Τρίτη 30 Απρίλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 33
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Μη... λυρική συμπεριφορά

Ταλαιπωρία μαθητών - θεατών στη Λυρική Σκηνή

"Την Κυριακή 28 Απριλίου θα πηγαίναμε στη Λυρική Σκηνή. Το Σάββατο αναρωτιόμουν: "Πώς θα είναι;" Κι έτσι έπλασα μόνη μου τη δική μου Λυρική Σκηνή. Ηταν ένα μεγάλο και ωραίο κτίριο με μια τεράστια πόρτα. Δεν ήταν όπως τα θέατρα. Ηταν οργανωμένο. Σ' όποια θέση κι αν καθόσουν έβλεπες τέλεια στη σκηνή. Ολα αυτά βέβαια ήταν στη σκέψη μου. Πού να 'ξερα; ".

Οι σκέψεις της μικρής Βάνιας, αποτυπωμένες σε μια κόλλα χαρτί, αναφέρονται στην κυριακάτικη επίσκεψή της (28/4) στη Λυρική Σκηνή. Ηταν ανάμεσα στους 30 μαθητές της ΣΤ' Τάξης του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών, που επισκέφθηκαν τη Λυρική, για να παρακολουθήσουν την όπερα για παιδιά του Μότσαρτ, "Βαστιανός και Βαστιανή". Η επίσκεψη, όμως, έκρυβε για τους μικρούς μαθητές μια δυσάρεστη έκπληξη, αφού βίωσαν την πρώτη τους "μύηση" στη λυρική μαγεία μισοκρεμασμένοι από τους εξώστες και ανήσυχοι.

Ολα αυτά και άλλα πολλά, περιγράφονται στις εκθέσεις που έγραψαν τα παιδιά χτες, γιατί οι θέσεις, που από καιρό είχαν κλείσει και προπληρώσει, είχαν πουληθεί σε άλλους, με αποτέλεσμα οι μικροί μαθητές να έρθουν αντιμέτωποι με μια απαράδεκτη κατάσταση.

Αξίζει να αναφερθούμε στο "ιστορικό" της υπόθεσης. Ορμώμενη από την ενημερωτική εγκύκλιο της ΕΛΣ, που πληροφορούσε το σχολείο για τις παιδικές παραστάσεις, η δασκάλα της ΣΤ' τάξης πρότεινε στους μαθητές της να παρακολουθήσουν την παράσταση. Οι απαντήσεις ήταν θετικές, καθώς τα παιδιά, αν και εξοικειωμένα με μουσικές και θεατρικές παραστάσεις, δεν είχαν πάει ποτέ στη Λυρική.

Στις 14 του Μάρτη η δασκάλα τηλεφώνησε στη Λυρική για να κλείσει τις θέσεις και την επομένη ημέρα κατέθεσε το αντίτιμο των εισιτηρίων, 24.000 δραχμές, στην Εθνική Τράπεζα, στον κωδικό της ΕΛΣ.Στις 16/3 ακολούθησε η επιβεβαίωση, μέσω FAX. Παρ' όλο που οι θέσεις τους ήταν στον Α' Εξώστη και όλες μαζί, όταν τα παιδιά έφτασαν στο θέατρο τις βρήκαν κατειλημμένες, με αποτέλεσμα να "περιπλανώνται" στην αίθουσα και τελικώς να καθίσουν σκόρπια. "Μας ανεβοκατέβαζαν και δεν ήξεραν πού να μας βάλουν". "Καθίσαμε ένας στην Ανατολή κι άλλος στη Δύση". "Η Λυρική με απογοήτευσε, ήρθε σε τρομερή σύγκρουση με τη φαντασία μου". "Ουδένα σχόλιο για το χάος",είναι ορισμένες από τις απόψεις των μαθητών, που δεν έκρυψαν και τη μαγεία που τους έδωσε η παράσταση. "Η πρώτη μου επαφή", γράφει η Ερασμία, "με την όπερα με άφησε μαγεμένη. Θα ήταν ακόμα καλύτερη αν οι άνθρωποι της Λυρικής ήταν υπεύθυνοι, οργανωμένοι όπως θαυμάσια ήταν οργανωμένη η παράσταση".

Ρ. ΣΟΥΛΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ