Παρασκευή 11 Ιούλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥ-ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Αγνοούν προκλητικά τις προτάσεις των θιγόμενων

Οι αρμόδιοι αρνούνται ακόμη και να συζητήσουν το αίτημα των κατοίκων Βριλησσίων και Χαλανδρίου για υπογειοποίηση της λεωφόρου! Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ

Πέρα από τα πολιτικά, οικονομικά, περιβαλλοντικά προβλήματα, τα οποία γεννά η απόφαση για τη δημιουργία της λεωφόρου Σταυρού - Ελευσίνας, θέτει ανοιχτά και πρόβλημα δημοκρατίας, καθώς οι αρμόδιοι αρνούνται προκλητικά ακόμη και να συζητήσουν με τους κατοίκους και τη δημοτική αρχή των Βριλησσίων οι οποίοι ζητούν την υπογειοποίηση της λεωφόρου. Αυτό επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος,Ορέστης Κολοζώφ και Μπάμπης Αγγουράκης σε Ερώτηση που απευθύνουν στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη.

Συγκεκριμένα αναφέρουν: Εδώ και πολύ καιρό οι κάτοικοι του Δήμου Βριλησσίων, του Δήμου Χαλανδρίου και άλλων όμορων δήμων βρίσκονται σε καθημερινές, σχεδόν, κινητοποιήσεις διαμαρτυρόμενοι για τα τεράστια προβλήματα που θα προκύψουν λόγω της κατασκευής της λεωφόρου Σταυρού - Ελευσίνας. Ιδιαίτερα οι κάτοικοι του Δήμου Βριλησσίων, μέσα στο κατακαλόκαιρο, επιμένουν να φωνάζουν το δίκιο τους με συγκεντρώσεις και πορείες, αναμένοντας μάταια κάποιον αρμόδιο να τους πει ότι η καταστροφή του περιβάλλοντος, η μη υπογειοποίηση του δρόμου, η μαχαιριά στην καρδιά της πόλης τους, το κόψιμο του πολεοδομικού ιστού στηρίζονται σε κάποια, έστω, λογικά επιχειρήματα. Αν και καλούνται αυτοί οι αρμόδιοι, αν και καλούνται όλοι οι φορείς που εμπλέκονται στο έγκλημα, κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν, σιωπούν, αδιαφορούν, κλείνουν προκλητικά τα αυτιά τους στις κραυγές αγωνίας του δήμου, του λαού.

Τίθεται λοιπόν ανοιχτά και πρόβλημα δημοκρατίας - υπογραμμίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ και συνεχίζουν: "Η στάση των αρμοδίων παραγόντων, η περιφρόνηση της αγωνίας ενός ολόκληρου κόσμου, τέτοιο πρόβλημα συνιστά. Ολα τα άλλα περί διαλόγου, που τόσο επίμονα λέγονται τελευταία, δεν είναι παρά φιλολογική επένδυση πολιτικών επιλογών ενάντια στα συμφέροντα του λαού. Αυτή είναι η αλήθεια και φαίνεται με πολύ χαρακτηριστικό τρόπο στην περίπτωση της κατασκευής του δρόμου αυτού".

Οι βουλευτές του ΚΚΕ θέτουν τα εξής καίρια ερωτήματα προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ:

  • Τι προτίθεται να πράξει η κυβέρνηση, ώστε να πάρει τέλος αυτή η ανώμαλη, στην πραγματικότητα, κατάσταση;
  • Γιατί αγνοούνται οι μελέτες και προτάσεις του Δήμου Βριλησσίων, των άλλων δήμων και των επιτροπών των πολιτών;
  • Γιατί επιμένουν όσοι ανέλαβαν την κατασκευή της λεωφόρου στους αρχικούς καταστρεπτικούς σχεδιασμούς, όπως διατυπώθηκαν στη σκανδαλώδη σύμβαση που κλέβει το μέλλον δεκάδων χιλιάδων κατοίκων στο όνομα πρόσκαιρων κερδών και υπερκερδών;
  • Γιατί οι αρμόδιοι αρνούνται να παρουσιαστούν μπροστά στο λαό της περιοχής που αγωνίζεται για το δικαίωμά του να ζήσει μέσα σε ένα ανθρώπινο περιβάλλον;
Ολα για τους εργολάβους

Θα απαντήσει άραγε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ή θα εξακολουθήσει να κάνει "την πάπια"; Πάντως, το έργο βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη και τα πρώτα εργοτάξια έχουν στηθεί εδώ και λίγους μήνες, παρά τις αντιδράσεις - ακόμη και τις δικαστικές προσφυγές που εκκρεμούν κυρίως για την προέκταση της Σταυρού - Ελευσίνας, δηλαδή την Περιφερειακή Υμηττού η οποία και αυτή αναμένεται να προξενήσει σημαντικές περιβαλλοντικές καταστροφές.

Κυβέρνηση και ΥΠΕΧΩΔΕ φρόντισαν βέβαια - ώστε να αποφύγουν τις δικαστικές εμπλοκές - να περάσουν τις απαράδεκτες περιβαλλοντικές μελέτες από τη Βουλή, ως αναπόσπαστο τμήμα της σύμβασης για την κατασκευή του αεροδρομίου στα Σπάτα! Αλλωστε η Σταυρού - Ελευσίνας, με συνολικό κόστος που θα ξεπεράσει τα 600 δισ. δρχ., γίνεται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση του νέου αεροδρομίου και το Δημόσιο ανέλαβε την υποχρέωση, μέσω της σκανδαλώδους σύμβασης των Σπάτων, να πληρώνει ποινικές ρήτρες αρκετών εκατομμυρίων δραχμών για κάθε μέρα, σε περίπτωση που δεν κατασκευαστεί έγκαιρα.

Τη λεωφόρο κατασκευάζουν με το ληστρικό σύστημα της συγχρηματοδότησης (συμμετέχουν με λιγότερο από το 9% του κόστους και θα αναλάβουν τη λειτουργία της για 23 χρόνια) 14 από τις μεγαλύτερες τεχνικές εταιρίες της χώρας. Στα 70 χιλιόμετρα, από την Ελευσίνα στην Καισαριανή, θα απλωθεί ένα τεράστιο δίκτυο από 33 σταθμούς διοδίων. Ολα για τους εργολάβους...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ