Παρασκευή 7 Νοέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΔΙΕΘΝΗ
ΑΠΕΡΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ
"Οσο χρειαστεί" στα οδοφράγματα

Μαραθώνιες οι συνομιλίες συνδικαλιστών - ιδιοκτητών, ενώ οι απεργοί δηλώνουν απογοητευμένοι από τις προτάσεις της εργοδοσίας και έτοιμοι να "αντέξουν μέχρι να κερδίσουν"

ΠΑΡΙΣΙ.-

Τέταρτη μέρα η χτεσινή της απεργίας των οδηγών φορτηγών και οι απεργοί παρέμεναν νυχθημερόν στα οδοφράγματά τους σε όλες τις οδικές αρτηρίες της Γαλλίας, ενώ οι μαραθώνιες διαπραγματεύσεις με τους ιδιοκτήτες δεν είχαν αποφέρει, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, καρπούς.

Μέχρι χτες το πρωί διήρκεσαν οι συνομιλίες ανάμεσα στους συνδικαλιστικούς αντιπροσώπους των οδηγών και τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών στο υπουργείο Μεταφορών, που είχαν αρχίσει το απόγευμα της Τετάρτης. Από τις διαπραγματεύσεις, που επρόκειτο να επαναληφθούν χτες αργά το απόγευμα, δεν προέκυψε κάποιο συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Εντούτοις, ορισμένοι εκ των συμμετεχόντων, συμπεριλαμβανομένου του υπουργού Μεταφορών Ζαν Κλοντ Γκισό, εμφανίστηκαν σχετικά αισιόδοξοι για το τελικό αποτέλεσμα. Οπως έγινε γνωστό, κατά την επανάληψη των συνομιλιών, οι συνδικαλιστές πρόκειται να απαντήσουν στη νέα πρόταση των ιδιοκτητών, που προβλέπει καταβολή μηνιαίου μισθού αυξημένου από 3 - 6%, αλλά και τη θεσμοθέτηση της ωριαίας μισθοδοσίας για τους οδηγούς.

Οι εκπρόσωποι των οδηγών είχαν ζητήσει την καταβολή μηνιαίου βασικού μισθού 10.000 φράγκων (1.600 δολάρια) για 200 ώρες μηνιαίας εργασίας, δηλαδή μια αύξηση της τάξης του 5 - 7%, και την καταμέτρηση του χρόνου φορτώματος και ξεφορτώματος των εμπορευμάτων στις εργάσιμες ώρες. Ο επικεφαλής του συνδικάτου "Φορς Ουβριέρ", Μαρκ Μπλοντέλ, αρκέστηκε να δηλώσει ότι οι πολύωρες συζητήσεις δεν κατέληξαν, παρά σε ένα αντιφατικό κείμενο. Πάντως, όπως κατέστη σαφές, καμία συμφωνία δεν πρόκειται να υπογραφεί, αν, προηγουμένως, δεν ενημερωθεί και δεν εκφράσει την άποψή του το σύνολο των απεργών.

Πάντως, οι οδηγοί στα οδοφράγματα δεν έκρυβαν, στην πλειοψηφία τους, την απογοήτευσή τους για την πρόταση των ιδιοκτητών. Οι απεργοί εκτιμούσαν ότι οι προτεινόμενες αυξήσεις δεν είναι παρά ένα επιπλέον φράγκο την ώρα, δε γίνεται λόγος για το σύνολο των ωρών εργασίας. Πολλοί τόνιζαν ότι είναι διατεθειμένοι να κρατήσουν τα οδοφράγματα "όσο χρειαστεί", ενώ, απαντώντας στις επικρίσεις για τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η απεργία τους, υπογράμμιζαν ότι "δεν μπορεί να απεργεί κάποιος χωρίς να υπάρξουν συνέπειες".

Στα 158 οδοφράγματα που έχουν στηθεί στο γαλλικό οδικό δίκτυο, η μέρα κύλησε ήρεμα μέχρι το μεσημέρι χωρίς κανένα βίαιο συμβάν. Μετά τις άδειες δεξαμενές καυσίμων έχουν αρχίσει να παρουσιάζονται ελλείψεις και σε ορισμένα είδη τροφίμων. Τα μεγαλύτερα προβλήματα έχουν εμφανιστεί στη νότια Γαλλία και στα παράλια του Ατλαντικού. Παράλληλα, συνεχίζονται και οι πιέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς τη γαλλική κυβέρνηση να δώσει λύση στο πρόβλημα και, όπως τόνισε η Σάρα Λαμπέρτ, εκπρόσωπος του Προέδρου Νιλ Κίνοκ, "μείζονος σημασίας είναι ο απεγκλωβισμός του λιμανιού του Καλέ". Το θέμα της απεργίας των οδηγών αναμένεται να απασχολήσει αρκετά και τους Τόνι Μπλερ και Λιονέλ Ζοσπέν, Ζακ Σιράκ, κατά τις διήμερες συνομιλίες τους, που άρχισαν χτες το βράδυ, στο Λονδίνο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ