Τρίτη 20 Γενάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Εγκλημα, οι δύο ναυτικές τραγωδίες

Κακοσυντηρημένα, γέρικα και σάπια τα πλοία ΦΛΕΡ και ΑΓ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ, που έστειλαν στον υγρό τάφο 28 ναυτικούς. Στις "μαύρες λίστες" των σωματείων οι πλοιοκτήτριες εταιρίες. Μαρτυρία - καταπέλτης για την κατάσταση του ΑΓ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ και ένα κακοστημένο παιχνίδι γύρω από τους πραγματικούς ιδιοκτήτες του. "Παρών" ξανά ο αμαρτωλός "Ελληνικός Νηογνώμονας"

Δυο νέα εγκλήματα της εφοπλιστικής ασυδοσίας έστειλαν στον υγρό τάφο άλλους 28 ναυτικούς, ανάμεσά τους και 7 Ελληνες, σε δύο ναυάγια που έγιναν μέσα σε διάστημα 24 ωρών! Τα δύο ναυάγια ήταν προδιαγεγραμμένα! Το φορτηγό πλοίο ΦΛΕΡ με σημαία... Κύπρου που βούλιαξε το πρωί της περασμένης Παρασκευής ανοιχτά από το λιμάνι Χάλιφαξ του Καναδά και το φορτηγόΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ με σημαία... Ονδούρας, που βούλιαξε λίγο έξω από τη Σαρδηνία το περασμένο Σάββατο το απόγευμα, αποτελούσαν πλωτά φέρετρα για τους ναυτεργάτες. Ηταν κακοσυντήρητα, γέρικα, σάπια και όχι μόνο αυτό! Οι πλοιοκτήτριες εταιρίες των δύο πλοίων είναι γνωστές στην "πιάτσα" της Ακτής Μιαούλη, αφού είναι ενταγμένες στις "μαύρες λίστες", που διατηρούν τα ναυτεργατικά σωματεία (που καταρτίζουν από τις καταγγελίες των ναυτεργατών), επειδή διαθέτουν πλοία υψηλού κινδύνου! Επιπλέον, γνώστης αυτής της κατάστασης ήταν και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και οι αρμόδιες αρχές του! Από τους ενόχους δεν μπορούσε να... απουσιάζει και η ιδιωτική εταιρία Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ,που διέθετε τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας στο σαπιοκάραβο ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ, από το 1996!

Ηταν "κουρέλι"!

Στις 30 του περασμένου Δεκέμβρη ο πρώτος μηχανικός του ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ,Σπύρος Κοκόλης ξεμπάρκαρε, λόγω των σοβαρότατων προβλημάτων που παρουσίαζε το 30χρονο πλοίο, το οποίο χαρακτηρίζει "κουρέλι". Τα στοιχεία που παραθέτει είναι καταπέλτης. Το πλοίο έκανε επισκευαστικές εργασίες στον Μόλο Δραπετσώνας από τις 5 ως τις 22 του περασμένου Δεκέμβρη. Ο μηχανικός χαρακτηρίζει τις επισκευές που έγιναν, ως... "άρπα - κόλλα" και αυτό γιατί το πλοίο είχε ρωγμή (κρακ) στο Νο 2 αριστερά διπύθμενο, το οποίο είχαν τακτοποιήσει τον Νοέμβρη με πρόχειρο μπάλωμα (επίθεμα λαμαρίνας) και το άφησαν ως είχε κατά τη διάρκεια των επισκευών!

"Το πλοίο ήταν σε τόσο άθλια κατάσταση - σημειώνει - που για να γίνουν σοβαρές επισκευαστικές εργασίες θα έπρεπε ο πλοιοκτήτης να πληρώσει παραπάνω από όσο άξιζε το ίδιο. Προσπάθησε να το πουλήσει σε κάποιους Ιταλούς, οι οποίοι μόνο που το είδαν απ' έξω έφυγαν τρέχοντας"!

"Μετά την ψευτοεπισκευή φύγαμε από Πειραιά στις 22 Δεκέμβρη - συνεχίζει. Το καράβι εξακολουθεί να είναι χάλια. Κατεστραμμένα έμβολα, "αρπαγμένο" στόφαλο και άλλα σοβαρά προβλήματα. Βγάλαμε το ταξίδι ως την Τουρκία. Από εκεί, αρχίσανε πάλι άλλα προβλήματα στα Νο 1 και Νο 4 αριστερά διπύθμενα, τα οποία βάζανε νερά. Ο πλοιοκτήτης ήταν ενημερωμένος. Οταν ήρθαμε στον Πειραιά στο τέλος Δεκέμβρη, το μόνο που επισκευάστηκε ήταν ένας στόφαλος. Αυτή ήταν και η αιτία απολύσεώς μου. Εγώ βγήκα, αυτοί έφυγαν"... Αποτέλεσμα, το πλοίο άνοιξε σαν χαρτί από τα αριστερά...

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το πλοίο κατατάσσεται το 1996 στον Ελληνικό Νηογνόμωνα (ΕΝ). Ο προϊστάμενος επιθεωρητών του ΕΝ, Φραντσέσκος Τζαμτζής, σε τηλεφωνική επικοινωνία μας, είπε: "Πιθανόν το πλοίο να μην είναι το 1997 στον ΕΝ".! Ενώ σε ερώτησή μας αν ο ΕΝ διέθετε στο πλοίο και πιστοποιητικά ασφαλείας απάντησε: "Πιθανόν ναι"!

Ιστορία αμαρτωλή φαίνεται να είναι και η υπόθεση της πλοιοκτήτριας εταιρίας και του φερόμενου ως πλοιοκτήτη Δημήτρη Γιαστικλή.Η εταιρία "Γκόλντεν Ντράκο" φέρεται να είναι πλοιοκτήτρια, όμως όπως διαπιστώσαμε, είναι διαχειρίστρια, ενώ στην είσοδό της έχουν ξηλωθεί οι ταμπέλες!Μάλιστα, όπως πληροφορηθήκαμε, από τις 27 Νοεμβρίου η εν λόγω εταιρία εμφανίζεται ως εταιρία ναυτικών εργασιών με υπεύθυνη την Ισιδώρα Χούντα,αλλά και τον Δημήτρη Γιαστικλή!Η υπάλληλος, που βρήκαμε, μας έλεγε μεν ότι δεν υπάρχει νεότερο από το ναυάγιο για το οποίο όμως η εταιρία δεν έχει σχέση! Ο κ. Σόφρας, που εμφανίστηκε ως εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρίας, είναι δικηγόρος και έχει σχέση με την εταιρία Tepeleni Shipping που αυτή φέρεται ως πλοιοκτήτρια του πλοίου!

Να σημειωθεί ότι χτες αναγνωρίστηκαν τα δύο πτώματα που είχαν ανασυρθεί την Κυριακή και ανήκουν στον Ελληνα ναύτη Κότζα Μεμέτ Σελαεντίν και στον δεύτερο μηχανικό από το Πακιστάν Μοχμάτ Φιάζ.Αγνοούνται 5 ναυτεργάτες.

ΦΛΕΡ

Ως πλοία υψηλού κινδύνου χαρακτηρίζονται από τους ναυτεργάτες και τα πλοία της εταιρίας NORFLOK SHIPTRADING του εφοπλιστή Θεολόγου Σιγάλα,όπου ανήκει το 26χρονο πλοίο ΦΛΕΡ, το οποίο κόπηκε στα δύο προς τη μεριά της πρύμνης με αποτέλεσμα να χαθούν 21 ναυτεργάτες ανάμεσά τους και 4 Ελληνες. Η εταιρία χαρακτηρίζεται από τα κακοσυντήρητα πλοία της. Χαρακτηριστικά ένας μηχανικός θα μας πει: "Ηταν να μπαρκάρω στο ΕΠΙΚ.Ομως συνάδελφός μου με απέτρεψε λέγοντας μου ότι αν πάω εκεί θα πνιγώ"! Να σημειωθεί ότι το ΕΠΙΚ έχει έτος κατασκευής το 1978, είναι δηλαδή 6 χρόνια νεότερο από το ΦΛΕΡ...

"Να αντιμετωπιστεί η εφοπλιστική ασυδοσία, να γίνουν ουσιαστική έλεγχοι των πλοίων και να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα για την προστασία της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα", απαιτούν με κοινή ανακοίνωσή τους τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, τα οποία καταγγέλλουν ότι οι πραγματικοί υπεύθυνοι είναι η εφοπλιστική ασυδοσία και η πολιτική που τη στηρίζει.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ