Πέμπτη 19 Φλεβάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ "ΔΥΣΤΟΣ"
Και νέα συγκλονιστικά στοιχεία

Με πρόχειρα λαμαρινένια μπαλώματα πάνω σε ρήγμα, ταξίδευε το μοιραίο πλοίο, αποκαλύφθηκε χτες κατά τη διάρκεια νέας δίκης στο Πρωτοδικείο Πειραιά!

Το μοιραίο τσιμεντάδικο πλοίο ΔΥΣΤΟΣ δεν ήταν μόνο σάπιο ως το κόκαλο, αλλά ταξίδευε και με λαμαρινένια μπαλώματα (επιθέματα) κολλημένα με πρόχειρο τρόπο, τα οποία απέκρυβαν η πλοιοκτήτρια εταιρία ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ και η ιδιωτική εταιρία "Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ"!

Τα νέα στοιχεία για το τραγικό ναυάγιο, ήρθαν στο φως χτες στο Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά (πρόεδρος του δικαστηρίου ήταν η κ. Παρασκευά), κατά τη διάρκεια εκδίκασης της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσαν εναντίον της πλοιοκτήτριας εταιρίας, οι οικογένειες πέντε ακόμα πνιγμένων και επιβεβαιώνουν για πολλοστή φορά ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία, σε αγαστή συνεργασία με την ιδιωτική εταιρία "Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ", έστειλαν μπάρκο στο θάνατο 20 ανθρώπους, αποκρύβοντας ότι το πλοίο ήταν πλωτό φέρετρο!

Η κατάθεση του τεχνικού συμβούλου των οικογενειών Ιωάννη Αγγελάκη ήταν καταπέλτης. Οπως είπε, η ύπαρξη πρόχειρου μπαλώματος (το οποίο είναι παράνομο) στην αριστερή πλευρά του πλοίου που είχε τοποθετηθεί κάτω από το χώρο του φορτίου και πάνω από τις δεξαμενές έρματος, αποδεικνύει ότι σε αυτό το επικίνδυνο σημείο υπήρχε ρήγμα, που με τους κλυδωνισμούς του πλοίου και την ταλάντωσή του, άνοιξε περισσότερο!

Το ρήγμα το οποίο αναφέρεται στην πορισματική έκθεση των πραγματογνωμόνων και έχει φωτογραφηθεί από δύτη που είχε διορίσει το Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων,δεν παρουσιάζεται στα πιστοποιητικά του "Ελληνικού Νηογνώμονα", πράγμα που σημαίνει - σύμφωνα με τον Ι. Αγγελάκη - ότι δεν το γνώριζε και ο καπετάνιος, ώστε να μπορεί να υπολογίσει τη "διαγωγή" του πλοίου!

Ο ίδιος ανέφερε ότι η εισροή υδάτων από το ρήγμα δεν μπορούσε να γίνει αρχικά αντιληπτή από ολόκληρο το πλήρωμα. Αλλά προφανώς το αντιλήφθηκαν οι ναυτεργάτες που έκαναν βάρδια στη μηχανή όταν άκουσαν τη βοή του νερού, καθώς στο πέρασμά του έσπαγε τις διαβρωμένες φραχτές (τοιχώματα) των διπύθμενων. Μάλιστα, ήταν τόσο σάπιες, ώστε να βρεθεί νερό ακόμα και στο δεξιό (Νο 4) διπύθμενο του πλοίου, όταν το ρήγμα ήταν στην αριστερή πλευρά του πλοίου! Ετσι εξηγείται και το γεγονός, σύμφωνα με τον τεχνικό σύμβουλο, ότι ο τρίτος μηχανικός έφυγε εσπευσμένα από το μηχανοστάσιο, το πτώμα του οποίου βρέθηκε στην Κρήτη, ενώ φορούσε ακόμα τη λαδωμένη φόρμα του και αγνοείται ακόμα ο λαδάς Θανάσης Παπαϊωάννου.Διαφορετικά θα τους βρίσκανε μέσα στη μηχανή. Ο τεχνικός σύμβουλος της πλοιοκτήτριας εταιρίας, Αντώνης Ματθαίου,στην προσπάθειά του να αποδείξει ότι το ρήγμα και το επίθεμα δημιουργήθηκαν μετά το ναυάγιο (!) από κάποιους για λόγους σκοπιμότητας, αποκάλυψε το πόσο πρόχειρα είχε κολληθεί το μπάλωμα! Ομως ο ίδιος "έμεινε στον αέρα", όταν οι συνήγοροι των οικογενειών Μικές Κουντούρης και Αναστασία Στάικου,καταθέτοντας μεγεθυμένη φωτογραφία του επιθέματος, απέδειξαν ότι το επίθεμα είχε κολληθεί πριν το ναυάγιο, αφού οι κολλήσεις είχαν το ίδιο χρώμα με άλλα σημεία του πλοίου που σημαίνει ότι αν κάποιος κόλλησε τη λαμαρίνα μετά το ναυάγιο του πλοίου, θα ήταν αδύνατο να τη βάψει στο βυθό! Να σημειωθεί ότι εναντίον της ΑΓΕΤ και της ιδιωτικής εταιρίας "Ελληνικός Νηογνώμονας" έχει ασκηθεί ποινική δίωξη από τον Προϊστάμενο Εισαγγελίας Πειραιά κ. Φραγκιαδάκη, σε βαθμό κακουργήματος, ενώ το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά έχει ήδη εκδώσει δύο αποφάσεις με τις οποίες αποδέχεται τις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσαν οικογένειες των πνιγμένων εναντίον της ΑΓΕΤ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ