Πέμπτη 17 Απρίλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Υπογραφές στα... τυφλά!

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας μαζί με άλλους δύο υπουργούς, υπέγραψαν εγκριτική πράξη για τη μείωση του πληρώματος του ΔΥΣΤΟΣ, 7 μέρες μετά το τραγικό ναυάγιο... και όταν είχαν ανευρεθεί 17 πτώματα! Αποκαλυπτική γκάφα για τον "τυφλό" τρόπο που οι υπουργοί σπεύδουν να υπογράψουν τις αιτήσεις των εφοπλιστών

Εφτά μέρες μετά το πολύνεκρο ναυάγιο του τσιμεντοφόρου πλοίου ΔΥΣΤΟΣ και όταν τα πτώματα που ανασύρθηκαν από το ναυάγιο είχαν φτάσει τα 17, τρεις υπουργοί της κυβέρνησης υπέγραψαν εγκριτική πράξη για τη μείωση του πληρώματος του πλοίου, που ακόμα βρισκόταν τουμπαρισμένο ανοιχτά της Κύμης! Συγκεκριμένα, στις 2 Γενάρη 1997, δηλαδή 7 μέρες μετά το πολύνεκρο ναυάγιο του ΔΥΣΤΟΣ, οι υπουργοί Εμπορικής Ναυτιλίας, Στ. Σουμάκης,Εθνικής Οικονομίας, Γ. Παπαντωνίου και ο υφυπουργός Οικονομικών, Γ. Δρυς, εμφανίζονται να υπογράφουν την αίτηση της εταιρίας ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ, που είχε καταθέσει στις 12 Νοέμβρη 1996, να μειωθεί ο αριθμός των πληρωμάτων σε έξι πλοία της, ανάμεσα στα οποία αναφερόταν και το ΔΥΣΤΟΣ! Δηλαδή, οι υπουργοί υπέγραψαν την αίτηση της ΑΓΕΤ, χωρίς καν να μπουν στον κόπο να διαβάσουν τι υπογράφουν!

Η κοινή υπουργική απόφαση δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως "Τεύχος Αναπτυξιακών Πράξεων και Συμβάσεων" στις 17 Γενάρη 1997!

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κατά τη διάρκεια της χτεσινής τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του "Ρ", υποστήριξε ότι δεν έχει εκδώσει εγκριτικές πράξεις για τη μείωση των οργανικών συνθέσεων τουλάχιστον από την αρχή του χρόνου!Οταν όμως του παρουσιάστηκε το σχετικό φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, ο υπουργός μετά από μερικά δευτερόλεπτα... σιγής, φανερά ενοχλημένος δήλωσε: "Δεν είναι σοβαρές ερωτήσεις αυτές και δεν απαντώ"! Αρνήθηκε επίσης να απαντήσει βάσει ποιων διαδικασιών υπογράφονται οι εγκριτικές πράξεις, αν και η γκάφα του κάνει ολοφάνερο ότι οι υπογραφές πέφτουν κυριολεκτικά στα τυφλά!

Το τραγελαφικό αυτό γεγονός, αναδεικνύει επιπλέον, πέρα από την αναγκαιότητα να εφαρμόζεται ο νόμος για τις οργανικές συνθέσεις και την προχειρότητα με την οποία εκδίδονται οι εγκριτικές πράξεις. Ο υπουργός χωρίς κανέναν έλεγχο και παραβιάζοντας τη νομοθεσία, εκδίδει εγκριτικές πράξεις για τη μείωση του πληρώματος σε σαπιοκάραβα όπως το ΔΥΣΤΟΣ, με αποτέλεσμα, όπως καταγγέλλουν τα ναυτεργατικά σωματεία, να πολλαπλασιάζεται ο κίνδυνος πρόκλησης ναυτικού ατυχήματος.

Ηδη μετά τη δημοσίευση της υπουργικής απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, τα υπόλοιπα 5 πλοία της ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ που αναφέρονταν στην αίτηση και χαρακτηρίζονται από την παλαιότητά τους και τις σοβαρές ελλείψεις τους - όπως διαπιστώθηκε ακόμα και από τους υποτυπώδεις ελέγχους του ίδιου του ΥΕΝ - κυκλοφορούν με μειωμένη σύνθεση! Πρόκειται για τα πλοία ΑΝΔΡΕΑΣ ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΣ με έτος κατασκευής 1969, ΘΗΣΕΥΣ που κατασκευάστηκε το 1974, ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΣ με έτος κατασκευής το 1972, ΠΕΡΣΕΥΣ με έτος κατασκευής το 1973 και ΝΗΡΕΥΣ με έτος κατασκευής το... 1956!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ