Σάββατο 11 Μάρτη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Μελέτη - σφυγμομέτρηση για ιδιωτικοποίηση;

Σε επτά σταθμούς μαζικών μεταφορών (λιμάνια, αεροδρόμια και σιδηροδρομικούς σταθμούς) επεκτείνεται από μεθαύριο Δευτέρα, η Ερευνα Μετακινήσεων Κοινού, που άρχισε ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), σε χιλιάδες νοικοκυριά της πρωτεύουσας.

Στελέχη του ΟΑΣΑ, σε συνεργασία με την Τροχαία, θα ζητούν από οδηγούς και επιβάτες, που θα κινούνται στα σημεία εισόδου της πόλης, να απαντήσουν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις για τις μετακινήσεις τους, το μέσο που χρησιμοποιούν κ. ά.

Υπενθυμίζεται ότι στα συρτάρια του ΟΑΣΑ υπάρχει από το 1983 η πολυδιαφημισμένη τότε συγκοινωνιακή μελέτη, με τίτλο "Πες μας πού πας να σε πάμε", αλλά 12 χρόνια μετά, ελάχιστα από τα συμπεράσματα της μελέτης αυτής εφαρμόστηκαν στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Ωστόσο, επί ΝΔ(1992 - 1993), ο τότε υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Ν. Γκελεστάθης και οι διοικήσεις ΟΑΣ - ΣΕΠ, ανέθεσαν στην ξένη εταιρία"Ντορνιέ", έναντι αδρής αμοιβής, την εκπόνηση νέας συγκοινωνιακής μελέτης. Μάλιστα, τότε ξεσηκώθηκε θύελλα αντιδράσεων από τους εργαζόμενους, με πρωτοστάτη τον σημερινό πρόεδρο της Εταιρίας Θερμικών Λεωφορείων (θυγατρική του ΟΑΣΑ), Γ. Τσούφη,που τότε ήταν πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΟΑΣ. Ο Γ. Τσούφης έλεγε την εποχή εκείνη, ότι τέτοια μελέτη δεν είναι αναγκαία, γιατί υπάρχουν η μελέτη "Πες μας πού πας να σε πάμε", αλλά και οι τεκμηριωμένες επιστημονικά προτάσεις από ΕΚΑ, ΓΣΕΕ.

Ο Χρ. Σταμούλος,μέλος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, εκτιμά ότι η νέα μελέτη του ΟΑΣΑ, ίσως να αποσκοπεί στη σφυγμομέτρηση της κοινής γνώμης, στο ενδεχόμενο μελλοντικής ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών. Την άποψη αυτή τη στηρίζει στο "έλλειμμα" - όπως το χαρακτηρίζει - συγκοινωνιακής πολιτικής, απ' όλες τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις και επισημαίνει ότι μόνο πολιτικές σκοπιμότητες κρύβονται κάθε φορά, που εξαγγέλλονται μέτρα για τις αστικές συγκοινωνίες. Ως παράδειγμα αναφέρει ότι λίγες μέρες πριν τις δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές, η κυβέρνηση για να ενισχύσει τον προεκλογικό αγώνα του υποψήφιου δημάρχου Αθηναίων Θ. Πάγκαλου,εξήγγειλε τις λεωφορειακές γραμμές - κορμούς και επιβάρυνε το κέντρο με νέες αφετηρίες, αγνοώντας τις προτάσεις, που προέκυψαν από τις μελέτες, για απομάκρυνση των λεωφορείων και των αφετηριών από το κέντρο της Αθήνας. Τέλος, ο Χρ. Σταμούλος,επισημαίνει ότι και αυτή η κυβέρνηση, δεν έχει συγκοινωνιακή πολιτική, ούτε τη βούληση - απ' ό,τι φαίνεται - να δώσει λύσεις στο οξύ πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ