Σάββατο 26 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

21ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ
Φινάλε με βραβεία

(Του απεσταλμένου μας ΑΓΗ ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ). - Στη Λευκωσία ένα αγόρι από τον ελληνοκυπριακό τομέα και ένα κορίτσι, κόρη κάποιου ξένου υπάλληλου του ΟΗΕ, κουβεντιάζουν μέσω του Ιντερνετ και ανακαλύπτουν ότι μένουν στην ίδια πόλη, στην ίδια γειτονιά, μόνο που τα σπίτια τους χωρίζονται από την "πράσινη γραμμή". Οταν συναντηθούν για καφέ, τούρκικο λέει το κορίτσι, ελληνικό το αγόρι, θα παραγγείλουν τελικά έναν κυπριακό, μα, αφού το κατάστημα δε σερβίρει, θα αρκεστούν σε έναν "Espresso",όπως τιτλοφορείται το φιλμ των Αδωνι Φλωρίδη, Θόδωρου Νικολαϊδη,μια ακόμη κυπριακή ταινία. Επίσημα και "μυστικά" περάσματα από τη μια πλευρά της πόλης στην άλλη, χαρταετοί που πετούν πάνω από ναρκοπέδια, μια συναυλία του ΟΗΕ, διαφορετική από τη γνωστή και πολυσυζητημένη, η ζωή των στρατιωτών στα φυλάκια. Εικόνες μιας καθημερινότητας, που δε χωρά στις διαβουλεύσεις της υψηλής διπλωματίας, σε μια κινηματογραφική ιστορία ποιητική και ρεαλιστική. Το φιλμ προβλήθηκε την Πέμπτη στον 2ο κύκλο των ταινιών του Διαγωνιστικού. Ανάμεσα στις ταινίες της ίδιας μέρας και το "Τσιπς" του Κώστα Μαχαίρα.Τσιπς είναι το όνομα ενός αγοριού στον Πειραιά και η δεκάλεπτη ταινία αφηγείται τη μικρή περιπέτεια της συνάντησής του με δύο εργάτες του Δήμου, πλάθοντας, στη σύντομη διάρκειά της, μια ολοκληρωμένη ιστορία και τρεις ολοκληρωμένους χαρακτήρες.

Μια στιλίστικη διάθεση επικρατεί στο φιλμ του Αχιλλέα Κυριακίδη "Καφές",μεταφορά ενός διηγήματος του Σεπουλβέντα, που κινείται ανάμεσα σε έναν αφαιρετικό ρεαλισμό και μια διακριτική αλληγορία. Στο νου ερχόταν το "Καφές και τσιγάρα" του Τζάρμους, όμως, εδώ τα τσιγάρα έλειπαν και επικρατούσε μια διαφορετική, πιο συμβατική ή πιο ερμητική, αισθητική αντίληψη. Στιλιζαρισμένη και η ταινία της Φένιας Παπαδόδημα "You 're welcome", αλλά συναισθηματική και τρυφερή, αφηγείται τη μέρα μιας Γιαπωνέζας τουρίστριας στο γραφικό κέντρο του Παρισιού.

Ενας αλλοπαρμένος τύπος ενώνει ένα ζευγάρι, μια βραδιά γεμάτη απρόοπτα και παρεξηγήσεις στο φιλμ της Αλεξάνδρας Σταυροπούλου "Μην τσακώνεσαι την Κυριακή",ταινία λίγο χαλαρή σε διάρκεια και ρυθμούς, όχι, όμως, όσο η "Ανάσα" του Χρήστου Δήμα, που ανήκει, μάλλον, στην περιοχή του πειραματισμού, σε ένα συχνά επαναλαμβανόμενο είδος του. Τέλος, φιλόδοξη και σίγουρα κοπιαστική στην κατασκευή της είναι η "Γένεσις",το animation τουΖάχου Σαμολαδά και, πάντως, αποτελεί σημαντική εμπειρία για τα επόμενα βήματα του δημιουργού της.

Χτες, τελευταία μέρα των προβολών, το Διαγωνιστικό Τμήμα επρόκειτο να ολοκληρωθεί με τις ταινίες των Βαγγέλη Καλαμπάκα, Πωλίνας Καραναστάση, Ανδρέα Ταρνανά, Σπύρου Ταραβήρα, Ηλία Φραγκάκη, Γιάννου Οικονόμου, Γιάννη Σακαρίδη, Γιάννη Βαμβακά, Λευτέρη Χαρίτου.Την ίδια μέρα, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν για το ΔΣ του Φεστιβάλ ο πρόεδρος του ΔΣ και δήμαρχος Δράμας, Μαργαρίτης Τζίμας, ο Σταύρος Χασάπης και ο Αντώνης Παπαδόπουλος, ανακοινώθηκε ότι ήρθησαν τα νομικά, διαδικαστικά εμπόδια για την εκλογή καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ.

Με τη διαφορά ότι, κατά την άποψη του δημάρχου, πρέπει να γίνει εκ νέου προκήρυξη θέσεων για το θέμα. Επίσης, όπως συνάγεται από τα λεγόμενα στη συνέντευξη, δικαίωμα συμμετοχής στα κρατικά κινηματογραφικά βραβεία έχουν- τουλάχιστον για φέτος - όλες οι ταινίες που προβάλλονται στο Φεστιβάλ και όχι μόνο αυτές του Διαγωνιστικού Τμήματος. Παραμένει, όμως, το θέμα των 10 χορηγιών, στο πλαίσιο του θεσμού των κρατικών βραβείων, που προβλέπονται μόνο για τις ταινίες μεγάλου και όχι μικρού μήκους. Στη συνέντευξη τέθηκε, επίσης, και το θέμα της κατασκευής της νέας κινηματογραφικής αίθουσας, που, σύμφωνα με τον Μ. Τζίμα, καθυστερεί εξαιτίας της εμμονής του ΥΠΠΟ να αναλάβει το ίδιο τη δημοπράτησή της, αντί οι σχετικές διαδικασίες να ανατεθούν απευθείας στο Δήμο Δράμας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ