Πέμπτη 21 Αυγούστου 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Εντατικοποίηση και εργολάβοι

"Οργιάζουν" οι εργολάβοι και η εντατικοποίηση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, λόγω έλλειψης προσωπικού

Οι συνέπειες από τη δραματική συρρίκνωση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και την απογύμνωσή τους από ειδικευμένο εργατοτεχνικό προσωπικό κάνουν δυναμικά την εμφάνισή τους αυτή την περίοδο, με τις πρώτες δουλιές που κατάφερε επιτέλους να φέρει η πολυεθνική "Μπράουν εντ Ρουτ",διαχειρίστρια εταιρία. Αύξηση της παρουσίας των εργολάβων, φοβερή εντατικοποίηση, κατάργηση της ειδικότητας και επιβολή πολλαπλής απασχόλησης, ήταν τα "επιτεύγματα" της πολυεθνικής μέχρι τώρα, εκπρόσωποι της οποίας εξαρχής έχουν δηλώσει ότι στα σχέδιά τους είναι η εφαρμογή ελαστικών σχέσεων εργασίας!

Η επισκευή του, αμερικανικών συμφερόντων, πλοίου WEST BIRTZINIA,αξίας μεγαλύτερης των 1,5 εκατ. δολαρίων,ήταν η πρώτη σημαντική δουλιά που μπήκε στο ναυπηγείο μετά την ανάληψη του μάνατζμεντ από την "Μπράουν εντ Ρουτ". Εδωσε στο ναυπηγείο "ανάσα", καθώς αντιμετώπιζε και αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, με αποτέλεσμα τις συνεχείς καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθών.

Ωστόσο, ουσιαστικά ωφελημένοι βγήκαν οι εργολάβοι, οι οποίοι αναλαμβάνουν από εργασίες αμμοβολής, ηλεκτρολογικές, μέχρι και την καθαριότητα. Παράλληλα, οι εργαζόμενοι του Ναυπηγείου υποχρεώθηκαν σε εξαντλητικές υπερωρίες, π.χ., στο εφαρμογείο δούλευαν από τις 7 το πρωί έως τις 11 το βράδυ και Σαββατοκύριακα.Επίσης, υποχρεώνονταν να κάνουν όλες τις δουλιές, για παράδειγμα, μεταφέρθηκαν και δούλεψαν στο εφαρμογείο τα πληρώματα των ρυμουλκών, ακόμα και καπετάνιοι!

Στο Ναυπηγείο απασχολούνται σήμερα 2.050 άτομα, από 3.200 που ήταν πριν τη διαβόητη συμφωνία του 51% - 49%, ενώ εκκρεμούν ακόμα 150 μετατάξεις. Αν και στα προβλήματα που παρουσιάστηκαν συνέβαλε σε ένα μικρό βαθμό και το ότι έλειπαν αρκετοί εργαζόμενοι με άδειες, ωστόσο ο αριθμός των εργατοτεχνιτών (1.155) δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες. Πολύ περισσότερο, αν και όταν η κυβέρνηση προχωρήσει τις συμβάσεις με ΟΣΕ και Πολεμικό Ναυτικό, που έχει δεσμευτεί.

Αδικαιολόγητη κωλυσιεργία παρουσιάζεται και στην υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος, ύψους 14,5 δισ. δραχμών,αφού μέχρι στιγμής οι μόνοι που καταβάλλουν δόσεις γι' αυτό είναι οι εργαζόμενοι, σε αντίθεση με την ΕΤΒΑ και την κυβέρνηση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ