Σάββατο 10 Αυγούστου 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Από σήμερα το χαράτσι στα διόδια

Κατά 25% πιο ακριβά είναι από σήμερα τα διόδια σε ολόκληρο το εθνικό δίκτυο. Πρόκειται για την πρώτη "δόση" των αυξήσεων, που έχει προγραμματίσει η κυβέρνηση για τα επόμενα χρόνια. Στις αρχές του 1997 θα επιβληθεί και νέα αύξηση κατά 25%, ενώ μέχρι το 2000 τα διόδια θα πάρουν "φωτιά", με πιο πιθανό ενδεχόμενο να πενταπλασιαστούν.

Οι αυξήσεις επιβάλλονται μετά από εισήγηση των υπουργών Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου και ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη,αλλά η υπουργική απόφαση φέρει τις υπογραφές του υπουργού Οικονομικών Αλ. Παπαδόπουλου και του υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ Μ. Λουκάκη.

Αξιοσημείωτο είναι ότι δεν υπήρξε επίσημη ανακοίνωση για τις αυξήσεις, δηλαδή, η κυβέρνηση επιχείρησε να τις "περάσει" στα... μουλωχτά. Βέβαια, ο Κ. Λαλιώτης,υποστηρίζοντας πρόσφατα την "αναγκαιότητα" των νέων αυξήσεων στα διόδια για να κατασκευαστούν τμήματα της Εγνατίας και άλλων μεγάλων οδικών αξόνων, είχε εξαγγείλει ότι θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση να συγκεντρώνονται οι εισπράξεις των διοδίων σε ειδικό λογαριασμό. Πρόκειται για νομοθετική ρύθμιση - "προίκα" στους ιδιώτες ως δέλεαρ για να κατασκευάσουν αυτοκινητόδρομους με το ληστρικό σύστημα της αυτοχρηματοδότησης/συγχρηματοδότησης. Από τις νέες αυξήσεις οι αρμόδιοι της κυβέρνησης προσδοκούν έσοδα, περίπου, 30 δισ. δρχ. μέχρι το τέλος του χρόνου. Πάντως, για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων, η κυβέρνηση "ανακάλυψε" ξαφνικά ότι λείπουν κονδύλια, τουλάχιστον, ένα τρισ. δραχμών, τα οποία επιδιώκει να εξασφαλίσει από τραπεζικό δανεισμό ή ιδιώτες, φυσικά, με το αζημίωτο, αφού θα τους εκχωρήσει την εκμετάλλευση, μέσω διοδίων, για 20 και πλέον χρόνια. Πρόκειται, δηλαδή, για άλλη μια "κάλπικη" αυτοχρηματοδότηση, όπως έγινε και με άλλα μεγάλα δημόσια έργα (Σπάτα, Ρίο - Αντίρριο κλπ.).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ