Κυριακή 12 Γενάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Πορεία συνεχούς υποβάθμισης της παραγωγικής βάσης

Με τον πλέον δογματικό τρόπο οι "εκσυγχρονιστές" συνεχίζουν την πολιτική παραπέρα συρρίκνωσης και καταστροφής της βιομηχανίας της χώρας

Με όλες τις δυνάμεις της η "εκσυγχρονιστική" κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, επιδίδεται στην ολοκλήρωση της αποδιάρθρωσης του παραγωγικού ιστού της χώρας, που φαίνεται να αποτελεί και... βασική προτεραιότητα στο κυβερνητικό έργο. Ο,τι απόμεινε όρθιο από την πολιτική συνεχούς υποβάθμισης της βιομηχανίας που ακολούθησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ήρθε να το γκρεμίσει χωρίς καμία αμφιβολία, ο "εκσυγχρονισμός" του Κ. Σημίτη. Ηδη με τις κυβερνητικές επιλογές στο ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα και στη Χαλυβουργία, δρομολογείται ο ενταφιασμός της βαριάς βιομηχανίας της χώρας. Ταυτόχρονα, ανταποκρινόμενο στα αιτήματα των μεγαλοβιομηχάνων, ολόκληρο το αρμόδιο κυβερνητικό επιτελείο βρίσκεται σε συνεχή εγρήγορση προκειμένου να παραδώσει μία ώρα νωρίτερα άλλες 5 επιχειρήσεις που βρίσκονται υπό τον έλεγχο του δημοσίου, μέσω του Οργανισμού Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων, στους ιδιώτες που μερικά χρόνια πριν τις υπερχρέωσαν και εξυγιάνθηκαν με χρήματα του δημοσίου. Στο υπουργείο Ανάπτυξης, αλλά και στα συναρμόδια υπουργεία, τις τελευταίες εβδομάδες πραγματοποιούνται συσκέψεις επί συσκέψεων σε ανοιχτή γραμμή με τους εκπροσώπους των βιομηχάνων για το ξεπούλημα της "ΣΟΦΤΕΞ", της "Κεραφίνα", των "Βωξιτών Ελευσίνας" και της "ΑΕΒΑΛ". Αμέσως μετά έχει αποφασιστεί η ιδιωτικοποίηση της "ΛΑΡΚΟ", που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες μονάδες της βαριάς βιομηχανίας της χώρας, καθώς και το μεγαλύτερο παραγωγό σιδηρονικέλιου στην Ευρώπη.

Την ίδια στιγμή συνεχίζοντας την πολιτική ξεκληρίσματος του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα της χώρας που επέβαλλαν οι Βρυξέλλες, βρίσκεται στην τελική ευθεία η παράδοση των Ναυπηγείων Ελευσίνας στον ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Νεωρίου, Ν. Ταβουλάρη, με τους απαράδεκτους όρους που αυτός έθεσε και η κυβέρνηση δέχτηκε να διαπραγματευτεί μαζί του. Ενδεικτικό της πολιτικής που ακολουθείται όλα τα τελευταία χρόνια είναι και η περίπτωση των ναυπηγείων της Ελευσίνας. Μετά την άνευ όρων παράδοση στον πασίγνωστο πια Περατικό, ο οποίος αφού τα λεηλάτησε τα... προσέφερε πίσω στην κυβέρνηση, επί υπουργίας Κ. Σημίτη, τώρα, υπό την πρωθυπουργία του, υποκλίνονται στις αξιώσεις του - άλλου πασίγνωστου - εφοπλιστή Ταβουλάρη. Μάλιστα, όπως ήδη δημόσια δήλωσε η υφυπουργός Ανάπτυξης, Α. Διαμαντοπούλου,σκέφτονται να δώσουν το ναυπηγείο απαλλαγμένο από υποχρεώσεις και εργαζόμενους! Είναι έτοιμοι δηλαδή να προχωρήσουν στην απόλυση του συνόλου των 1.700 εργαζομένων στα ναυπηγεία, ενώ προς εξυπηρέτηση των συμφερόντων Ταβουλάρη έχει επίσης αρχίσει ήδη να εφαρμόζεται πολιτική συρρίκνωσης αποδοχών και δικαιωμάτων των εργαζομένων, στρώνοντας το έδαφος για τον επερχόμενο ιδιοκτήτη.

Σε κατάσταση αποδιοργάνωσης βρίσκονται και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά τη διαχείριση των οποίων η κυβέρνηση παρέδωσε με αποικιοκρατικούς όρους σε βρετανικό μάνατζμεντ, ενώ απρόβλεπτες εξελίξεις δημιουργούν οι νέες εκβιαστικές αποφάσεις της Κοινότητας, η οποία αρνείται τη διαγραφή χρεών ύψους 7 εκατ. δρχ., με αποτέλεσμα να βρίσκεται στο κενό η συμφωνία 51% - 49% ΕΤΒΑ - εργαζομένων. Η υλοποίηση αυτής της πολιτικής στους κλάδους που προαναφέραμε θα σημάνει και την πλήρη αποβιομηχάνιση της χώρας που μετράει μόνο την 6ετία 1990 - 1995 πάνω από 285 επιχειρήσεις του βιομηχανικού τομέα και τουλάχιστον 35.000 ανέργους, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία 26 Εργατικών Κέντρων της χώρας, που υπολείπονται κατά πολύ της πραγματικότητας. Η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί με την εφαρμογή της πολιτικής διεύρυνσης των ιδιωτικοποιήσεων και σε κερδοφόρες επιχειρήσεις του δημοσίου που η κυβέρνηση έχει ήδη αποφασίσει.

Χ. Λ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ