Αποκαλυπτική παραδοχή του ΚΟΜΙΤΙ, για τον τρόπο που λειτουργεί το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας
Από το ...Λονδίνο προήλθε ακόμα και ο τρόπος που ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας έχει θέσει σε εφαρμογή τα μέτρα, με τα οποία διώχνει τους Ελληνες ναυτεργάτες, από την ποντοπόρο ναυτιλία! Στο τελευταίο Δελτίο Ενημερώσεως, που εξέδωσε η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής ΣυνεργασίαςΚΟΜΙΤΙ (Αύγουστος), αναφέρεται: "Για να τεθούν σε εφαρμογή τα μέτρα που έλαβε ο κ. υπουργός ΕΝ κ. Στ. Σουμάκης, απαιτείται να ενταχθούν προηγουμένως στις Εγκριτικές Πράξεις των πλοίων που έχουν νηολογηθεί με το Αρθρο 13"!
Κατόπιν της εφοπλιστικής οδηγίας, στις αρχές του Σεπτέμβρη, ο υπουργός εφάρμοσε τις εξαγγελίες του, μέσω του νομοθετικού πλαισίου για τη ναυτιλία, αφού πρώτα επαναδιατύπωσε "παρέα" με τους εφοπλιστές - όπως αναφέρεται στο Δελτίο - τον όρο 8 των Εγκριτικών Πράξεων, ο οποίος ρυθμίζει τα θέματα συνθέσεως των πλοίων!
Η ...συνεργασία αυτή είχε ως αποτέλεσμα, τα όσα προβλέπονται στον τροποποιημένο όρο 8 να είναι ακόμα χειρότερα από όσα είχαν εξαγγελθεί αρχικά από τον υπουργό. Εξαλείφεται και η παραμικρή υποχρέωση για τους εφοπλιστές να απασχολούν ακόμα και αυτούς τους λιγοστούς Ελληνες ναυτεργάτες, που προβλέπονταν στις εξαγγελίες. Ετσι, στην παράγραφο Α2, στο εδάφιο α., αναφέρεται ότι ο προβλεπόμενος ελάχιστος αριθμός Ελλήνων ναυτικών θα καλύπτεται με αλλοδαπούς ναυτικούς, αν: "Είναι δύσκολη η ανεύρεση κατάλληλων και ικανών Ελλήνων ναυτικών, οι οποίοι να έχουν τα προσόντα που προβλέπονται από τις αντίστοιχες διατάξεις" ή αν οι Ελληνες ναυτικοί που έχουν τα προσόντα "ζητούν όρους διαφορετικούς από αυτούς που καθορίζονται από τις ελληνικές διατάξεις που ισχύουν, ιδιαίτερα σε σχέση με το μισθολόγιο"!