, αφού, όπως ανέφερε στην εισήγησή του, «μέσα σε 2 χρόνια κατάφερε ό,τι δεν μπόρεσαν να κάνουν οι προηγούμενοι υπουργοί της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Αποψίλωσε δηλαδή το Λύκειο και έστρεψε τους μαθητές προς την επαγγελματική κατεύθυνση, πετυχαίνοντας έτσι με καθαρά διοικητικά μέτρα την αντιστοιχία στους αριθμούς όσων ενδιαφέρονται να εισαχθούν και όσων τελικά εισάγονται στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας». Φέτος λοιπόν, μετά βίας θα αποφοιτήσουν από τα Λύκεια 65.000 μαθητές, από τους 113.000 που φοιτούσαν στην Α΄ Λυκείου.

Ετσι με βάση τα αποτελέσματα των εξετάσεων, στο 60-65% των σχολείων της Θεσσαλονίκης, παίρνουν απολυτήριο το 97% των παιδιών. Από τη Β΄ τάξη προάγειται το 85%, με μέσο όρο βαθμολογίας το 15 (13 -17). Ποσοστό που δε φαίνεται να διαφοροποιείται πολύ σε πανελλαδικό επίπεδο, αφού δεν απαιτείται η επιπλέον δραστική μείωση του μαθητικού δυναμικού, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση.

«Εχουμε να κάνουμε με ένα εκπαιδευτικό σύστημα που προσαρμόζεται γρήγορα για να υπηρετήσει τις σύγχρονες ανάγκες του κεφαλαίου. Πρόκειται για το σχολείο και το πανεπιστήμιο της ΟΝΕ και της παγκοσμιοποίησης, που αύριο θα βγάλει τους ημιμαθείς, απασχολίσημους και καταρτήσιμους νέους που έχει ανάγκη η άρχουσα τάξη», ανέφερε στην παρέμβασή του ο Α. Σκούφας, μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Θεσσαλονίκης. Ενώ μιλώντας για την αποσύνδεση του πτυχίου που παρέχεται στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση από το επάγγελμα, ανέφερε πως το 60-65% των παιδιών που αποφοίτησαν από αυτή, μετά από 10 χρόνια, βρίσκονται να απασχολούνται σε επαγγέλματα άσχετα με την ειδικότητά τους.

Το συμπέρασμα της εκδήλωσης και της συζήτησης ήταν ότι κανένα βασικό πρόβλημα της εκπαίδευσης δεν μπορεί να λυθεί αν δεν απαντηθεί το ερώτημα: τι άνθρωπο θέλουμε, για ποια κοινωνία και με ποιο σχολείο. Ενα ερώτημα που καλούνται να απαντήσουν όλοι οι φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας και ο ίδιος ο λαός, για να πειστεί τελικά πως σωστό σχολείο θα προκύψει με ρήξεις και ανατροπές, μέσα από την όξυνση της πάλης των τάξεων και την αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών υπέρ της εργατικής τάξης.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ανυποχώρητα για να μην μπει «λουκέτο» σε κανένα τμήμα (2024-09-18 00:00:00.0)
Για την Ειδική Αγωγή (2013-08-18 00:00:00.0)
Τα αποτελέσματα της «μεταρρύθμισης» (2001-09-11 00:00:00.0)
Σκληρή ταξική επιλογή η ταυτότητα της εκπαίδευσης (2000-07-23 00:00:00.0)
Αντιπαιδαγωγικός και ταξικός εξεταστικός μαραθώνιος (2000-06-11 00:00:00.0)
ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΛΟΓΟΣ; (1999-02-02 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ