Τρίτη 14 Ιούλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ
"Ο Ανθρωπος που ερχόταν από το νερό"

Δημήτρη Πιστικού: "Ο Ανθρωπος που ερχόταν από το νερό"

Σκηνοθεσία: Λεωνίδας Λοϊζίδης

Σκηνικά - κοστούμια: Δέσποινα Βολίδη

Μουσική: Δημήτρης Σταθακόπουλος

Στην παραλία της Φρεαττύδας, στον Πειραιά, διαδραματίζεται η ιστορία μιας δίκης, όπως την περιγράφει ο Δημήτρης Πιστικός στο έργο του "Ο Ανθρωπος που ερχόταν από το νερό". Στον ίδιο χώρο στήνει την παράστασή του ο Λοϊζίδης, εκμεταλλευόμενος το φυσικό τοπίο και κυρίως τη θάλασσα, το νερό, από όπου έρχεται ο υπόδικος να δικαστεί.

Η παράσταση φέρνει έντονη την υπογραφή του ταλαντούχου σκηνοθέτη Λεωνίδα Λοϊζίδη, που προσθέτει στο ήδη πλούσιο ενεργητικό του την τεράστια επιτυχία της συγκεκριμένης παράστασης του Πειραιά. Μάστορας του σκηνικού ρυθμού, στα μέτρα πάντα που δίνει ο θεατρικός λόγος, ο Λ. Λοϊζίδης ποιεί ήθος μαζί με τους ηθοποιούς του, που κινούνται σύμφωνα με αυστηρούς και ταυτόχρονα ευέλικτους σκηνοθετικούς κώδικες.

Οι κώδικες που επιβάλλει συνήθως ο Λεωνίδας Λοϊζίδης υπαγορεύονται από τον ιδιαίτερο κάθε φορά χωροχρόνο του έργου, γι' αυτό και δεν παρουσιάζεται ποτέ το φαινόμενο της χαλαρότητας στις παραστάσεις του σκηνοθέτη. Με το εκάστοτε ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει, ο Λεωνίδας Λοϊζίδης δημιουργεί σκηνικές μονάδες, που αναπτύσσονται ελεύθερα πάνω στη σκηνή, ακολουθώντας την αρχή της ομαδικής λειτουργίας.

Αυτό σημαίνει ότι η ελευθερία του ενός απλώνεται μέχρι εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου ηθοποιού - ρόλου. Εξάλλου, ο εμπνευσμένος αυτός σκηνοθέτης, που ανεβαίνει πολύ γρήγορα στην εκτίμηση του κοινού, στηρίζει τη σκηνοθετική του φιλοσοφία στο γεγονός ότι πρέπει να "δέσει" όλους τους συντελεστές μιας παράστασης, θεραπεύοντας στην ανάγκη ακόμα και ατέλειες κάποιου παράγοντα. Ο Λοϊζίδης κατορθώνει το, κατά γενική ομολογία, ακατόρθωτο:

Παντρεύει αρμονικά τα πιο δυσανάλογα στοιχεία, είτε μιλάμε για ηθοποιούς, είτε για το χώρο με τα αντικείμενά του, είτε τη μουσική κ.ο.κ. Εχω μάλιστα παρατηρήσει ότι στις περισσότερες παραστάσεις του συνεργάζεται σχεδόν αποκλειστικά με μιαν εξίσου ταλαντούχα σκηνογράφο - ενδυματολόγο, την Δέσποινα Βολίδη. Στην παράσταση του Πειραιά, η Δέσποινα Βολίδη δημιουργεί για άλλη μια φορά τον κατάλληλο χώρο, λειτουργικό και αρμονικό στην αισθητική του σύλληψη.

Σε συνδυασμό με τα άψογα, στη γραμμή και στο χρώμα, κοστούμια των ηθοποιών, ο χώρος μπροστά στη θάλασσα κατορθώνει να σε ταξιδέψει στο χρόνο...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ