Κυριακή 9 Μάρτη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 37
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Προς νέους πιο δυναμικούς αγώνες

Αντιμέτωποι πλέον με τον αφανισμό οι ναυτικοί μας, προχωράνε σε νέες απεργιακές κινητοποιήσεις τον Απρίλη. Η κυβέρνηση αναιρεί ακόμα και τις δεσμεύσεις που ανέλαβε κατά την πρόσφατη πανναυτεργατική απεργία και προσφέρει "γην και ύδωρ" στους εφοπλιστές!

"Δε θα τους αφήσουμε να μας πελεκήσουν"! Αυτό το μήνυμα στέλνουν οι ναυτεργάτες απέναντι στη συντονισμένη επίθεση εφοπλιστών - κυβέρνησης, που στόχο έχει ή να μετατρέψουν τους ναυτικούς μας σε "Φιλιππινέζους", δηλαδή σε εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα, ή να τους πετάξουν ομαδικά έξω από τα καράβια.Η θέληση των ναυτεργατών σφραγίζεται και από την, κατά πλειοψηφία, απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, να συνεχιστούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις από τις αρχές Απρίλη, φέρνοντας ξανά στο προσκήνιο τα αιτήματα της πρόσφατης μεγάλης πανναυτεργατικής απεργίας, με κεντρικό το θέμα της απασχόλησης και εξουδετερώνοντας τις προσπάθειες συγκεκριμένων ηγεσιών να βάλουν στο "γύψο" το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα.

Ο αγωνιστικός προσανατολισμός των ναυτεργατών καταγράφτηκε περίτρανα και στο αποτέλεσμα των αρχαιρεσιών στην Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,με τη μεγάλη υπερψήφιση των ταξικών δυνάμεων, στην οποία οι μηχανικοί έδωσαν το 55,31% των ψήφων και τις 18 στις 33 έδρες!

Κυβέρνηση προς εφοπλιστές: "ΝΑΙ" σε ΟΛΑ!

Οι ναυτεργάτες παίρνουν ξανά τη σκυτάλη του αγώνα, προκειμένου να υπερασπίσουν την ίδια τους την ύπαρξη ως κλάδος. Οι εφοπλιστές, στο όνομα της... ανταγωνιστικότητας, για πρώτη φορά θέτουν ευθέως και μάλιστα με τον πιο θρασύτατο τρόπο, την απαίτησή τους για επιστροφή του καθεστώτος "γαλέρας" στα βαπόρια και την παραπέρα μείωση των πληρωμάτων, πάντα στο όνομα της "ανταγωνιστικότητας". Το... διεκδικητικό τους πλαίσιο είναι σαφές: Απαιτούν "ελευθεριότητα ως προς τη σύνθεση των πληρωμάτων (ελευθέρα χρησιμοποίηση χαμηλόμισθων μη εθνικών πληρωμάτων"! Ετσι ακριβώς γράφουν στην επιστολή που έστειλαν προς τον πρωθυπουργό στις 25 Φλεβάρη, ο πρόεδρος και αντιπρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών ΠλοίωνΑντρέας Ποταμιάνος και Γεράσιμος Στρίντζης, αντίστοιχα.

Η απάντηση της κυβέρνησης στις απαιτήσεις των εφοπλιστών είναι "ΝΑΙ σε όλα"! Ακόμα και αυτές οι δεσμεύσεις, που ανέλαβε απέναντι στους ναυτεργάτες κατά την τελευταία πολυήμερη απεργία τους, αναιρούνται!Απόδειξη γι' αυτό αποτελούν οι ίδιες οι δηλώσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας,Σταύρου Σουμάκη.Στις 26 Γενάρη κατά τη συνάντησή του με την Εκτελεστικήτης ΠΝΟ αναφέρει: "Τα κατώτερα πληρώματα είναι ξεπερασμένα και ακριβά"!Την περασμένη Τετάρτη, 5 του Μάρτη, δηλώνει κατά την τακτική συνέντευξη Τύπου προς τους ναυτιλιακούς συντάκτες, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το διάλογο με τους ναυτεργάτες και τους εφοπλιστές για το θέμα της απασχόλησης: "Δεν μπορεί ένας διάλογος να αρχίζει και να τελειώνει με το πόσους θα έχω πάνω στο πλοίο"!

Αυτά, όταν τα μεσάνυχτα τις 22ης Γενάρη - 10η μέρα απεργίας - οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης - ανάμεσά τους ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, ο υφυπουργόςΟικονομικώνΓ. Δρυς και ο υφυπουργός ΕργασίαςΧρ. Πρωτόπαππας - αμέσως μετά την πολύωρη σύσκεψή τους με τους εκπροσώπους της ΠΝΟ, έδωσαν γραπτό κείμενο προς τους συνδικαλιστές, το οποίο χαρακτήρισαν ως "βελτιωμένη πρόταση της κυβέρνησης απέναντι στα αιτήματα των ναυτεργατών" και το οποίο ανέφερε, ειδικά για το αίτημα της προστασίας της απασχόλησης:

"Η κυβέρνηση εγγυάται ότι δε θα υπάρξουν αλλαγές στις συνθέσεις των επιβατικών πλοίων. Σε ό,τι αφορά τις εγκρίσεις ειδικών συνθέσεων θα προηγείται συνεννόηση με την ΠΝΟ. Επίσης, θα ξεκινήσει διάλογος εργοδοτών - ναυτικών και πολιτείας, προκειμένου να εξευρεθούν λύσεις για τη ρύθμιση των θεμάτων απασχόλησης των ναυτικών στα ποντοπόρα πλοία. Στόχος μας είναι η διατήρηση της απασχόλησης, λαμβάνοντας υπόψη την κοινωνική διάσταση της αγοράς εργασίας του ναυτεργατικού δυναμικού"! Να σημειωθεί ότι οι απαντήσεις της κυβέρνησης έδωσαν το πρόσχημα στην πλειοψηφία της Εκτελεστικής της ΠΝΟ να αναστείλει εκείνον τον αγώνα, παρά την αντίθετη εκφρασμένη θέληση των ναυτεργατών, που επιβεβαιωνόταν με συνεχείς ψηφοφορίες σε όλα τα πλοία.

Ιδού τα αποτελέσματα

"Τρώγοντας έρχεται η όρεξη". Αυτό ισχύει ειδικά για τους εφοπλιστές, των οποίων οι απαιτήσεις ολοένα και αυξάνονται. Ετσι, από τη σταδιακή μείωση των πληρωμάτων που απαιτούσαν - αίτημα που φρόντιζε να υλοποιεί η εκάστοτε κυβέρνηση - σήμερα έφτασαν να απαιτούν τον ολοκληρωτικό αφανισμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία, προκειμένου να τα επανδρώσουν με αλλοδαπά χαμηλόμισθα πληρώματα!

Η αντιναυτεργατική πολιτική που ακολουθείται όλα τα χρόνια έχει ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας του υπουργείου ΕΝ, από 42.591 Ελληνες ναυτικοί που υπηρετούσαν σε ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, το 1984, το 1994 να μείνουν 25.842!Δηλαδή, μέσα σε δέκα χρόνια οι θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών μειώθηκαν κατά 39,5%, που σημαίνει ότι 16.749 Ελληνες ναυτεργάτες πετάχτηκαν στη στεριά!

Οσον αφορά τον αριθμό συνολικά των ναυτεργατών, Ελλήνων και ξένων, που υπηρετούν στον ελληνικό και ελληνόκτητο εμπορικό στόλο, τα ίδια στοιχεία εμφανίζουν αύξηση από το 1990 μέχρι και το 1994. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι το 1990 το σύνολο των ναυτικών που υπηρετούσαν στα ελληνικά πλοία, ήταν36.851,το 1992 38.995 και το 1994 39.122.Η αύξηση αυτή οφείλεται στην αντικατάσταση των Ελλήνων ναυτεργατών από ξένους χαμηλόμισθους αλλοδαπούς, χωρίς εργασιακά δικαιώματα.

Ετσι το 1990 οι Ελληνες ναυτεργάτες ήταν 26.851 και οι αλλοδαποί 10.085.Μέσα σε δύο χρόνια οι Ελληνες ναυτεργάτες μειώνονται στους 25.278!Ενώ οι αλλοδαποί ναυτεργάτες φτάνουν τους 13.717 δηλαδή αυξάνονται κατά 3.632!Από το 1992 μέχρι το 1994 δε σημειώθηκε καμία αξιόλογη μεταβολή. Ενδεικτικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι το 1994 δεν καταγράφτηκε στην ειδικότητα του θερμαστή ούτε ένας Ελληνας ναυτεργάτης στα ελληνόκτητα πλοία! Στην ειδικότητα αυτή υπηρετούσαν μόνο αλλοδαποί ναυτικοί!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ