Χιλιάδες απόφοιτοι του Λυκείου, που δεν εισήλθαν στην Ανώτατη Εκπαίδευση, σπρώχνονται προς τα ΙΕΚ και τα Κέντρα Ελεύθερων Σπουδών, μετατρεπόμενοι σε θύματα οικονομικής εκμετάλλευσης των εμπόρων της κατάρτισης
Από χτες που ξεκίνησαν οι αιτήσεις εγγραφής για το φθινοπωρινό εξάμηνο κατάρτισης 2006-2007, στα ΙΕΚ και τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών παρατηρείται αθρόα προσέλευση υποψηφίων. Βεβαίως, αυτή η αθρόα προσέλευση δεν οφείλεται μόνο στην «ανάγκη» των αποφοίτων του Λυκείου να συνεχίσουν κάπου τις σπουδές τους, ούτε είναι και τόσο αυθόρμητη. Είναι και αποτέλεσμα της τεράστιας ελκυστικής προπαγάνδας που έχει «στηθεί» και η οποία αποσκοπεί να στείλει όσο το δυνατόν περισσότερους στα «νύχια» των εμπόρων της Εκπαίδευσης. Μια προπαγάνδα που διοχετεύεται από την κυβέρνηση και τους τοπικούς μηχανισμούς της και την οποία έχουν κάνει «επιστήμη» οι ιδιώτες της κατάρτισης.
Για να παρασύρουν τους νέους, οι κυβερνητικοί και οι ιδιώτες προπαγανδιστές της χρησιμοποιούν πολλά «κόλπα». Εκτός από τις συνεχείς διαφημίσεις στα ΜΜΕ, αναγγέλλουν και τη δημιουργία νέων τμημάτων στα ΙΕΚ, τα οποία, όπως ισχυρίζονται, «εξασφαλίζουν άμεση και σίγουρη δουλιά» στους διπλωματούχους τους. Και για να πείσουν και τους δύσπιστους, υποστηρίζουν ότι τα νέα τμήματα δημιουργήθηκαν με βάση τις δυνατότητες της τοπικής αγοράς και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα δυο «δημόσια» ΙΕΚ της Λάρισας ίδρυσαν εννιά νέα τμήματα, τα οποία, όπως ισχυρίζονται οι διευθυντές τους, διασφαλίζουν άμεση επαγγελματική αποκατάσταση για όσους τα «προτιμήσουν»! Το ίδιο, φυσικά, κάνουν και τα ιδιωτικά ΙΕΚ της περιοχής, τα οποία βλέπουν, φέτος, ν' αυξάνεται πολύ η «πελατεία» τους και αναμένουν μεγαλύτερη αύξηση των κερδών τους. Διότι, όπως είναι γνωστό, η κατάρτιση κοστίζει και δεν παρέχεται δωρεάν. Η φοίτηση για ένα 6μηνο σε ΙΕΚ κοστίζει στον καταρτιζόμενο κοντά στα 400 ευρώ, εκτός από τα άλλα έξοδα «σπουδών» που απαιτούνται και τα οποία πληρώνει από την τσέπη του.
Είναι, λοιπόν, φανερό ότι οι χιλιάδες απόφοιτοι του Λυκείου, που «κόπηκαν» από την Ανώτατη Εκπαίδευση, σπρώχνονται από την πολιτική της εμπορευματοποίησης και της ιδιωτικοποίησης της Παιδείας, «ως πρόβατα επί σφαγήν», προς τους κερδοσκόπους της κατάρτισης. Η απάντηση σ' αυτή την πολιτική πρέπει να δοθεί από τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, που, ελέω ταξικών φραγμών, αποκλείονται από την Ανώτατη Εκπαίδευση, αλλά και από τους φοιτητές, τους εκπαιδευτικούς, το ταξικό εργατικό κίνημα, με τον αγώνα ενάντια στις αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση και διεκδικώντας: