Κυριακή 8 Οχτώβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ
Οι ευθύνες βαραίνουν και τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ

Τα νέα βιβλία είναι ένα από τα θέματα που συζητιούνται έντονα με αφορμή τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών. Ομως οι πλειοψηφίες στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες κάνουν κριτική μονάχα, γιατί τα βιβλία δεν έφτασαν έγκαιρα στους εκπαιδευτικούς και δεν πρόλαβαν να τα μελετήσουν! Οι ομοσπονδίες, υποτίθεται ότι, έχουν ειδικά επιστημονικά όργανα για να κάνουν παιδαγωγικές μελέτες... πώς και δεν πρόλαβαν από την άνοιξη που άρχισαν να δημοσιεύονται τα βιβλία να τα μελετήσουν και να εντοπίσουν ποιος πραγματικά είναι ο στόχος τους, ποια τα λάθη και τα προβλήματα που παρουσιάζουν στο περιεχόμενό τους;

Δεν είναι ότι δεν πρόλαβαν, είναι ότι δε θέλουν. Γιατί, πολύ απλά, τα νέα βιβλία σχεδιάστηκαν επί ΠΑΣΟΚ και οι πλειοψηφίες που διαμορφώνονται από την ΠΑΣΚ και τους συνοδοιπόρους της στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες δε λένε κουβέντα για το περιεχόμενό τους. Γιατί τότε θα αναδεικνύονταν και οι τεράστιες ευθύνες του κόμματός τους.

Μ' αυτό τον τρόπο βέβαια, αθωώνουν και την κυβέρνηση από τις ευθύνες της για το περιεχόμενο των βιβλίων. Γιατί η κυβέρνηση της ΝΔ είναι που ολοκλήρωσε το «έργο» του ΠΑΣΟΚ με τα βιβλία. Δεν έκανε μόνο τη διανομή στα σχολεία, δεν είναι «κούριερ», έχει πολιτικές ευθύνες. Η Μ. Γιαννάκου, εξάλλου, δικαιολόγησε το γεγονός ότι σε ορισμένα βιβλία γίνεται έμμεση διαφήμιση πολυεθνικών εταιρειών λέγοντας ότι «δεν μπορούν τα βιβλία να είναι εκτός πραγματικότητας»!

Ετσι, έχουμε βιβλία που διδάσκουν τη γλώσσα, για παράδειγμα, μέσα από «συνταγές», «επιστολές», «ιστοσελίδες», «διαφημίσεις» και λιγότερο μέσα από τη λογοτεχνία και την ποίηση. Ομως, η γλώσσα δε σημαίνει μόνο επικοινωνία, σημαίνει και λόγο, σκέψη, οργάνωση της σκέψης... Ο τρόπος που τείνει να διδάσκεται πλέον η ελληνική γλώσσα στα Δημοτικά μοιάζει πιο πολύ με τον τρόπο που διδάσκεται η ξένη γλώσσα στα φροντιστήρια!

Αντίστοιχα, η ιστορία διδάσκεται με θέματα αποσπασμένα από την ιστορική τους συνέχεια ή ως γεγονότα αποσπασμένα από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που τα γέννησαν. Για παράδειγμα, μπορεί οι μαθητές να γνωρίσουν το ρόλο συγκεκριμένων πατριαρχών ή επισκόπων πριν και κατά τη διάρκεια της Επανάστασης του '21, δε θα σταθούν όμως μέσα από τα σχολικά βιβλία στο σημαντικό ρόλο που έπαιξε ο λαϊκός κλήρος στην Επανάσταση. Αντίστοιχα, θα μάθουν ότι η δικτατορία του Μεταξά έγινε επειδή οι εργάτες διεκδικούσαν τα δικαιώματά τους, το οποίο σημαίνει ότι η «δημοκρατία» κινδυνεύει από τις διεκδικήσεις, άρα συνειρμικά μαθαίνουν τα παιδιά ότι οι αγώνες είναι επικίνδυνοι, επομένως υποταγή...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ