Πέμπτη 12 Δεκέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ
"Πιλοτικός" συμβιβασμός

Η παρεκτροπή της γραμμής 3 του μετρό, ώστε να μην αγγίζει τον Κεραμεικό, είναι έργο (χρονικά και οικονομικά) εκτός πακέτου Ντελόρ, όπως ισχυρίστηκαν εκπρόσωποι της "Αττικό - ΜΕΤΡΟ" προχτές στο ΚΑΣ. Κι έτσι δεν παρουσίασαν σχετική μελέτη. Το ίδιο είπαν και για την πρόταση του Γ. Τζεδάκι (διευθυντής Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων) περί δίδυμου σταθμού (αλλαγή της γραμμής, χωρίς αλλαγή του σταθμού). Πρόταση, που βρήκε σύμφωνα κάποια μέλη του ΚΑΣ, αλλά δεν είχε την απαραίτητη τεχνική κάλυψη, ώστε να προταθεί από τη Διεύθυνση. Παρότι τεχνικά εφικτές οι δύο παραπάνω λύσεις, το ΚΑΣ οπισθοχώρησε μπροστά στον εκβιασμό της "Αττικό ΜΕΤΡΟ" και συμβιβάστηκε αποφασίζοντας διάνοιξη πιλοτικής σήραγγας, "χωρίς αυτό να αποτελεί πρόκριμα για τη διέλευση της κανονικής γραμμής", η οποία αν ανοιχτεί θα περνάει κάτω από 12 σημαντικά μνημεία του Κεραμεικού.Την πορεία διάνοιξης θα παρακολουθούν δύο επιτροπές, επί και υπό του εδάφους.

Οι τεχνικοί της "Αττικό - ΜΕΤΡΟ" μελέτησαν, μόνο, τη μικρότερη, δυνατή, καμπυλότητα της γραμμής (150 μ. ακτίνα), που όμως δημιουργεί μεγάλα προβλήματα από τους κραδασμούς. Η διαπίστωση της "Αττικό ΜΕΤΡΟ" δεν ήταν δυνατό όμως να διασταυρωθεί, αφού οι δύο συγκοινωνιολόγοι, που επρόκειτο να παρευρεθούν στο ΚΑΣ (με απόφασή του), δεν κλήθηκαν ποτέ.

Το ΚΑΣ σύρεται πίσω από τα γεγονότα, αφού αυτά προλαβαίνουν τις αποφάσεις του. Και τα έργα του μετρό (ουδέποτε συζητήθηκαν συνολικά) οδηγούν την Αρχαιολογική Υπηρεσία σε λύσεις ανάγκης. Η τακτική της με το μετρό θα ανοίξει και άλλους "ασκούς του Αιόλου", με την Καπνικαρέα και τη σήραγγα της Ιερά Οδού και τις εκεί αρχαιότητες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ