Σάββατο 8 Νοέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΔΙΕΘΝΗ
ΑΠΕΡΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ
Συμβιβασμός, αλλά και επιμονή

Ενώ ένα συνδικάτο των οδηγών (CFDT) υπέγραψε συμφωνία με τους ιδιοκτήτες, η CGT και η "Φορς Ουβριέρ", καθώς και άλλα μικρότερα συνδικάτα επιμένουν στα οδοφράγματα

ΠΑΡΙΣΙ.-

Μέσα σε έντονες διαφωνίες και φανερή δυσαρέσκεια η μεγαλύτερη ένωση ιδιοκτητών φορτηγών UTF υπέγραψε χτες το απόγευμα συμφωνία με το συνδικάτο CFDT. Εντούτοις, απεργοί μέλη της CFDT, αλλά και των υπολοίπων συνδικαλιστικών οργανώσεων, (CGT, Φορς Ουβριέρ και δύο άλλων μικρότερων), επιμένουν στα οδοφράγματα και στα αιτήματά τους.

Ολη τη νύχτα της Πέμπτης προς Παρασκευή διήρκεσαν οι συνομιλίες στο υπουργείο Μεταφορών, που κατέληξαν στην επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στη μεγαλύτερη ένωση ιδιοκτητών φορτηγών UTF, που εκπροσωπεί το 80% των εταιριών, και τη συνδικαλιστική οργάνωση της CFDT. Το τελικό κείμενο, το οποίο δεν έχει δοθεί στο σύνολό του στη δημοσιότητα, προβλέπει τη θεσμοθέτηση βασικού μηνιαίου μισθού για τους οδηγούς φορτηγών και την άμεση αύξηση κατά 6% του μισθού αυτού, με αναδρομική ισχύ από την 1η Οκτώβρη 1997. Επίσης προβλέπεται ότι θα υπάρξει αύξηση 4% στους μισθούς των εργαζομένων στα γραφεία των εταιριών φορτηγών, ενώ οι ιδιοκτήτες δεσμεύονται ότι μέχρι τον Ιούλιο του 2000 ο μίνιμουμ ετήσιος μισθός όσων έχουν ως μοναδικό επάγγελμα την οδήγηση φορτηγών θα είναι 120.000 φράγκα.

"Ηταν το καλύτερο που μπορούσαμε να κάνουμε", δήλωσε η επικεφαλής του συνδικάτου CFDT Νικόλ Νοτά, προσθέτοντας ότι "αν συνεχιζόταν η απεργία θα χάναμε και αυτά που κερδίσαμε". Προσερχόμενος στο υπουργείο Μεταφορών για να υπογράψει τη συμφωνία, ο εκπρόσωπος των συνδικαλιστών οδηγών της CFDT Ζοέλ λε Κοκ παραδέχτηκε ότι μόνο το 61% των μελών της ομοσπονδίας του αποδέχτηκε τη συμφωνία,όμως εξέφρασε την άποψη ότι και οι υπόλοιποι θα ακολουθήσουν και τα οδοφράγματα θα έχουν αρθεί μέσα στο επόμενο 24ωρο.

Αντίθετη άποψη, όμως, εξέφρασαν τόσο η CGT και η "Φορς Ουβριέρ", όσο και δύο άλλα μικρότερα συνδικάτα, που αρνήθηκαν να υπογράψουν τη συμφωνία και τόνισαν ότι θα παραμείνουν στα οδοφράγματα. Αν και ο επικεφαλής της "Φορς Ουβριέρ" παραδέχτηκε ότι η απεργία βαίνει προς το τέλος της, ο εκπρόσωπος των οδηγών που ανήκουν στο συνδικάτο Ροζέρ Πολέτι κάλεσε τους απεργούς να παραμείνουν στις θέσεις τους, πιέζοντας τους ιδιοκτήτες να διαπραγματευτούν "σοβαρότερα" και τόνισε ότι η αποδοχή της επιτευχθείσας συμφωνίας θα αποτελέσει "το Βατερλό των οδηγών". Οι εκπρόσωποι της "Φορς Ουβριέρ" και της CGT επέμειναν στο αίτημά τους για την κατοχύρωση μίνιμουμ μισθού 10.000 φράγκων για τις 200 μηνιαίες ώρες εργασίας, ενώ ζητούν από τους ιδιοκτήτες να καταβάλλουν και το μπόνους των 3.000 φράγκων, που τους είχαν υποσχεθεί κατά την περσινή 12ήμερη απεργία και ουδέποτε δόθηκε.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Διάλυση των εργασιακών σχέσεων (2013-05-15 00:00:00.0)
Οχι στην πρόταση - "παυσίπονο" του Ζοσπέν... (1998-01-10 00:00:00.0)
Κλοιός οδοφραγμάτων (1997-11-04 00:00:00.0)
"Μεταρρυθμίσεις" λιτότητας στο προσκήνιο (1997-05-02 00:00:00.0)
Με το κεφάλι ψηλά (1996-12-03 00:00:00.0)
Συνεχίζεται η απεργία, αυξάνονται τα οδοφράγματα (1996-11-27 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ