Παρασκευή 25 Ιούλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΟΝΤΡΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΩΝ - ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
"Μη πόλεμος" για το καλό των κερδών τους

Με διαιτητή την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, οι εκπρόσωποι των βιομηχάνων και των ιδιοκτητών σούπερ μάρκετ κήρυξαν ανακωχή στον "πόλεμο" τιμών - κερδών και συμφώνησαν - στα λόγια - για συγκρατημένες ανατιμήσεις

Με τη... βοήθεια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης, βιομήχανοι και ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ συμφώνησαν στο "να τα βρούνε" για το καλό της τσέπης τους. Αυτό προκύπτει από τη χτεσινή - πρώτη συνάντηση - εκπροσώπων μικρομεσαίων και μεγάλων εμπορικών και βιομηχανικών επιχειρήσεων, που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Ανάπτυξης, σε μια προσπάθεια να πέσουν οι τόνοι στη διαμάχη βιομηχάνων και ιδιοκτητών σούπερ μάρκετ, που εκδηλώθηκε τελευταία με αφορμή τη διαμόρφωση των τιμών στα "ράφια" και στην ουσία για τη μοιρασιά των κερδών και υπερκερδών.

Στη σύσκεψη, που από τις δηλώσεις του υφυπουργού Μ. Χρυσοχοϊδη,προκύπτει ότι είχε "αίσιο τέλος", συμμετείχαν:

  • Οι εκπρόσωποι των δύο πλευρών που πρωταγωνίστησαν στην ένταση η οποία δημιουργήθηκε το τελευταίο διάστημα, επικαλούμενοι το... "καλό των καταναλωτών, δηλαδή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΣΕΣΜΕ) και του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ).
  • Οι πρόεδροι της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών - Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου της Αθήνας (ΒΕΑ), του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Αθήνας (ΕΒΕΑ) και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών (ΣΕΒ).

Οπως δήλωσε μετά τη συνάντηση ο υφυπουργός Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοϊδης,η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε κλίμα "καλής πίστης και συνεννόησης" και οι δύο πλευρές συμφώνησαν στο "μη πόλεμος". Σύμφωνα με τον ίδιο, όλοι οι παρευρισκόμενοι συμφώνησαν να συμβάλουν στη "συγκράτηση του πληθωρισμού" στο μέτωπο των τιμών.Η συμφωνία αυτή - δηλαδή η "συμφωνία κυρίων" για τη συγκράτηση των τιμών - θα τηρηθεί, με την προϋπόθεση ότι δε θα θιγούν τα κέρδη των βιομηχάνων ή των ιδιοκτητών σούπερ μάρκετ...

Οπως ανακοίνωσε ο Μ. Χρυσοχοϊδης, αποφασίστηκε να συσταθεί "ομάδα εργασίας", η οποία θα επεξεργαστεί το πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς στη λογική της διασφάλισης όρων "υγιούς ανταγωνισμού". Στην ομάδα αυτή θα συμμετέχουν εξειδικευμένοι εκπρόσωποι των φορέων της αγοράς, οι οποίοι στο τέλος Αυγούστου θα υποβάλουν σχετικό πόρισμα που θα ληφθεί υπόψη από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης στη σύνταξη σχετικού νομοσχεδίου, που θα κατατεθεί στη Βουλή, όπως είπε ο υφυπουργός, μέσα στο Σεπτέμβρη. Στην ουσία αυτός θα είναι και ο τρόπος με τον οποίο βιομήχανοι και ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ: θα φτιάξουν χέρι χέρι τους κανόνες του "υγιούς ανταγωνισμού" κομμένους και ραμμένους στα μέτρα τους, συνεπικουρούμενοι από τη νέα διοίκηση της ΓΣΕΒΕΕ, που έχει δώσει ήδη δείγματα γραφής για την πίστη της στην "ελεύθερη αγορά", και τη γνωστή για τη στάση της διοίκηση της ΕΣΕΕ που υποστηρίζει ότι "τα συμφέροντα όλου του εμπορικού κόσμου είναι... κοινά"! Μ' αυτό το σχήμα θα συνταχθούν ουσιαστικά συστάσεις προς την κυβέρνηση για το πώς όλοι οι παραπάνω θέλουν την αγορά, με κανόνες που να διασφαλίζουν τα κέρδη μεγαλεμπόρων και βιομηχάνων, με πρόσχημα το "καλό των καταναλωτών".

Παράλληλα, από το φθινόπωρο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης θα ξεκινήσει επαφές με τους κλάδους της βιομηχανίας, κύρια διατροφής και ειδών οικιακής χρήσης, στα πλαίσια της επίτευξης νέων "συμφωνιών κυρίων" για τον επόμενο χρόνο, με στόχο, όπως είπε ο ίδιος ο υφυπουργός, το πάγωμα των τιμών και τη συγκράτηση όπου υπάρχουν αναπόφευκτες αυξήσεις λόγω αύξησης του κόστους παραγωγής - για παράδειγμα με την αύξηση της τιμής του πετρελαίου λόγω της κατακόρυφης ανόδου του δολαρίου.

  • Υπέρ της ενίσχυσης των "ανταγωνιστικών δυνάμεων και δομών" στην αγορά τίθεται η διοίκηση της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών - Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), ενώ τοποθετεί την αντιμετώπιση της ολιγοπωλιακής θέσης των σούπερ μάρκετ στη θεσμοθέτηση κανόνων "προστασίας του υγιούς ανταγωνισμού".

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας με ανακοίνωσή του μεταξύ άλλων κατηγορεί το ΣΕΒΤ ότι για λόγους καθαρά σκοπιμότητας προκαλεί τεχνητό κλίμα όξυνσης στις σχέσεις βιομηχανίας και σούπερ μάρκετ. Επίσης, αποδίδει τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς στις "αναμενόμενες εξελίξεις στα πλαίσια του ελεύθερου ανταγωνισμού" και στη "σκληρή δραχμή", που κάνει τα εισαγόμενα προϊόντα φτηνότερα από τα ελληνικά, ενώ δεν παραλείπει να... ταυτίσει το συμφέρον των σούπερ μάρκετ με το συμφέρον των καταναλωτών!

Μελίνα ΖΙΑΓΚΟΥ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ