Τετάρτη 17 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Τη βούλιαξαν οι ιδιώτες μαζί με τις κυβερνήσεις

Σε ημερίδα του ΤΕΕ διαπιστώθηκε η μεγάλη σημασία, που είχε και έχει για την Ελλάδα ο κλάδος της ναυπηγικής βιομηχανίας, ενώ πολλοί αμφισβήτησαν τη βιωσιμότητα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με το νέο σχήμα

Η ζωτική σημασία της ναυπηγικής βιομηχανίας για την οικονομία της χώρας, οι ευθύνες των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων για την πολιτική που εφάρμοσαν στον κλάδο, όπως επίσης και ο ρόλος των Ελλήνων πλοιοκτητών - πολλοί απ' τους οποίους υπήρξαν και ιδιοκτήτες μεγάλων ναυπηγικών μονάδων - στη συρρίκνωση του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου, αποτελούν μερικές από τις κοινές εκτιμήσεις των ομιλητών, που πήραν προχτές μέρος στην ειδική ημερίδα του ΤΕΕ, με θέμα "το παρόν και το μέλλον της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας" στο Ναυτικό Ομιλο Ελλάδας.

Οι ομιλητές αναφέρθηκαν στην κρίση που επικρατεί στον κλάδο απ' τη δεκαετία του '70 και μετά, καθώς και στη διαφαινόμενη διεθνώς μελλοντική ανάκαμψη, την οποία η χώρα μας θα πρέπει να εκμεταλλευτεί, αφού διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι κυρίως των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Στις βασικές αιτίες της κρίσης, επισήμαναν:

  • Την πολιτική που ακολούθησαν οι ελληνικές κυβερνήσεις, που ουσιαστικά λειτούργησε υπονομευτικά για τον κλάδο, καθώς όχι μόνο δεν υπήρξε ποτέ σχεδιασμένη πολιτική για τη λειτουργία και την ανάπτυξή του.
  • Τον αθέμιτο ανταγωνισμό από τις χώρες της Απω Ανατολής, η ναυπηγική βιομηχανία των οποίων, με βασικά χαρακτηριστικά την υψηλή παραγωγικότητα, το χαμηλό εργατικό κόστος και την καθετοποιημένη παραγωγή, αναπτύχθηκε με έντονους ρυθμούς.
  • Το γεγονός ότι ενώ ο εμπορικός στόλος της χώρας αυξήθηκε, οι Ελληνες πλοιοκτήτες δε στήριξαν όσο θα μπορούσαν την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία.Στην ημερίδα, πάντως, επισημάνθηκαν οι κίνδυνοι για το ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα της χώρας απ' τον επίσης αθέμιτο ανταγωνισμό που μπορεί να αναπτυχθεί απ' τις γειτονικές χώρες της Τουρκίας και της Βουλγαρίας.Στην εναρκτήρια ομιλία του ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Κ. Λιάσκας,υπογράμμισε την ανυπαρξία κυβερνητικής πολιτικής για τη ναυπηγικά βιομηχανία, ενώ τάχθηκε υπέρ της προσεκτικής ιδιωτικοποίησης των μεγάλων ναυπηγείων και της χρηματοδότησης των επιχειρήσεων της επισκευαστικής ζώνης μέσω των προγραμμάτων για τις ΜΜΕ.

Στην ημερίδα επισημάνθηκε ο ιδιαίτερος ρόλος της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης της ευρύτερης περιοχής του Περάματος, στην οποία δραστηριοποιούνται συνολικά 850 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, για την ανάπτυξη του κλάδου, και υπογραμμίστηκε ότι οι προοπτικές για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη είναι ευνοϊκότερες από εκείνες των μεγάλων ναυπηγείων.

Σχετικά με το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, οι περισσότεροι των ομιλητών εξέφρασαν επιφυλάξεις για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης κάτω απ' τον έλεγχο του νέου ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Ο ίδιος ο πρόεδρος της διοίκησης των Ναυπηγείων, Ι. Κωλιατάκης,αν και δήλωσε αισιόδοξος, δεν παρέλειψε να σημειώσει πως η τυχόν αποτυχία του 5ετούς επιχειρησιακού σχεδίου της επιχείρησης θα σημάνει και το κλείσιμό της.

Η προχτεσινή ημερίδα χρωματίστηκε και απ' την ομιλία του προέδρου του Συνδικάτου Εργατών Μετάλλου Πειραιά, Ιορδάνη Πουντίδη, ο οποίος μετέφερε το άγχος των χιλιάδων εργαζομένων στην ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αφού περισσότερο απ' όλους βιώνουν άμεσα τις καταστροφικές συνέπειες της ανεύθυνης κυβερνητικής πολιτικής, αλλά και την αποφασιστικότητά τους να παλέψουν για την ανάπτυξη του κλάδου στα πλαίσια ενός δημόσιου ενιαίου φορέα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ