Σάββατο 6 Ιούλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Νέοι εκβιασμοί από τους υποψήφιους για το μάνατζμεντ

Καμία ευθύνη για την οικονομική διαχείριση των ναυπηγείων, την οποία απαιτεί, δεν αναλαμβάνει η VSEL, συνεχίζοντας την τακτική εκβιασμού υπό το πρόσφορο έδαφος της κυβερνητικής πολιτικής ξεπουλήματος

Τραγελαφικές διαστάσεις παίρνει η υπόθεση επιλογής ιδιώτη μάνατζμεντ για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και έξι μήνες, μετά και τους νέους εκβιασμούς της υποψήφιας εταιρίας VSEL, η οποία αξιώνει τον πλήρη έλεγχο των ναυπηγείων, αρνούμενη να αναλάβει την παραμικρή δέσμευση. Τροφοδοτούμενη από την ανοχή που δημιουργεί η λογική του ξεπουλήματος επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας για τη χώρα στην οποία κινείται η κυβέρνηση, η αγγλική εταιρία, αφού κατάφερε να εξασφαλίσει τις υπέρογκες αμοιβές που ζητούσε για την ανάληψη του μάνατζμεντ, αρνείται να αναλάβει την ευθύνη της οικονομικής διαχείρισης των ναυπηγείων, που βέβαια θα κάνει η ίδια! Ετσι οι διαπραγματεύσεις με την υποψήφια εταιρία, που άρχισαν εδώ και 1,5 περίπου μήνα με πλήρη μυστικότητα, φαίνεται να τινάζονται στον αέρα, ενώ - σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες - στην περίπτωση που γίνει αυτό, η πιστώτρια τράπεζα φέρεται αποφασισμένη να αρχίσει νέες διαπραγματεύσεις με την εταιρία BROWN - ROOT, που συμμετείχε στο διαγωνισμό μέχρι και το στάδιο της βελτίωσης των προσφορών και είχε απορριφθεί ως μη συμφέρουσα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η αγγλική εταιρία VSEL, με την οποία η πιστώτρια τράπεζα διαπραγματεύεται τη διαχείριση του μεγαλύτερου ναυπηγείου της χώρας, αρνείται να αναλάβει την πλήρη ευθύνη αυτής της διαχείρισης.Ειδικότερα η VSEL προτείνει να ιδρύσει μία νέα θυγατρική εταιρία και να υπογράψει αυτή για την ευθύνη της οικονομικής διαχείρισης, δηλώνοντας έτσι ξεκάθαρα τις πραγματικές προθέσεις της, που βέβαια δεν είναι άλλες από την κερδοσκοπία εις βάρος των ναυπηγείων και της οικονομίας της χώρας. Πρόκειται για προθέσεις που φάνηκαν απ' την αρχική προσφορά της εταιρίας στο διαγωνισμό, στις οποίες όμως η κυβέρνηση υπέκυψε κάτω από το άγχος των δεσμεύσεων προς την ΕΕ για αποβιομηχάνιση ουσιαστικά της χώρας, με το να συζητά επί μήνες στο παρασκήνιο με τους επίδοξους μάνατζερ. Ετσι ενώ στο στάδιο των βελτιωμένων προσφορών υποτίθεται ότι είχε αυστηρώς τεθεί από τους υποψήφιους πλαφόν σταθερής αμοιβής 300-400 εκατ. δρχ. και ποσοστά επί των κερδών και όχι επί του τζίρου, τελικά δέχτηκε να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με τη συγκεκριμένη εταιρία, χωρίς αυτή να κάνει πίσω στις παράλογες αξιώσεις της, αλλά με τη μοναδική δέσμευση ότι δέχεται να διαπραγματευτεί επί των επίμαχων θεμάτων. Στις διαπραγματεύσεις αυτές η κυβέρνηση μέσω της ΕΤΒΑ έκανε την πρώτη υποχώρηση και δέχτηκε τους όρους της VSEL για σταθερή αμοιβή 2,4 δισ. δρχ. την 5ετία και 1,1 δισ. δρχ. μεταβλητή αμοιβή, εκ της οποίας το 1/3 από τα μεικτά κέρδη και τα 2/3 από τα καθαρά κέρδη. Αφού λοιπόν οι υποψήφιοι εξασφάλισαν τις αμοιβές που θέλανε, τώρα ζητάνε να υπογράψουν για να μην αναλάβουν καμία ευθύνη. Πρόκειται για τη φυσιολογική θα λέγαμε εξέλιξη ενός εκβιασμού που ξεκίνησε με την έναρξη του διαγωνισμού, υπό το πρόσφορο έδαφος των άνευ όρων ιδιωτικοποιήσεων που εφαρμόζει η κυβέρνηση. Μπροστά σε αυτή την εμμονή, η κυβέρνηση είναι έτοιμη, με το ενδεχόμενο ναυάγιο των διαπραγματεύσεων με τη VSEL, να αρχίσει διαπραγματεύσεις με την BROWN - ROOT, που αρχικά είχε απορρίψει ως ασύμφορη. Αυτό θα εξαρτηθεί από την απάντηση που θα δώσει την προσεχή Δευτέρα η αγγλική εταιρία.

Οι όλες εξελίξεις οδηγούν σε νέα υπονόμευση των ναυπηγείων, τα οποία ήδη λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί υπολειτουργούν. Στο μεταξύ οι εργαζόμενοι ζούνε τη δικιά τους αβεβαιότητα, ζώντας μια ερμαφρόδιτη κατάσταση του εργαζόμενου και του επιχειρηματία, αφού η κυβέρνηση κάτω από το άγχος της ανεργίας κατάφερε να τους εγκλωβίσει στη μεσοβέζικη λύση του 51%-49%, που αναπόφευκτα θα οδηγήσει στην ιδιωτικοποίηση και τη διάλυση των ναυπηγείων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ