Κυριακή 15 Μάρτη 1998 - 1η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 30
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Η Φυσική Αγωγή: Δικαίωμα για όλο το λαό...

Η Φυσική Αγωγή με τη διπλή της έννοια (συνοπτικά: Από τη μια μεριά, ως συστηματική συμμετοχή σε παιχνιώδεις, γυμναστικές και αγωνιστικές δραστηριότητες - σωμασκία και από την άλλη μεριά, ως θετική επίδραση που προκύπτει προς όφελος των συμμετεχόντων στις προηγούμενες δραστηριότητες - παίδευση) είναι δημιούργημα και εκδήλωση της ζωής των ανθρώπων της πόλης και σαν θεσμός ουδέποτε εμφανίστηκε σε πρωτόγονες ή παρηκμασμένες κοινωνίες.

Μέσω αυτής, διευκολύνονται και ενισχύονται οι φυσιολογικές λειτουργίες του σώματος του ανθρώπου (κυκλοφορία, αναπνοή, πέψη, αφομοίωση κλπ.), καθώς και η ανάπτυξη του σκελετού και λοιπών οργάνων και οργανικών του συστημάτων.

Παράλληλα, εμφυτεύει σε όσους υπόκεινται στην ευεργετική της επίδραση, καλές έξεις - συνήθειες, για τη διατήρηση της σωματικής τους υγείας και την ανάπτυξη των κινητικών τους δεξιοτήτων.

Ακόμα, η Φυσική Αγωγή συμβάλλει θετικά:

α) Στη γενική - καθολική αγωγή και μόρφωσή τους, με τη συνήθεια και τάξη στην πειθαρχία, με την ανάπτυξη των ψυχικών τους λειτουργιών και αρετών, με την καλλιέργεια του πνεύματός τους, με την άδολη, χωρίς υστεροβουλία, συνεργασία τους, με την αμοιβαία αλληλοκατανόησή τους, με τη λήψη πρωτοβουλιών, με τον αλληλοσεβασμό και την αλληλοεκτίμησή τους, και

β) Στη διαμόρφωση μιας βούλησης - θέλησης ισχυρής, ενεργητικής και προπαντός ηθικής, για να αντιμετωπίζουν με επιτυχία και να ξεπερνούν τα διάφορα εμπόδια, τις δυσκολίες και τις στενοχώριες - βάσανα της ζωής.

Ετσι, γίνεται φανερό ότι με τη Φυσική Αγωγή μπαίνουν σε ενέργεια ιδιότητες - αξίες σωματικές, ηθικές και κοινωνικές, που είναι ωφέλιμες στη ζωή και αποβαίνουν ένας άριστος παιδαγωγικός παράγοντας.

Ενώ, παράλληλα, αποτελεί για τον παιδαγωγό πολύτιμο μέσο, με το οποίο μπορεί να διεισδύσει μέσα στα κατάβαθα της ψυχής, της ιδιοσυγκρασίας και του χαρακτήρα κάθε νέου, που είναι και το πιο σημαντικό, για να προχωρήσει έτσι, πιο αποτελεσματικά, στη διαπαιδαγώγησή του.

Στο θεωρητικό της υπόβαθρο εντάσσονται όλα τα στοιχεία που συμβάλλουν στη θεμελίωση των γενικών της κανόνων και στην κατανόησή της, ως παιδαγωγική διαδικασία, ενταγμένη στη γενική αγωγή του ανθρώπου.

Συνοψίζοντας, για να πετύχει τους σκοπούς της, η Φυσική Αγωγή μέσα στα πλαίσια των ιδιαιτεροτήτων, φιλοσοφικών, θρησκευτικών, κοινωνικών συνθηκών, πολιτιστικών, πολιτικών και βιοτικών αναγκώ,ν καθώς και των ιδανικών - προτύπων, κάθε εποχής και κάθε λαού και χώρας, δημιουργεί τις συνθήκες που απαιτούνται για να μεταβληθούν σε ικανότητες οι "δυνάμεις" (σωματικές και ψυχικές καταστάσεις), με τις οποίες ο άνθρωπος έρχεται στη ζωή.

Τέλος, επειδή η σωματική κίνηση κάθε ανθρώπου έχει τη σφραγίδα της προσωπικότητάς του, αποκαλύπτει και διερμηνεύει τον εσωτερικό του κόσμο.

Για το λόγο αυτό, η Φυσική Αγωγή είναι υποχρεωμένη να βοηθήσει, ιδιαίτερα το παιδί, να φτάσει όσο γίνεται νωρίτερα στο δικό του κινητικό τύπο και στο δικό του τρόπο κινητικής του αντίδρασης - έκφρασης (στιλ).

Η σχετική βοήθεια, την οποία η ίδια, η Φυσική Αγωγή, του προσφέρει, πρέπει να θεμελιώνεται στο μέτρο των ατομικών του, δεκτικών και αποδοτικών δυνατοτήτων του.

Να, γιατί η ουσιαστική Φυσική Αγωγή (συνταγματικά κατοχυρωμένο "δικαίωμα") πρέπει να ενταχθεί μέσα στο χώρο και στο χρόνο της όλης προσφερόμενης Εκπαίδευσης, από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο και όχι να ψάχνουμε να τη βρούμε έξω από αυτήν, καταβάλλοντας, μάλιστα, σύμφωνα με το ...πνεύμα της εποχής, "ανταποδοτικά τέλη".

Π. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ