Τετάρτη 25 Φλεβάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Σύμφωνο με τη "Χόχτιφ" για τη μετεγκατάσταση!

Τον αποφασιστικό ρόλο των Γερμανών στη μετεγκατάσταση του εθνικού αερομεταφορέα στα Σπάτα αποφάσισε ουσιαστικά χτες η Επιτροπή Μεγάλων Εργων

Τον αποφασιστικό ρόλο της γερμανικής "Χόχτιφ" στη μεταφορά της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" στα Σπάτα αποφάσισε ουσιαστικά χτες η Επιτροπή Μεγάλων Εργων, η οποία συνεδρίαζε για πάνω από τρεις ώρες υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη και με διευρυμένη σύνθεση.

Αυτό συνάγεται από δηλώσεις κυβερνητικών παραγόντων, σύμφωνα με τις οποίες αποφασίστηκε να αρχίσουν διαπραγματεύσεις μεταξύ της "Ολυμπιακής" και της εταιρίας "Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών" (στην οποία ως γνωστό βασικός μέτοχος και ιθύνων νους είναι η "Χόχτιφ"). Σύμφωνα με τις ίδιες δηλώσεις, οι διαπραγματεύσεις αυτές θα πρέπει να έχουν καταλήξει στις 15 Μάρτη με την υπογραφή ενός συμφώνου, στο οποίο θα περιγράφονται οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των δύο πλευρών που απορρέουν από τη μετεγκατάσταση.

Οι ίδιοι κυβερνητικοί παράγοντες αρνήθηκαν να δώσουν περισσότερες πληροφορίες για το χαρακτήρα και τη σκοπιμότητα αυτού του συμφώνου και ειδικότερα για το ρόλο που θα παίξει η γερμανική "Χόχτιφ" στη μετεγκατάσταση της "Ολυμπιακής", όταν είναι γνωστή η πρόθεσή της να συμμετάσχει στο έργο αυτό, με αντάλλαγμα να γίνει συνέταιρος του εθνικού μας αερομεταφορέα. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα οι Γερμανοί υπερτιμολογούν το κόστος της μετεγκατάστασης σε 140 δισ. δρχ., με προφανή στόχο να μη βάλουν δραχμή από την τσέπη τους, όπως γίνεται άλλωστε και γενικότερα με την κατασκευή του αεροδρομίου, που κατά τα άλλα γίνεται με... συγχρηματοδότηση. Την ίδια στιγμή εκδηλώνεται έντονα το ενδιαφέρον της γερμανικής "Λουφτχάνσα" για την απόκτηση του επιχειρησιακού ελέγχου της "Ολυμπιακής" με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τύχη του εθνικού αερομεταφορέα.

Οπως δήλωσε πάντως ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, με τις εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης του έργου της μετεγκατάστασης θα ασχοληθεί το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, ενώ τα έργα θα ανατεθούν μέχρι το τέλος του 1998 κατόπιν νέου διεθνούς διαγωνισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή αποφάσισε επίσης τη σύσταση εταιρίας, στην οποία θα συμμετέχουν και η "Χόχτιφ" μέσω της "Αερολιμήν Αθηνών" και μεγάλες ιδιωτικές πετρελαϊκές εταιρίες, που θα αναλάβει την εκμετάλλευση του αγωγού μεταφοράς των καυσίμων στο νέο αεροδρόμιο. Σύμφωνα με την πρόταση του ΥΠΕΧΩΔΕ, που έγινε δεκτή, στην εταιρία αυτή το 25% των μετοχών θα έχει η "Αερολιμήν Αθηνών", το 25% η "Ολυμπιακή", το 25% τα ΕΛΔΑ ή η ΔΕΠ και το υπόλοιπο 25% η ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ και η ΠΕΤΡΟΛΑ. Ο αγωγός, κόστους 10 δισ. δρχ., θα ξεκινά από τα διυλιστήρια των ΕΛΔΑ στον Ασπρόπυργο και η κατασκευή του θα ανατεθεί πιθανότατα στην κοινοπραξία των εργολάβων της Σταυρού - Ελευσίνας. Κατά την ίδια συνεδρίαση εξετάστηκε συνολικά και το "μεγάλο φαγοπότι" με όλα τα μεγάλα έργα. Σύμφωνα μάλιστα με την εκτίμηση της Επιτροπής, την οποία μετέφερε στους δημοσιογράφους ο Κ. Λαλιώτης, το 1998 αναμένεται να είναι έτος απογείωσης στην εκτέλεση των έργων αυτών. Πάντως, μεγάλη συζήτηση έγινε για τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν αρκετά από τα μεγάλα έργα. Ενδεικτικό από την άποψη αυτή είναι και το γεγονός ότι αποφασίστηκε όσα από τα έργα αυτά δεν έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2000 να ενταχτούν για συμπληρωματική χρηματοδότηση και στο Τρίτο Πακέτο Σαντέρ... Δείγμα ότι και το νέο κοινοτικό πακέτο θα βασίζεται στην ίδια αντιαναπτυξιακή λογική, με γνώμονα μόνο τα εργολαβικά συμφέροντα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ