Παρασκευή 13 Σεπτέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΟΕ - ΟΛΜΕ διαψεύδουν τον υπουργό Παιδείας

Κατέθεσαν χτες στοιχεία για τις μεγάλες ελλείψεις σε αίθουσες και διδακτικό προσωπικό. Με κινητοποιήσεις, προειδοποιεί η γενική συνέλευση προέδρων ΕΛΜΕ, αν κατατεθεί το νομοσχέδιο για το Εθνικό Απολυτήριο

Ακόμα και οι "πράσινες" πλειοψηφίες της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, ποιώντας την ανάγκην φιλοτιμία, αναγκάστηκαν χτες να διαψεύσουν τον υπουργό Παιδείας, που δήλωσε ότι η φετινή σχολική χρονιά "ξεκινά με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις". Εκπρόσωποι των ΔΣ των δύο Ομοσπονδιών διοργάνωσαν συνεντεύξεις Τύπου, για να αναφερθούν στις μεγάλες ελλείψεις και τα προβλήματα που υπάρχουν. Βέβαια, οι ίδιες "πράσινες" πλειοψηφίες έχουν καταδικάσει σε αγωνιστική απραξία τους κλάδους των δασκάλων και των καθηγητών, ωστόσο, οι επισημάνσεις τους έχουν την αξία τους, καθώς το μέγεθος των προβλημάτων της εκπαίδευσης είναι τέτοιο που τους αναγκάζει να τοποθετηθούν.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε το ΔΣ της ΟΛΜΕ, ενώ από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είχαν δοθεί στο υπουργείο Παιδείας 4.872 κενά, αυτό προχώρησε σε 2.000 μόνο διορισμούς εκπαιδευτικών, ενώ καθυστερούν οι διορισμοί αναπληρωτών, με αποτέλεσμα, σύμφωνα με υπολογισμούς, ο αριθμός των χαμένων ωρών να ξεπεράσει τις 200.000. Την ίδια στιγμή, λείπουν 9.800 αίθουσες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από τις οποίες 4.820 στην Αττική, 2.700 στο Νομό Θεσσαλονίκης, 400 στην Αχαϊα, 353 στο Νομό Ηρακλείου κλπ.

Απαντώντας στις πανηγυρικές δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, ο οποίος την περασμένη Τρίτη δήλωσε ότι θα μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τάξη, η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι η σχετική εγκύκλιος που στάλθηκε στα σχολεία θέτει τόσες προϋποθέσεις, ώστε, ουσιαστικά, οδηγεί και πάλι στη δημιουργία τμημάτων με 35 μαθητές. Οι καθηγητές αντιδρούν, επίσης, και στην αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος, με την πρόσθεση μιας επιπλέον διδακτικής ώρας, τονίζοντας ότι αυτό έγινε χωρίς καμία επιστημονική μελέτη (χαρακτηριστικό είναι ότι μειώθηκαν οι ώρες των Μαθηματικών, για να μπει η επιπλέον ξένη γλώσσα) και χαρακτήρισαν την αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος ως μία από τις "ευκαιριακές αλλαγές, για να λέει ο υπουργός ότι το Εθνικό Απολυτήριο προχωρά".

"Η παιδεία γίνεται εμπορεύσιμο είδος"

Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι του ΔΣ της ΔΟΕ υπογράμμισαν ότι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση λείπουν 12.000 αίθουσες σε όλη τη χώρα (4.000 στο Λεκανοπέδιο). Οι διπλοβάρδιες, κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, οι ελλείψεις σε σύγχρονο εξοπλισμό των σχολείων είναι σύνηθες φαινόμενο, ενώ και η έλλειψη σε διδακτικό προσωπικό δημιουργεί σοβαρά προβλήματα, αφού πολλές λειτουργικές θέσεις παραμένουν κενές.

"Προβλήματα, που έχουν τις ρίζες τους στη συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης και στην αναποτελεσματικότητα των εκάστοτε εκπαιδευτικών "μεταρρυθμίσεων". Η παιδεία από ύψιστο κοινωνικό αγαθό μεταβάλλεται σταδιακά σε εμπορεύσιμο είδος, λειτουργώντας με τους νόμους της αγοράς στη λογική που λέει: "όποιος έχει χρήματα, μπορεί να σπουδάσει"", τόνισαν.

Το αίτημα του κλάδου και όλων των φορέων της εκπαίδευσης για αύξηση των δαπανών για την παιδεία και μάλιστα σε ποσοστό, που θα κινείται στην κατεύθυνση του ιστορικού 15%, παραμένει πάντα επίκαιρο και διαχρονικό για να αντιμετωπιστούν τα τεράστια προβλήματα.

Οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί της χώρας διεκδικούν ενίσχυση και αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής, μαζικούς διορισμούς για κάλυψη των λειτουργικών κενών, οικονομική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού και στήριξη και ενίσχυση της θέσης και του ρόλου του, μείωση της αναλογίας μαθητών ανά δάσκαλο.

"Είναι καιρός να συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι δεν αρκεί φραστικά μόνο να διακηρύσσουμε ότι η παιδεία αποτελεί πρώτη εθνική προτεραιότητα. Χρειάζεται να αποδειχτεί αυτό έμπρακτα με αποφάσεις και πρωτοβουλίες, που πρέπει σήμερα να ληφθούν", τόνισαν οι εκπρόσωποι της ΔΟΕ και απομένει πλέον να το αποδείξουν στην πράξη.

Το ΔΣ της ΔΟΕ καλεί όλα τα πολιτικά κόμματα να τοποθετηθούν υπεύθυνα πάνω στο κυρίαρχο θέμα της παιδείας και να δεσμευτούν ότι θα υλοποιήσουν, ως κυβέρνηση, τις εξαγγελίες τους.

Οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ

Στο μεταξύ, η γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ, με απόφασή της, καταγγέλλει ότι το "Εθνικό Απολυτήριο" αναπαράγει και επιδεινώνει τα υπάρχοντα προβλήματα και προειδοποιεί με δυναμικές κινητοποιήσεις σε περίπτωση που κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο. Στο κείμενο της απόφασης, αναφέρεται ότι το "Εθνικό Απολυτήριο" επεκτείνει τη φροντιστηριακή εικόνα του σχολείου, διευρύνει τις κοινωνικές ανισότητες στην εκπαίδευση, αποκλείει κοινωνικά στρώματα από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την αναπόφευκτη διεύρυνση της παραπαιδείας, αφήνει ανεπηρέαστη την αναντιστοιχία προσφοράς - ζήτησης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επισημαίνει επίσης ότι η φερόμενη ως επανίδρυση του Λυκείου οδηγεί σε "αναπαλαίωση με τα ίδια υλικά", ενώ οι "υποστηρικτικές ενέργειες του νέου θεσμού είναι μόνο ευχολόγια και προεκλογικού τύπου διακηρύξεις".

Η ΓΣ των προέδρων θέτει ως θέματα πρώτης προτεραιότητας την υπεράσπιση και αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, την ουσιαστική αύξηση της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης με στόχο το 15%, οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, διεύρυνση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ενσωμάτωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, ανάπτυξη του ενιαίου τύπου λυκείου κ.ά. Παράλληλα, ζητά την κατάργηση, το συντομότερο δυνατό, των τμημάτων "Διεθνούς Απολυτηρίου" και καλεί τον υπουργό σε διάλογο για τη θεσμοθέτηση ενός νέου συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τέλος, η ΓΣ των προέδρων καλεί τις τοπικές Ενώσεις να αναπτύξουν πρωτοβουλίες σε περιφερειακό επίπεδο με άλλους φορείς "για να προβάλουν και να καταστήσουν ισχυρές στην κοινωνία" τις θέσεις των εκπαιδευτικών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ