Τρίτη 18 Αυγούστου 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Σοβαρός τραυματισμός εργάτη

Εργάτης συνεργείου καθαρισμού στο πλοίο ΚΕΣΤΛΕΡ έπεσε από 4 μέτρα στο αμπάρι, ενώ είχε επιβληθεί διακοπή εργασιών στο συνεργείο

Σοβαρά τραυματίστηκε στον αυχένα και στη σπονδυλική στήλη χτες το πρωί, ο Ρωσοπόντιος Βίκτορ Νιομίν 38 χρόνων, καθαριστής, όταν, κατά τη διάρκεια εργασιών καθαρισμού μέσα στο δεξαμενόπλοιο Κέστλερ με το συνεργείο του Νικόλαου Τρύφωνα,έπεσε μέσα σε αμπάρι του πλοίου από ύψος περίπου 4 μέτρων! Το δεξαμενόπλοιο ανήκει στην εταιρία Περατικού και επισκευάζεται στο Νέο Μόλο της ΔΕΗ στο Κερατσίνι. Νωρίτερα το πρωί, στο συνεργείο όπου εργαζόταν ο Βίκτορ Νιομίν, είχε επιβληθεί διακοπή εργασιών από τη 5μελή μεικτή επιτροπή ελέγχου, γιατί δεν είχε άδεια εργασιών και θεωρημένη κατάσταση προσωπικού. Μόλις η επιτροπή αποχώρησε από το πλοίο, οι εργασίες συνεχίστηκαν παράνομα!

Η επιτροπή έκανε τον έλεγχο στις 9.15 χτες το πρωί, ενώ στο πλοίο δούλευαν τέσσερα συνεργεία. Μετά τον έλεγχο, η 5μελής επιτροπή επέβαλε διακοπή εργασιών στο συγκεκριμένο συνεργείο, ενημέρωσε τον πλοίαρχο και στη συνέχεια οι εργαζόμενοι κατέβηκαν από το πλοίο παρουσία της επιτροπής και του εκπροσώπου του τοπικού Λιμεναρχείου.

Μετά από τρεις περίπου ώρες, στις 12.05, ο πλοίαρχος του πλοίου ειδοποίησε ότι στο Νο 5 αμπάρι δεξιά του πλοίου ένας εργαζόμενος έπεσε κάτω από την πρώτη πλατφόρμα του αμπαριού. Στον τόπο του ατυχήματος έφτασαν πυροσβεστικά για να βγάλουν τον εργάτη. Ο εργαζόμενος νοσηλεύεται, εκτός κινδύνου, στο Τζάνειο Νοσοκομείο.

Οπως καταγγέλλουν σε κοινή ανακοίνωσή τους το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά,το Σωματείο Ηλεκτρολόγων Πλοίων και η Ενωση Αμμοβολιστών Καθαριστών διαπιστώθηκε ότι λίγα λεπτά μετά το ατύχημα η επιχείρηση θεώρησε κατάσταση προσωπικού με 20 άτομα στο Λιμεναρχείο, στην οποία μάλιστα δεν υπήρχε το όνομα του τραυματία.Στις 1.20 το μεσημέρι υποβάλλεται από την επιχείρηση στο Λιμεναρχείο νέα, συμπληρωματική, κατάσταση προσωπικού και μόνο τότε εμφανίζεται πρώτη φορά το όνομα του τραυματισμένου εργάτη!

"Η κυβέρνηση, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και η ηγεσία του Λιμενικού Σώματος - τονίζουν στην κοινή τους ανακοίνωση τα τρία σωματεία - είναι φανερό ότι έχουν ξεπεράσει το έσχατο όριο πολιτικής αναισθησίας σ' ό,τι αφορά την ασφάλεια και τη ζωή των εργαζομένων και, βέβαια, δεν περιμένουν οι εργαζόμενοι από ευθιξία να παραιτηθεί κανείς στο ΥΕΝ. Αλλωστε, δεν τους πληρώνουν γι' αυτό τα αφεντικά τους".

Τα σωματεία σημειώνουν ότι υπάρχει ένα ερώτημα, που, έτσι και αλλιώς, θα απαντηθεί. Τι θα κάνουν ο υπουργός Δικαιοσύνης, η Εισαγγελία Πειραιά και οι δικαστές για το σοβαρό τραυματισμό; "Η εργατική τάξη - σημειώνεται, τέλος - συνεχίζει να αποτελεί για το σύστημά σας ένα φτηνό εμπόρευμα, ένα αναλώσιμο είδος. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, με μεγαλύτερη ένταση, με μεγαλύτερη συμμετοχή πρέπει να συνεχίσουμε τον αγώνα μας και θα το κάνουμε".

Ο πρόεδρος του Σωματείου Ηλεκτρολόγων ΠλοίωνΘ. Παναγιωτόπουλος, που συμμετείχε και στην 5μελή επιτροπή ελέγχου, δήλωσε στο "Ρ": "Τις κύριες ευθύνες για το σοβαρό ατύχημα έχει η επιχείρηση, ο οποία κατ' επανάληψη λειτουργεί ανεξέλεγκτα και ασυδοτεί σε βάρος των εργαζομένων. Σοβαρές ευθύνες φέρει και το Λιμεναρχείο, που, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ενώ υπήρχε διακοπή εργασιών, θα έπρεπε το καράβι να περιφρουρείται από λιμενικό όργανο. Επιτέλους πρέπει η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και να πάρει μέτρα γι' αυτούς τους εργοδότες που ασυδοτούν σε βάρος των εργαζομένων".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ